Tallinna Sadama laevad projekteerib Norra firma (9)

Tallinna Sadama uute parvlaevade projektid ja tehnilised parameetrid töötas välja ning koostas laevatehastele vajaliku ehitusdokumentatsiooni Norra projekteerimisfirma LMG Marin; kümneid Norra vetes seilavaid reisiparvlaevu projekteerinud LMG Marin kinnitusel on määratud tähtajad uute laevade valmimiseks laevanduses tavapärased ja ajaliselt piisavad.

Tallinna Sadam sõlmib nelja uue parvlaeva ehituslepingud kahe laevatehasega, koos Tallinna Sadama juhatuse liikme Allan Kiiliga sätestab laevaehitajatega lepingu detaile LMG Marin juhatuse esimees Torbjørn Bringedal, teatas Tallinna Sadam.

“Alustasime Tallinna Sadamaga koostööd juulis sobiva parvlaevatüübi kohandamisega kohalike olude tarbeks ja sobivate laevatehaste selekteerimisega,” ütles ettevõtte tegevjuht Torbjørn Bringedal. Projekteerimiseks kulunud aeg ja laevade valmimise tähtaeg vastavad tema sõnul igati rahvusvahelisele praktikale sarnastes hankeprotsessides.

“Praeguseks on valmis laeva alusjoonised ja ehituse alustamiseks vajalike niinimetatud pikaajalise sihiga komponentide kõik tehnilised tingimused – näiteks mootorite tüüp ja ka LNG laevakütusena kasutamise valmisolek tulevikus, terasetüüp ning laevakere ehitamiseks vajalikud kogused ja komponendid,” lausus Bringedal.

Bringedali sõnul ei tähenda ehituslepingu sõlmimine laevanduses projekteerimistöö lõppu, vaid see jätkub jooksvalt ka laeva etapiviisilise valmimise jooksul. “Laeva projekteerimise ja ehitamise esimene järk on kere, sellele järgneb sisemuse ehk kommunikatsioonide ja sisedisaini viimistlemine,” kirjeldas LMG Marin tegevjuht.

“Tuginedes LMG Marin pikaajalisele kogemusele parvlaevade projekteerimisel ja ehitamisel, sealhulgas Tallinna Sadama kaasatud tehastega, oleme praegu ajaliselt igati sobivas seisus ehituslepingute sõlmimiseks, et parvlaevad valmiksid tähtajaks,” lausus Bringedal.

LMG Marin ehk Lund, Mohr & Giæver-Enger Marin AS, mille peakorter asub Norras Bergenis, on laevade projekteerimisfirma, mis on asutatud 1943. aastal. Ettevõte pakub projekteerimislahendusi parvlaevade, kaubalaevastiku ja tankerite, rasketes ilmastikutingimustes töötavate offshore-aluste ja erinevate funktsioonidega mereväe aluste tarbeks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tunnistas teisipäeval Rohuküla–Heltermaa ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliini avaliku liiniveo opereerimise riigihankel parimaks Tallinna Sadama pakkumuse. Tallinna Sadam soetab parvlaevaliinide opereerimiseks kahelt laevatehaselt neli uut laeva, mõlema liini tarbeks kaks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 838 korda, sh täna 1)