Kirja saatmine poes tekitas esimesel päeval segaduse (14)

POSTIPUNKTI EES: Tiiu Saan muretseb, mis saab uues postipunktis pensipäeval, kui inimesed tulevad makse maksma. Foto: Tambet Allik

POSTIPUNKTI EES: Tiiu Saan muretseb, mis saab uues postipunktis pensipäeval, kui inimesed tulevad makse maksma. Foto: Tambet Allik

Eile kolisid postiteenused Salme ja Mustjala alevikus kohalikku Saaremaa tarbijate ühistu (STÜ) kauplusse, kus uue teenuse osutamine esimesel päeval nii küsimusi kui ka veidi segadust tekitas.

Salme A ja O kaupluses võttis tähitud kirja läkitamine Tallinna aega ligi pool tundi. Esimene müüja, kelle poole pöörduti, ei osanud kirja saatmise kohta midagi täpsemat öelda ja suunas kliendi edasi kassaaparaadi taga oleva müüja juurde.

Too võttis seepeale ette paksu kaustiku ja asus uurima, mismoodi säärase teenuse osutamine käib. Müüjal oli ka kolm numbrit, kust infot küsida, kuid esialgu ei vastanud neist ükski.

Kuna tähitud kirja saatmine võttis aega, avati pikema järjekorra vältimiseks ka teine kassa. Teise kassa taha asunud müüjal tekkis küsimus, et mis saab siis, kui poes on tipptund ja mõlemad kassad teenindavad toidukaupade ostjaid.

“Täitsa uskumatu!” lisas ta ja märkis, et algul lohutati, et ega postiteenuste osutamine suurt lisatööd tekita. Eilse ennelõuna jooksul oli tema sõnul aga vähemalt kolm lehetellimust vastu võetud.

Sõbraliku moega müüja, kes kirjaga tegeles, sai samal ajal telefoni teel lõpuks informatsiooni, kuidas tähitud kirja saata. Pärast markide kleepimist ja aadressi lisamist kirjutati välja arve. Kirjale jäi lisamata postiindeks, kuid müüja lubas, et vaatab selle hiljem internetist järele. Alla 50-grammise tähtkirja saatmine läks Salme poes maksma viis eurot ja kümme senti, millele lisandus kaheksa senti ümbriku eest.

Mustjala A ja O kaupluses võttis sama teenuse osutamine aega poole vähem, kuid seal oli kohapeal ka inimene Omnivast, kes müüjaid juhendas. Ta vabandas, et kirja saatmine võtab tavapärasest rohkem aega, kuid lisas, et esimesel päeval on see mõistetav. Kirja vastuvõtmisega tegeles üks müüjatest ja teised kaupluse töötajad said seda protsessi jälgida, kuna ühtegi teist klienti sel ajal poes ei olnud. Mustjala poes läks tähtkirja saatmine koos ümbrikuga maksma 2 eurot ja 63 senti.

Omavahel visati nalja, et leti ette tuleks tool tuua, kuhu postiteenust kasutavad kliendid saaksid istuda. Sarnaselt Salmega oldi ka Mustjalas murelikud, et mis saab siis, kui mõlemad letid teenindavad ostjaid ja keegi tahab äkki kirja või pakki saata.

Mustjala poodi külastanud Tiiu Saan ütles Saarte Häälele, et tema muretseb eelkõige nende pensionäride pärast, kes on harjunud postkontoris oma makseid sularahas tegema. Pensipäeval pidavat postkontoris päris palju rahvast käima,

märkis Saan ja lisas: “Mis siis nüüd saab?” Ta lisas siiski, et mõnes mõttes võib uus süsteem ju mugavamgi olla, kui kõik toimima hakkab. “Inimene harjub kõigega, pole hullu midagi,” sõnas Saan.

Postiteenust pakkuvates STÜ kauplustes osutatakse järgmiseid teenuseid: kirisaadetise edastamine liht-, täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni 2 kilogrammi (sisemaine ja rahvusvaheline); postipaki edastamine täht- ja väärtsaadetisena kaaluga kuni 20 kilogrammi (sisemaine ja rahvusvaheline); maksete vastuvõtt; ajakirjandustellimuste vastuvõtt ning postimaksevahendite ja postikaupade müük.

3. detsembril avatakse postipunkt ka Kihelkonna ja Kärla kaupluses.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 094 korda, sh täna 1)