
POSTIPUNKTI EES: Tiiu Saan muretseb, mis saab uues postipunktis pensipäeval, kui inimesed tulevad makse maksma. Foto: Tambet Allik
Eile kolisid postiteenused Salme ja Mustjala alevikus kohalikku Saaremaa tarbijate ühistu (STÜ) kauplusse, kus uue teenuse osutamine esimesel päeval nii küsimusi kui ka veidi segadust tekitas.
Salme A ja O kaupluses võttis tähitud kirja läkitamine Tallinna aega ligi pool tundi. Esimene müüja, kelle poole pöörduti, ei osanud kirja saatmise kohta midagi täpsemat öelda ja suunas kliendi edasi kassaaparaadi taga oleva müüja juurde.
Too võttis seepeale ette paksu kaustiku ja asus uurima, mismoodi säärase teenuse osutamine käib. Müüjal oli ka kolm numbrit, kust infot küsida, kuid esialgu ei vastanud neist ükski.
Kuna tähitud kirja saatmine võttis aega, avati pikema järjekorra vältimiseks ka teine kassa. Teise kassa taha asunud müüjal tekkis küsimus, et mis saab siis, kui poes on tipptund ja mõlemad kassad teenindavad toidukaupade ostjaid.
“Täitsa uskumatu!” lisas ta ja märkis, et algul lohutati, et ega postiteenuste osutamine suurt lisatööd tekita. Eilse ennelõuna jooksul oli tema sõnul aga vähemalt kolm lehetellimust vastu võetud.
Sõbraliku moega müüja, kes kirjaga tegeles, sai samal ajal telefoni teel lõpuks informatsiooni, kuidas tähitud kirja saata. Pärast markide kleepimist ja aadressi lisamist kirjutati välja arve. Kirjale jäi lisamata postiindeks, kuid müüja lubas, et vaatab selle hiljem internetist järele. Alla 50-grammise tähtkirja saatmine läks Salme poes maksma viis eurot ja kümme senti, millele lisandus kaheksa senti ümbriku eest.
Mustjala A ja O kaupluses võttis sama teenuse osutamine aega poole vähem, kuid seal oli kohapeal ka inimene Omnivast, kes müüjaid juhendas. Ta vabandas, et kirja saatmine võtab tavapärasest rohkem aega, kuid lisas, et esimesel päeval on see mõistetav. Kirja vastuvõtmisega tegeles üks müüjatest ja teised kaupluse töötajad said seda protsessi jälgida, kuna ühtegi teist klienti sel ajal poes ei olnud. Mustjala poes läks tähtkirja saatmine koos ümbrikuga maksma 2 eurot ja 63 senti.
Omavahel visati nalja, et leti ette tuleks tool tuua, kuhu postiteenust kasutavad kliendid saaksid istuda. Sarnaselt Salmega oldi ka Mustjalas murelikud, et mis saab siis, kui mõlemad letid teenindavad ostjaid ja keegi tahab äkki kirja või pakki saata.
Mustjala poodi külastanud Tiiu Saan ütles Saarte Häälele, et tema muretseb eelkõige nende pensionäride pärast, kes on harjunud postkontoris oma makseid sularahas tegema. Pensipäeval pidavat postkontoris päris palju rahvast käima,
märkis Saan ja lisas: “Mis siis nüüd saab?” Ta lisas siiski, et mõnes mõttes võib uus süsteem ju mugavamgi olla, kui kõik toimima hakkab. “Inimene harjub kõigega, pole hullu midagi,” sõnas Saan.
Postiteenust pakkuvates STÜ kauplustes osutatakse järgmiseid teenuseid: kirisaadetise edastamine liht-, täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni 2 kilogrammi (sisemaine ja rahvusvaheline); postipaki edastamine täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni 20 kilogrammi (sisemaine ja rahvusvaheline); maksete vastuvõtt; ajakirjandustellimuste vastuvõtt ning postimaksevahendite ja postikaupade müük.
3. detsembril avatakse postipunkt ka Kihelkonna ja Kärla kaupluses.
ju nendel müüjatel tõesti targemat enam teha pole-ulme
Iga uus asi tahab harjumist ja harjutamist.Hea vähemalt, et maal säilib mingigi võimalus saada toitu ning saata kirju ja pakke.Oleme önnelikud!
Mismoodi see postiteenuse poodi üleviimine käis, anti müüjatele mapp ja kolm telefoni numbrit ja õeldi, et a la saage hakkama vä? :D
Mingit väljaõpet keegi ei saanud?
Aga tundub, et täpselt niimoodi oligi.
Omniva ja STÜ juhid kirjutasid lepingu alla, aga selline pisiasi nagu töötajate koolitamine või eelnev teavitamine uuetest töökohustustest unustati lihtsalt ära.
Huvitav, kas müüjad uute tööülesannete eest palka ka juurde saavad või surutakse mikropalgaga müüjatele lihtsalt tööd juurde?
Mustjala ja Salme kaupluste müüjad
Häid Jõule! ja HEAD UUT AASTAT!!!
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/delfi-fotod-ja-video-eesti-posti-sorteerimiskeskuses-toimus-joulueelne-hoogtoo?id=67488936
..kuhu kiiver jäi mammi, homme äkki koputab politsei uksele ja määrab trahvi sulle.
Alates 16 eluaastast ei pea jalgrattaga sõites kiivrit kandma. Seega teadmiseks, et see on elektrijalgratas ja kindlasti ta tundub olevat vanem kui 16.
Loodan väga, et inimestel on niipalju tarkust, et poemüüjaid sõimama ei hakata, kui asjad ei suju. Nemad ei otsusta ei kaupluste ega posti töökorraldust. Kala hakkab mädanema peast.
Palka ei saa juurde mitte pennigi!!!
Kuidas tähtkirja saatmine nii kallis on? Lisaks veel see, et ühes kaupluses üks ja teises teine hind?
Töölepingu seadusest lähtudes peaks see just kui lisatöö olema. Samas ei tea mida (STÜ) on oma töötajatele tööülesanneteks seadnud. Eks see selline 2 otsaga asi ole.
Ongi lisatöö, kuna töölepingu sõlmimisel kirjas ei olnud. Aga hea on ju töölisi miinimumpalgal hoida ja tööülesandeid juurde lisada, kuhu nad ikka seal maal lähevad ja vaevalt, et protestivad ja kaebama lähevad. Töökoht ju kallis. Tööandja suhtumist oma töötajatesse näitab see.
kala hakkab mädanema peast……ja nii on ka nende pluss kaartidega
Kusjuures kaupluse müüjatele isegi ühistu juhtkonnast mitte üks isik ei ole siiamaani teada antud, et nad peaksid hakkama postiasjaga tegelema, nad said seda lehe kaudu teda.