Auriga püstitas külastuste rekordi (9)

LÄHEB HÄSTI: Auriga keskuse omaniku Maidu Lempu sõnul on 1,73 miljonit külastust aastas keskuse senine tipp. Foto: Tambet Allik

LÄHEB HÄSTI: Auriga keskuse omaniku Maidu Lempu sõnul on 1,73 miljonit külastust aastas keskuse senine tipp. Foto: Tambet Allik

Tänavu seitsmeaastaseks saav Auriga kaubanduskeskus on aina enam omaks võetud. Rendipinnad täituvad üksteise järel ja külastatavus liigub kindlalt tõusvas joones.

Võrdluses aastaga 2013 kasvas kaubanduskeskuse külastatavus mullu üheksa protsenti. “Meil läheb hästi,” ütles Auriga keskuse omanik, ML Halduse OÜ juhataja Maidu Lempu, kelle sõnul on alates eelmise aasta aprillist olnud iga kuu külastatavus keskuse kõigi aegade parim.

“Kokku 1,73 miljonit inimest külastas eelmisel aastal Auriga keskust,” tõi Lempu välja vägagi korraliku arvu. “See 1,73 miljonit on meil senine tipp. Aga eks me tee kõik, et see arv jätkuvalt kasvaks.”

Hüpe tuli aprillikuus

Maidu Lempu tõdes, et tegelikult on külastatavus iga aastaga kasvanud. “Avamisest alates pole meil külastatavus allapoole liikunud. Lihtsalt mõnel aastal on see kasv olnud suurem, mõnel aastal veidi väiksem,” nentis ta. Kui vahetult pärast keskuse avamist oli tõus tugevam, siis masujärgselt oli loogiliselt jällegi tagasihoidlikum. Palju sõltub tavaliselt ka suvest, kas on olnud hea või halb suvi.

Läinud aastal algas hüpe aprillikuust. Lempu ise arvab, et selle “hüppe” taha saab koondada kõik positiivsed sõnumid. “Nende seas kas või uus kohvik (Koidutäht – K. K.). Oleme aastaid otsinud sellist head tegijat ja ma arvan, et tarbija nõustub minuga, kui ütlen, et oleme nüüd leidnud selle hea tegija, kes võtab asja tõsiselt,” rääkis keskuse omanik.

Oma rolli on kindlasti mänginud ka olemasolevate rentnike müügipindade laiendused ja uute rentnike lisandumised. “OnOff on praeguseks pärast laienemist näiteks üks suuremaid elektroonikapoode Saaremaal, see asub pea 500 ruutmeetril,” tõdes Lempu. Ka elektroonikakaupluse Klick laienemine oli kõnekas. Klicki Auriga pood on Maidu Lempu sõnutsi tavapärasest suurem. Ka tehnikakaupluse Expert kolimine Auriga keskusse andis detsembrikuu külastatavusse oma tugeva panuse. Lempu julgeb arvata, et Auriga on praegu parima tehnikakaupade valikuga ostlemiskoht Saaremaal.

“Ma ei saa jätta märkimata, et meil on ju väga head turunduskampaaniad,” kiitis Maidu Lempu. Keskuse uus turundusjuht Egert East on tema arvates kindlasti üks põhjustest, miks keskuse külastamine on hoogsalt kasvanud. Egert teab Saaremaa turundusvaldkonda piisavalt hästi. Ka praegu on keskusel üks kampaania parasjagu käsil.

Mõningaid vabu rendipindu keskuses siiski veel leidub, aga Maidu Lempu kinnitusel on läbirääkimised nende osas praegu pooleli. Eriti positiivne on tema meelest, et kohalikud ettevõtjad on avastanud, et Aurigas on täiesti mõistlik äri ajada.

“Saaremaal äriajamine ei ole üldse lihtne, tean seda oma 24-aastasest kogemusest tegelikult. Aga ütleme nii, et Saaremaa ettevõtjad on hakanud üha julgemalt küsima ja huvi üles näitama rendipindade vastu,” tunnistas Lempu.

Ka eksponeerimispindade kohta on rohkem küsitud ja seda võimalust ka kasutatud. “Rahvast meil käib ja asjad hakkavad silma. Kogu sünergia on hästi positiivne.”

Kaubanduskeskuse söögikohtade valikki on Lempu hinnangul juba päris hea. On ju peale Koidutähe keskuses ka Hessburger, Monk, Sõõrikukohvik. “Midagi võiks veel olla, aga eks me teeme selle nimel tööd,” lausus ta.

Mullu lisandus keskusse ka ilusalong Lootos ning just teenused on Maidu Lempu sõnutsi üks neist asjust, mida nad Aurigasse juurde saada soovivad. Mõlemad – nii teenused kui ka söögikohad – pakuvad inimestele avaramaid võimalusi keskuses aega veeta ja end hästi tunda.

Maidu Lempu ei välista, et kunagi võiks konkreetsemalt kõne alla tulla ka keskuses kino avamine. “Rahvas ju nagunii käib meil ja see oleks üks asi, mis aitaks kaasa n-ö vabaajakeskuseks kujunemisele,” nentis ta. Kinost on Aurigas Lempu sõnutsi mõeldud juba paar-kolm aastat tagasi. “Kuid ega meil väga palju vaba pinda enam ole, siis tuleks juurde ehitama hakata,” muigas Lempu. Ta mainis, et üks suurem vaba pind veel on, aga sellegi osas käivad läbirääkimised ning selle aasta sees peaks maja n-ö täis saama.

Tuleb ikka vaeva näha

Lempu pole oma sõnul kunagi kahelnud, kas Auriga keskust rajades sai ikka õige otsus tehtud. Kaubanduskeskust oli tema hinnangul Saaremaale vaja. Natuke kulus lihtsalt aega, et saarlased harjuksid keskuses ostlema ja seal ka aega veetma.

“Loomulikult tuleb selleks vaeva näha, et inimestel oleks veel võimalusi, kuidas keskuses aega veeta. Ka kino oleks üks põhjus, miks inimene siin rohkem aega veedaks,” arutles ta.

Kinomõtte kohta lisas keskuse peremees: “Never say never!” ehk eesti keeli: iial ei maksa öelda iial. Samas märkis ta, et äriliselt ilmselt ei tasu ära seda üksi ajama hakata. Selle juures peaksid ka kogukond ja omavalitsus kaasa lööma.

“Keskuse eesmärk ei olegi ju ise teha, vaid pindu rentida. Kui näeme, et ettevõtmine on keskuse jaoks vajalik, siis omalt poolt kindlasti toetame seda.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 357 korda, sh täna 1)