Tähelill Niit naasis Peterburist laureaadina

LAUREAAT: 7-aastane Tähelill Niit mängis mainekal muusikakonkursil žürii hinnangul puhtalt.  Foto: Andri Roost

LAUREAAT: 7-aastane Tähelill Niit mängis mainekal muusikakonkursil žürii hinnangul puhtalt. Foto: Andri Roost

10.–14. detsembril Peterburis toimunud VI rahvusvahelisest S. M. Savšinski nimelisest muusikakonkursist võttis osa ka Kuressaare muusikakooli viiuliõpilane Tähelill Niit, kes tõi koju hinnatava III koha.

Rahvusvahelise Savšinski-nimelise muusikakonkursi kategooriad on soolopillidena klaver, viiul, vioola, tšello, kontrabass, harf ja üldklaver ning erinevate vanusegruppide ansamblid. Esinemiste hindamise aluseks on Euroopa standardhindamine. I, II ja III koht annavad laureaaditiitli. Paremuselt järgmised saavad diplomanditiitli, kuid laureaadid ja diplomandid ei tohi ületada 50% osalejate üldarvust.

Tänavusest konkursist võttis osa 378 noort muusikut. Kohale oli sõidetud Bulgaariast, Eestist, Hiinast, Hispaaniast, Kasahstanist, Küproselt, Leedust, Lätist, Poolast, Prantsusmaalt, Rootsist, Saksamaalt, Soomest, Šveitsist, Türgist, Ukrainast, Valgevenest ja üle Venemaa.

Eestist võistlesid viiuldajate A-grupis 7-aastane Tähelill Niit Kuressaare muusikakoolist ja B-grupis Angelina Jarošenko Lasnamäe muusikakoolist, pianistide D-grupis Sven-Sander Šestakov Heino Elleri nimelisest Tartu muusikakoolist ja Indra Stepanova Tallinna muusikakeskkoolist ning E-grupis Mariin Gill Eesti muusika- ja teatriakadeemiast. Mariin Gill mängis end diplomandiks. Kui eelmised konkursid olid toimunud Puškinos Ahmatova-nimelises Tsarskoselski kunstide gümnaasiumis, siis tänavune võistumängimine toimus Peterburis Herzeni-nimelises ülikoolis.

Tähelill Niit esitas Riedingi Kontserdi h-moll III osa ja Malmsteni variatsioonivormis loodud teose “Une-Mati”. Erialaõpetajana võin öelda, et Tähelill on tõesti tubli laps. Olles ise ka selle konkursi žürii liige, sain kuulda vahetuid arvamusi tema mängu kohta žürii teistelt liikmetelt: Peterburi konservatooriumi professorilt Aleksander Stangilt ja dotsent Valentina Jakubovskajalt, Rimski-Korsakovi-nimelise Peterburi muusikakooli keelpillijuhatajalt Ljudmilla Gurevitšilt ja Sviridovi-nimelise laste muusikakooli keelpillijuhatajalt Viktoria Kalschikovalt.

Nende üksmeelne hinnang oli: postanovka (seade) on paigas ja mängib puhtalt. Pingeline töö on vilja kandnud. Siinkohal aitäh kontsertmeister Tiina Rätsepale, kes õnnestunud esinemisele igati kaasa aitas. Kummardus ka Tähelille vanematele ja jätkuvat jaksu neile tütre muusikaõpingute toetamiseks! Aitäh Eesti Kultuurkapitali Saaremaa ekspertgrupile sõidutoetuse eest!

Lõpetuseks tahaksin jagada üht mõtet ja seda eriti lapsevanematele. Kui mängid hästi, arvatakse, et see tuleb andekusest, mitte aga regulaarsest andunud suurest tööst. Selle näiteks võiks tuua konkursil kuuldud paljusid säravaid tähti, eriti aga B-grupis ülesastunud, Prantsusmaad esindanud Ivan Kerbiryu, kelle mäng liigutas kuulajaid pisarateni. Ivani ema on venelanna ja seetõttu õpib Ivan peale prantsuse kooli ka kord nädalas vene koolis, viiulit aga Šveitsis. Koolist on ta vaba juba kell üks ja harjutab siis õhtul kella kümneni, mille järel õpib üldhariduskoolis ülesantut.

Ema sõnul läheb see tal tänu pillimängule imekiiresti. On ju ka teadlased seisukohal, et neil, kes tegelevad lapsepõlves pillimänguga, eriti viiulimänguga, on kahe ajupoolkera vaheline närvikimp corpus callosum palju laiem, soodustamaks mälutegevust ja seega ka kiiremat õppimist. Rääkimata hingehariduse saamisest.

Laine Sepp
viiuliõpetaja

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 438 korda, sh täna 1)