Kas kodutöö on kurjast? (1)

Kas kodutöö on kurjastAina rohkem on meedias hakatud rääkima õpilaste liiga suurest töökoormusest ja sellest, et koolist antud koduste ülesannete suur maht ei jäta aega muuks kui õppimiseks.

“Mina olen seda meelt, et kool tuleb nii korraldada, et kodutöid ei oleks üldse, ja seda on paljudes riikides nii ka tehtud,” ütleb 20. jaanuari Eesti Päevalehe artiklis “Haridusspetsialistide hinnangul tuleks kodused ülesanded kaotada” Tallinna ülikooli haridus-innovatsiooni keskuse juhataja, sotsiaalpsühholoog Mati Heidmets.

15. jaanuaril teeb end 14-aastaseks koolipoisiks nimetav autor Delfi portaalis ettepaneku: kaotame kodused ülesanded ja muudame laupäeva koolipäevaks!

Mida arvavad liiga suurest koolikoormusest ja laupäevasest koolipäevast aga asjaosalised ise?

Hannes Päll, Saaremaa ühisgümnaasiumi abiturient:

Kindlasti on kodutööd tähtsad, et tunnis õpitut kinnistada, aga neid peaks olema mõõdukal hulgal, et õpilasel jääks aega ka muuks klassiväliseks tegevuseks.

Kohustusliku kirjanduse lugemine peaks kindlasti jääma, sest raamatute lugemine on teadmiste hankimiseks ja silmaringi laiendamiseks tähtis. Matemaatikaülesandeid peaks ka kodus lahendama, et tunnis õpitut kinnistada.

Praegu tundub mulle, et koduseid ülesandeid antakse tõesti palju. Päris kõike õpilased siiski ära ei tee – tuleb teha valik, mida teha ja mida mitte. Ilmselt teavad ka õpetajad, et õpilased kõike lihtsalt ei jõua.

Õpilased jõuavad õppimise kõrvalt ka muuga tegeleda, aga see tuleb õppetöö arvelt.

Seda, et koormuse ühtlasemalt jaotamiseks peaks laupäeva koolipäevaks muutma, ma ei arva. See tähendaks ju, et puhkamiseks jääb ainult üks päev.

Taavi Teevet, Orissaare gümnaasiumi 11. klassi õpilane:

Võin vist paljude oma kaasõpilaste nimel öelda, et kodutööd on mõistlikud asjad ja neid on vaja, et tundides läbi töötatud materjal kinnistada. Eks tulevikus ole ju ka koormust palju, inimene peab selleks kuidagi valmistuma ja aegsasti harjuma. Mina küll ei leia, et koormus ülearu suur oleks. Ise ma küll lausa õhtu läbi õppima ei pea.

See, kui kurdetakse, et kodutööde kõrval enam muuks aega ei jäägi, on minu meelest pigem otsitud probleem või vabandus. Igaühel on tööd nii palju, kui ta ise tahab. Mina jõuan nii trennis käia kui ka muid asju teha.

Kui laupäev tehtaks koolipäevaks, oleks küll jube. Pigem jäägu kõik nii, kuis on.

Pia-Lotta Toom, Kuressaare gümnaasiumi abiturient:

See kodutööde küsimus on kahe otsaga. Ehk võiks tõesti olla nii, et koolitööga tegeledki ainult koolis?

Arvan siiski, et kodutöödega ollakse harjunud. Kes kui palju neid teeb, on muidugi igaühe oma asi. Ja eks see, kui palju kodutööd antakse, ole kooliti ja klassiti erinev. Näiteks 10. klassis oli meil õppetöö maht tunduvalt suurem kui praegu, 12. klassis. Kui aga ise oma asju õigesti sättida, jõuab ka muuga peale õppimise tegeleda.

Laupäeva ei tohiks kindlasti koolipäevaks muuta. Ma arvan, et kui see peaks päevakorda tulema, ei läheks selline asi läbi.

Katariina Õunpuu, Kuressaare gümnaasiumi abiturient:
Mina leian, et KG gümnaasiumiosas on õpilastel üsna väike koormus, võrreldes põhikooliõpilastega koduseid ülesandeid väga palju ei ole. Kärla põhikoolis õppides tundsin küll, et õppida oli liiga palju.
Praegu saan oma koduste tööde hulgaga üsna hästi hakkama, kuigi vahel jääb ajast pisut puudu. Jõuan tegeleda oma hobidega – fotograafia ja laulmisega, käia trennis.
Varianti, et teised koolipäevad oleksid praegusest lühemad ja laupäev samuti koolipäev, ma ei poolda. Minu meelest võiks hoopis olla praegusest rohkem puhkepäevi – kahe asemel kolm.

Heidi Carolina Martinsaari, Kuressaare gümnaasiumi matemaatikaõpetaja:
Päris nii, et kodutööd üldse ära jätta, ei saa. Ega praegused õpilased ole esimesed, kes kodutöid teevad – neid on ju alati tehtud.
Mina leian, et kodus õppida on hoopis midagi muud kui klassis. Esiteks on kodus palju rahulikum. Kui klassis võib keegi sulle üht-teist ette öelda, siis kodus tuleb teha iseseisvat tööd, tahad seda või mitte. Oskus iseseisvalt oma probleeme ja ülesandeid lahendada on eluliselt vajalik. Õpetajana püüan, kui vähegi võimalik, korraldada asjad nii, et õpilastel ei kuhjuks liiga palju koduseid ülesandeid. Tahan ju, et minu ainetunniks oleks korralikult õpitud.
See, kui laupäev oleks koolipäev, oleks õudne. Ükskõik, kas vaatan seda õpilase seisukohast – õpin ju praegu ülikoolis – või õpetaja omast, pigem teha teistel päevadel rohkem tööd, et nädalavahetus oleks vaba ja saaks end korralikult välja puhata.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 510 korda, sh täna 1)