Alver Sagur sõitis oma Nissan Patroliga 13 aastaga 745 000 km (11)

AASTAS 57 000 KILOMEETRIT: Turismiettevõtja Alver Sagur, kes sõitis oma Nissan Patroliga aastas keskmiselt üle 57 000 kilomeetri. Foto: Pille Russi / Autoleht

AASTAS 57 000 KILOMEETRIT: Turismiettevõtja Alver Sagur, kes sõitis oma Nissan Patroliga aastas keskmiselt üle 57 000 kilomeetri. Foto: Pille Russi / Autoleht

Ettevõtja Alver Sagur on sõitnud oma Nissan Patroliga kolmeteistkümne aasta jooksul veidi üle 745 000 kilomeetri ning pole kordagi teele jäänud.

“Auto on ju nagu üks pereliikmetest, mis tahab kogu aeg hoolt saada,” ütles turismiäris tegev Alver Sagur Saarte Häälele. Autot tuleb hoida ja temaga õigel ajal hoolduses käia. Sagurile on auto liikuva kontori eest. Seal on ta ajanud oma tööasju, rääkinud telefoniga ja kasutanud arvutit. Söönud ja suitsetanud pole ta seal aga kordagi.

Sagur julges panna auto müüki õige kilometraažiga, mitte ei lasknud kellelgi kilomeetreid maha kruttida. “Ma ei tee seda kunagi, et sellise asjaga petta,” ütles ta. “Milleks vusserdada?”

Hoolimata sellest, et ta on autoga väga rahul olnud, otsustas ta selle maha müüa. “See on suurepärane auto näiteks jahi- või kalamehele,” märkis ta, lisades, et samuti sellele, kellel on vaja raskeid asju vedada. “Mina ei ole Eesti tingimustes sellega veel kinni jäänud, nii et ta läheb läbi lume ja vee,” kinnitas ta.

On olnud ka ostuhuvilisi. Kõiki ehmatab küll auto suur läbisõit, ent sellest hoolimata on masin tehniliselt väga heas korras. Kõik hooldused on tehtud Nissani esinduses. Samuti on korralikult säilinud auto sisemus.

Ka viimane Autoleht annab autost põhjaliku ülevaate ning tõstab esile suurt kilometraaži ja auto hoitust. Ainus, millega tuleb arvestada, on üsna suur kütusekulu. Tavalisi sõite tehes tuli keskmiseks kuluks 100 kilomeetri peale 12 liitrit.

Metra Autokeskuse teeninduse juhataja Koit Voojärv ütles, et see on harukordne, et üks eraisik oma autoga sellise kilometraaži on saavutanud. “Seoses aga oma töölähetuste ja muude sõitudega oli Alveril seda läbisõitu tohutult palju ja lühikese perioodi vältel,” rääkis Voojärv.

Küsimusele, et kas ostjad peaksid pelgama sellist kilometraaži, muigas Voojärv, et ilmselt juba maksaks peljata. “Kõik kulumaterjalid, mis mootoris sees, on kindlasti mingi ressursini viidud või jõudmas, kuid samas on seal ka hästi palju osi vahetatud,” kinnitas ta.

Voojärv lisas samas, et teab hinda, mida Alver Sagur küsib ja see on mõistlik. “Tean, et neid autosid müüakse palju kallimalt,” tähendas ta.

Praegu sõidab Alver Sagur 2012. aastal ostetud Toyota Land Cruiseriga.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 999 korda, sh täna 1)