Kuressaare lossihoovi mänguväljaku ideekonkursil esimese koha pälvinud võistlustöö lahendust iseloomustab lihtsus ja vandaalikindlus.
Reedel kuut võistlustööd hinnanud žürii leidis, et OÜ Heliomaastik esindajate Grete Mägi ja Kaarel Lääne töö “Fragment” on küll vormistuslikult raskesti loetav, ent arhitektuurne lahendus sobitub mänguväljaku asukohaga ning tööl on selge ja kandev kindluse territooriumile sobiv idee.
Enamikes võistlustöödes kasutati originaallahendusi. Žürii hinnangul olid tööde kohatunnetus, materjalikäsitlus ja üldideed asukohaga kokku sobivad, kasutati linnusega seotud ainest.
Plussina nägi žürii seda, kui lahendus hõlmas ka nõlva. Hindamisel lähtuti sellest, et väljakut saaksid kasutada erinevas eas lapsed. Eelistati edasiarendamise võimalusega töid.
Kohe sobivat lahendust siiski ei leitud, ent tööde lõpliku järjestuse valimisel oli žürii üksmeelne.
Teise koha pälvinud töö märksõnaga “Lugu” autorite kollektiivilt OÜ-st Tajuruum ja OÜ-st Inseneriteenused sai kiita professionaalse vormistuse ja “oma loo” eest, ent selle lahenduse puhul oli võimalusi ja tegevusi vähem.
Kolmanda koha vääris OÜ NU Arhitektuur esindaja Diana Taalfeldi töö “Triskele”. Selle töö puhul tõsteti esile originaalseid detaile, tervik hinnati aga ülemäära eklektiliseks. “Töös domineeriv sild-kindlus rajatisena on asukohalt, proportsioonilt ja välimuselt ebasobiv,” kõlas žürii arvamus.
Žürii esimees oli arhitekt Hannes Koppel OÜ-st Asum Arhitektid, liikmed arhitekt ja maastikuarhitekt Tiina Tuulik, Saaremaa muuseumi direktor Endel Püüa, Kuressaare linnavalitsuse vanemarhitektid Maria Reimal ja Liis Koppel, muinsuskaitseameti Saaremaa vaneminspektor Rita Peirumaa ja ehitusfirma East OÜ juhatuse liige Urmas Lõhmus.
Endel Püüa sõnul on muuseum rahul, et konkursile laekus piisavalt palju töid võistlusmomendi tekitamiseks. “Mitu võistlejat oli üsna hästi tabanud selle ajaloolise paiga omapära,” leidis ta. Püüa avaldas lootust, et võidutöö kord ka teostuseni jõuab. Millal see aga juhtuda võiks, ta prognoosida ei osanud. “Otsest rahastust sellel objektil praegu ei ole,” tõdes Püüa.
Kuressaare lossihoovi kavandatav mänguväljak on plaanis rajada põhjabastioni ja muuseumi kontorihoonete vahelisele alale. Nelja-viie atraktsiooniga mänguväljaku eeldatav maksumus on 35 000 eurot.
Hannes Koppel, žürii esimees, OÜ Asum Arhitektid arhitekt:
Võistluse tase oli päris kõrge ja kuuest tööst vaid ühes oli kasutatud standardelemente. Kõik teised olid n-ö nullist välja mõeldud.
Kolm kõrgemat kohta pälvinud tööd paistsid silma selle poolest, et neil kõigil oli oma lugu, mis suhestusid linnuse ja kindlusega. Näiteks võidutööl oli lugu eeslinnast, bastionaalvööndist ja linnuse hoovist. Ja selle töö põhjal valmivat mänguväljakut saaks täiendada erinevate atraktsioonidega, ilma et lugu kaotsi läheks.
Nelja-viie atraktsiooniga mänguväljaku eeldatav maksumus on 35 000 eurot.
päris odavalt saab selle, kindlasti rohket kasutust leidva mänguväljaku
pargist võiks ka selle koletise lõpuks ära koristada ja asemele teha lastesõbralik lihtne mänguväljak!
Õigus, selle lossi vöiks ka ära koristada asemele ehitada midagi lihtsat
miks üldse lossihoovi sisse see ehitada? pargis ju ruumi küll-tehke vana platsi asemele.
No vana asemeletuleb ka :D
kas siis seal mänguväljakul suvel õlut/viina ka juua tohib?
JOODIKULE : Mine joo õhtuti Säästuka taga ja siis saate omavahel veel igatsugu mänge ka mängida.
Lossihoov on osa kultuuripärandist miks peaks sinna mingi kosmilise summa eest mängu väljaku ehitama? Isegi Maakohtu hoovi tehti üks mänguplats kus pole ka tegelikult ju sellise asja koht!Kuhu järgmiseks? Politsei hoovi? Salmele viikinglaeva väljakaevamiskohale? Tehumardi mälestusamba juurde? Kaitseliidu territooriumile?? Mul pole selliste asjade vastu midagi aga põhimõtteliselt linnavõimudel küll mõistust pole kuskohas sellised asjad sobilikud on ja kus mitte.
Linnapargis ju ruumi küll ja paar osavat meistrimeest teeks sinna igasugu atraksioonid ka väiksema summa eest.