Riigikogu liige Tõnis Palts tegi majandus- ja kommunikatsiooniministrile Urve Palole järelepärimise mandri ja saarte vaheliste liinide tarbeks ehitatavate parvlaevade tekipindala ja köökide suuruse kohta.
“Ajakirjanduses avaldatud informatsiooni põhjal võib teha järeldusi, et AS-i Tallinna Sadam tellitavad uued laevad võivad halvendada teeninduse kvaliteeti, aga kuna ma ei ole selles kindel, saatsin järelepärimise,” ütles Tõnis Palts Saarte Häälele.
Esmaspäeval saadetud kirjas palus Palts vastata kahele küsimusele: kui suur on Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa liinil sõitma hakkavate parvlaevade autoteki pindala ning kui palju pinda on ette nähtud reisijate teenindamiseks vajalikele köökidele.
“Mind huvitab, kas reisijaid saab sama hästi toitlustada kui praegu käigus olevatel laevadel,” selgitas Palts.
Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro sõnul on uutel 114 meetri pikkustel laevadel üks põhiautotekk. “Korrus kõrgemal on kahel pool ääres üks rida sõiduautodele,” märkis Arro. Tema andmeil mahutab üks tellitud parvlaev 150 sõiduautot või 10 autorongi ja 62 sõiduautot.
Põhiautotekil on kuus rida, neist neli laiusega 2,4 meetrit ja kaks laiusega 2,1 meetrit. “Sõidukite mahutavus vastab riiklikule tellimusele,” kinnitas Arro.
Reisijakohti on laevas 600, neist 464 siseruumides. “Reisijatele mõeldud salongipinda on laevas kokku 750 ruutmeetrit, mis peaks olema rohkem kui praegustel parvlaevadel,” lausus Sirle Arro. Köökide pindala kohta jäi Arro esialgu vastuse võlgu.
Praegu mandri ja saarte vahet sõitvatest parvlaevadest Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa mahutab igaüks 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 m pikad, 18 m laiad, süvisega 4 m.
Köök võib maa peal ka olla, see ei oleks probleem. Aga menüü võiks hinnaga küll paremini kooskõlas olla.
sellel parvlaevaliiklusel pole kohe mingit mõtet, kui süüa ei saa
valimine, valimine
millal küll sa tuled,
mul on juba valmis
pliiatsid ja suled
– ütleks, et küll see hästi sobis TS-le. Ahnelt võeti teise mehe öuest tükk omale.
Sellel köigel mis toimub praamide ümber, on kuidagi halb maitse juures:(
Kõige muuga väga nõus, aga muhulane kasutab sõna KÕIGEL ja komasid ka.
Muhulame on lihtsalt rumal, kui niipalju komasid raiskab lolli jutu peale.
kas jälle riiulid autodele???
Kuule Palts, jäta juba järgi, sind ei vali ju nagunii enam mitte keegi.
“Kõigi saarlaste poolt nii ihaldatud sild” ei ole tõsi. Silda pooldavad vahest ainult Aro mandrile lahkunud õpilased, kes ei viitsi tihti praamil muneda ja muud madalalaubalised, kes käivad Talinas raha teenimas.
Ma siin mõtlesingi, miks seal laevas nii palju mune on. Munevate saarlaste omad, kes silda ei soovi. Ahhoi!
Munade müügist ja väljanäitusest peaks välja kujunema uus ärimudel saare turismiedendamiseks.
No, no, mitte ainult minu jüngrid, vaid ikka kogu saarerahvas ja tükati veel pool mandri omadest ka, lätlastest rääkimata.
Laevakambüüsis valmib hõrk “muneva saarlase” omlett… voila!
Tõmbaks trossidega selle Saaremaa mandri külge, aga takistus on vahel – mingi Muhu
Kuidas selle Haapsalu rongiliiklusega seekord on. Eelmine kord oli see kuum teema.
Kas kärbime edasi politseinike arvu, et saaks sinna uuesti rongi sõitma
Lootsin aastaid tagasi tõesti, et see sild millalgi valmib. Saaks inimese moodi liigelda, ilma et peaks oma elu praamiaegade järgi sättima. Talvine, 1h ja 10 min. on päris arvestatav aeg, kui nibin nabin maha jääd. Tõeline sillaga seonduv ajavõit tuleb välja jäätee olemasolul. Väina ületamiseks kulub 10 min. Tallinn- Kuressaare sõit võtaks silla olemasolul aega 2,5 tundi. Aga sillavastaste arvates kaoks ju Saaremaa omapära ära. Milline omapära? Et äkki siis ei lähekski enam nii palju inimesi siit minema, äkki ettevõtjatel oleks siis rohkem tööd ja saaksid turistide arvu kasvades oma töötajatele paremat palka maksta. Oleme ikka vastu, et saaks Saaremaad mandumas näha. Vot siis on eri- ja omapära.
Lihtsalt häbi on oma saadiku pärast riigikogus kui ta suurim mure tuulikud ja söök on