Palo kindlustab end uute parvlaevade hilinemise vastu (20)

Majandusminister Urve Palo tutvustas veel eelmise aasta lõpus riigikogule parvlaevaliiklust puudutavat uut seaduseelnõu. Eelnõu näeb ette saartevahelise laevaliikluse hädaolukorra seadusesse kirjutamist, otselepingute sõlmimise võimalust ja samadel liinidel kommertsvedude keelamist.

Esimesest ehk parvlaevaliikluse elutähtsaks teenuseks kuulutamisest on räägitud juba pikalt, aga teised kaks ettepanekut vormusid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis eelnõuks suhteliselt ootamatult. Riigikogus puhkes pärast Urve Palo ettekannet tuline arutelu, sest nii IRL-i kui ka koalitsioonipartnerist Reformierakonna saadikud polnud kindlad ministri ettepanekute vajalikkuses, kirjutas eilne Eesti Päevaleht.

Eelnõu kriitikute arvates on muudatuste peamine mõte üks: ministeerium tahab oma tagalat kindlustada juhuks, kui uute, riigi tellitud parvlaevade saabumine peaks hilinema. Nimelt sunniks hädaolukorra seadus praegust operaatorit teenust osutama mitte lepingu lõppemiseni (30.09.2016), vaid nii kaua, kui uued laevad valmis saavad.

Riigikogu IRL-i fraktsiooni liige Tõnis Palts väljendus võrdlemisi kriitiliselt. “Selle eelnõu detailides on nii palju jama ja see on praegusele ettevõtjale olemuslikult tagasiulatuva mõjuga [seadus jõustuks juba 1. jaanuaril 2016]. Sellist lollust ei ole Eestis ammu tehtud ja mul on piinlik, et Urve Palo on sellise rumaluse üldse lauale toonud,” pahandas Palts. “Kui praegu saab praamiomanik pidada läbirääkimisi laevadele rakenduse leidmiseks juba lepingu lõppedes, siis seadusemuudatusega ei ole tal aimugi, kaua ta pärast lepingu lõppu tegelikult saarte vahet edasi sõitma peab.”

Paltsi sõnul ei ole keegi kinnitanud, et laevade valmimine võiks hilineda. “Aga milleks muidu siis sellise seaduse läbisurumisega kiirustada?” küsis ta. Riigikogus esitas samalaadse küsimuse IRL-i liige Liisa Pakosta, kellele Palo vastas, et eelnõu ei ole seotud Leedo lepingu lõppemisega. Samas möönis majandusminister, et laevaliikluse elutähtsa teenusena käsitlemine annab avalikule võimule võimaluse ühenduse toimimisse sekkuda.

Majanduskomisjoni reformierakondlasest esimees Arto Aas ütles Ärilehele, et seadusemuudatuse mõte on riskide maandamine, kuid pole põhjust arvata, et laevad õigeks ajaks valmis ei saa.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 981 korda, sh täna 1)