Olev Martinson: maksuamet ei kao kuhugi (1)

TÖÖPOSTIL: Olev Martinson on kohalikku maksuameti bürood juhtinud 1990. aasta maikuust saadik. Foto: Tambet Allik

TÖÖPOSTIL: Olev Martinson on kohalikku maksuameti bürood juhtinud 1990. aasta maikuust saadik. Foto: Tambet Allik

Järgmisel aastal möödub 25 aastat maksuameti taasloomisest. Selle aja jooksul on muutunud paljugi, meenutab maksu- ja tolliameti Kuressaare teenindusbüroo juhataja Olev Martinson. Üsna palju uuendusi tõi ja alles toob kaasa ka tänavune aasta.

Milline on peamine muutus, mis tuli kaasa maksu- ja tolliameti 2013.–2016. aasta strateegiaga?

Maksu- ja tolliameti tegevuse strateegiad koostatakse neljaks aastaks. Praegu on maksu- ja tolliamet üles ehitatud kompetentsi põhimõttel. See tähendab, et vahet ei ole, kas maksumaksja on Narvas, Kuressaares või hoopis Tartus, tema küsimusega tegeleva menetleja võib ta ikkagi saada näiteks Kuressaarest. See on uue strateegia kõige suurem eripära, mida varem ei olnud – see, kus menetleja asub, ei ole üldse oluline.

Siin majas on kuus revidenti ja nendel on omakorda kompetentsuse põhjal jaotus. Kuressaares tegeletakse näiteks hüvitispettustega ja spordiklubide stipendiumide maksustamise küsimusega, millest on ka ajakirjanduses juttu olnud. Need kontrollimised on tegelikult Kuressaares tehtud. Samas, näiteks aruandlusdistsipliiniga tegeletakse Lõuna piirkonnas. Nii et kui Saaremaa maksumaksjal on käibedeklaratsioonid esitamata, saab ta ilmselt telefonikõne või kirja Tartust. Eesti on nii väike, et see süsteem ei ole probleeme tekitanud ning ega maksu- ja tolliamet ole ainuke, kus nii on. Näiteks haigekassa ja sotsiaalkindlustusamet ja võib-olla mõni teinegi asutus tegutseb samade põhimõtete alusel. Kõiki ei ole koondatud pealinna, vaid ülesanded on jaotatud üle Eesti.

Edasi loe tänasest Saarte Häälest.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 538 korda, sh täna 1)