Lennufirma: ruhnlased broneerivad lennureise liiga kergekäeliselt (2)

Ruhnuga lennuühendust pidav lennufirma Avio ei ole rahul, et ruhnlaste seas on alates oktoobrist muutunud ootamatult massiliseks komme jätta broneeritud koht kasutamata vedajat sellest informeerimata.

“Näiteid, kus koht lennule broneeritakse, kohale aga ei tulda ning selle tõttu jääb kellelgi teisel reis vaba koha puudumise tõttu tegemata, on kümneid,” märgib Saare maavalitsusele saadetud kirjas Avio OÜ juhatuse liige Ülo Mell.

Näiteks 25. detsembril tegi lennuk kahe Kuressaares kohale saabumata jäänud reisija tõttu Ruhnust Kuressaarde ja tagasi tühilennu, mis läks riigile maksma 846 eurot.

Kuna oli pühade aeg ja teisi lende Kuressaare lennujaam sellel päeval teenindama ei pidanud, tulid ka Kuressaare lennujaama töötajad asjata välja. Taolise absurdse ja kuluka olukorra oleks Melli sõnul ära hoidnud kummagi kohale mitteilmunud reisija õigeaegne telefonikõne broneeringust loobumise kohta.

Ülo Mell pakub maavalitsusele välja mõtte, mille kohaselt tuleks korduvalt broneeringu tühistamise reeglit rikkunud ruhnlased jätta mingiks ajaks ilma Ruhnu rahvastikuregistrisse kantud isikutele kehtivast piletisoodustusest.

Ruhnu vallavanem Jaan Urvet möönis, et ega ruhnlased tõepoolest oma broneeringuid väga teraselt alati jälgi, kuid selle põhjuseks on sageli ka sel sügisel tavapärasest rohkem ära jäänud lennureisid ja sellest tulenev segadus.

“Kui lendu ei toimu, läheb broneering edasi ja alati ei jää need asjad meelde,” põhjendas vallavanem, kes on ka ise ühel korral unustanud broneeringu tühistamisest teatada ja selle pärast aasida saanud. Ülo Melli ettepanekut võtta eksinud ruhnlastelt ajutiselt ära piletisoodustus, pidas vallavanem aga seadusevastaseks.

Saare maasekretär Jaan Leivategija nentis, et probleem on olemas, sest praeguste ülemäära vabade reeglite tõttu broneeritakse liiga kergekäeliselt, n-ö igaks juhuks.

“Loomulikult ei saa me ühtegi ruhnlast soodustusest ilma jätta, aga peame tõsiselt mõtlema, mida sellise käitumise vastu ette võtta,” lausus maasekretär. Üks võimalus on broneerimine üldse lõpetada või viia sisse kord, et broneering muutub kehtetuks, kui piletit pole näiteks kolm päeva enne lendu välja ostetud.

“Me ei tea, mismoodi me selle täpselt lahendame, aga arutame seda ja küsime ka ruhnlaste arvamust,” ütles Leivategija.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 289 korda, sh täna 1)