Tuule piletikeskus aitab sadamatel targaks saada

VÄLJAKUTSEKS VALMIS: Ergo Oolup usub, et selle uue kogemuse läbi õpivad nad ka oma uuteks projektideks midagi uut juurde. Foto: Irina Mägi

VÄLJAKUTSEKS VALMIS: Ergo Oolup usub, et selle uue kogemuse läbi õpivad nad ka oma uuteks projektideks midagi uut juurde. Foto: Irina Mägi

Tuule Gruppi kuuluv IT-lahenduste looja Tuule piletikeskus, kes hiljuti pälvis ka tänavuse Saare maakonna ettevõtlustunnustuse Saare Nokkija, on konsulteeriva partnerina kaasatud Tallinna Sadama projekti “Tark sadam”.

Sisuliselt tähendab see uue läbipääsu ja laadimissüsteemi kasutuselevõttu nende sadamates. Tuule piletikeskuse arendusjuht Ergo Oolup tõdes, et Eesti mandri ja saarte vahelise parvlaevaliikluse uuele tasemele viinud IT-lahendused on pälvinud laialdast tähelepanu ja mitmed sadamaoperaatorid on huvitatud sarnase süsteemi arendusest ja kasutuselevõtust oma sadamates, et tagada reisijatele kiirem ja mugavam laevalepääs.

Kaks ääretult olulist aspekti

“Targa Sadama” projekti teevad teoks Nortal AS ja Hansab AS. Tuule piletikeskuse roll on projekti järelevalve ehk nõuete ja lahenduse analüüs, kus lähtutakse töötava süsteemiga saadud kogemusest ja teadmistest.

Selline ühistöö võimaldab Oolupi sõnutsi paremini vältida ja ennetada iga uue süsteemi loomisega paratamatult kaasnevate praktiliste probleemide tekkimist. Tuule piletikeskuse tugevus selles projektis on kogemus reaalselt töötava süsteemiga.

Oolupi sõnul on Tuule piletikeskuse jaoks projektis osalemisel kaks olulist aspekti: võimalus jagada oma kogemusi Eesti suurimas reisisadamas ja osaleda nüüdisaegsete lahenduste juurutamisel.

“Selle kogemuse läbi õpime uuteks projektideks, “ nentis ta. “Mul on hea meel, et meie senine kogemus ja teadmised selles valdkonnas on kõrgelt hinnatud.”

Rakendust arendatakse välja pilootprojekti raames Tallinna Vanasadama A/B terminalis.

AS-i Tallinna Sadam infrastruktuuri arenduse osakonna juhataja Hele-Mai Metsal märkis, et projekti “Tark sadam” raames luuakse Vanasadamasse täiesti uus elektrooniline liiklusvoogude juhtimise süsteem ja automaatse check-in’i piletite registreerimise võimalus sõidukitele, mida teenindavad erinevad laevafirmad.

Metsal kinnitas, et “Targa sadama” hanke võitis tõepoolest konsortsium firmadest Nortal, Hansab ja Tuule piletikeskus. “Kusjuures Tuule piletikeskusel on projektis nõuandja roll, kuivõrd neil on kogemus samalaadse süsteemi, küll väiksemas mastaabis, rakendamisel,” märkis ta.

Praegu töötavad Tallinna Vanasadamas neli ro-pax ehk parvlaeva operaatorit, kes pakuvad reise Helsingisse, Stockholmi ja Peterburgi. Igal operaatoril on oma check-in kioskid, millest on sõidu- ja veoautodega reisijate arvu pideva kasvamise tulemusena kujunenud kaks probleemi.

Esiteks on check-in protsessi läbilaskevõime limiteeritud, mis tähendab reisijatele pikemat ooteaega, ning teiseks on sadama maa-ala piiratuse tõttu raskendatud uute operaatorite mahutamine.

Järgmiseks sügiseks tehtud

Just seetõttu on Tallinna Sadam alustanud uue elektroonilise check-in süsteemi väljatöötamist. Lahendus on mõeldud nii sõidu- kui ka veoautodega reisijatele ja kaasab kõiki nelja Tallinna Vanasadamas tegutsevat ro-pax laevaoperaatorit.

Projekti lahendus peab hõlmama laevale pääsemise kogu protsessi, alustades veebis tehtavast eelregistreerimisest ning lõpetades automaatsete check-in protseduuride ja täielikult automatiseeritud liikluslahendusega, mis juhib sõidukid laeva.

Projekti “Tark sadam” planeeritav lõpetamisaeg on 2015. aasta sügis.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 468 korda, sh täna 1)