Pangapunktist on Orissaares kujunenud nõusaamise koht (2)

PANGAPUNKTI ON VAJA: Orissaare noormees Karel-Edgar Üts, kes tuli teller Eve Hamannilt nõu saama, leiab, et olgu või pelgalt pangapunkt, kuid sedagi läheb kohalikel elanikel vaja. Foto: Irina Mägi

PANGAPUNKTI ON VAJA: Orissaare noormees Karel-Edgar Üts, kes tuli teller Eve Hamannilt nõu saama, leiab, et olgu või pelgalt pangapunkt, kuid sedagi läheb kohalikel elanikel vaja. Foto: Irina Mägi

Swedbank otsustas suvel säilitada kohapeal osutatava pangateenuse asulates, kus oli kavas pangakontorid sulgeda. Kontori asemele sai pangapunkti ka Orissaare, kus kliendid käivad nüüd peamiselt nõu küsimas.

Swedbanki Saaremaa osakonna juhi Liilia Mesila sõnutsi käisid kliendid Orissaare pangapunktis esialgu lihtsalt niisama uudistamas, et mis asi see pangateeninduspunkt siis ikkagi on. “Senine tagasiside näitab, et teeninduspunkti jätkamine Orissaares on siiski positiivselt vastu võetud,” nentis Mesila.

Enamasti pakuvad nad panga siinse juhi sõnul Orissaare pangapunkti klientidele tuge, et nood saaksid ise toime tulla internetipangas, mobiilipangas, klienditoe telefonis ja sisse- või väljamaksemasinas. “Need on teemad, millega kliendid ise meie poole pöördunud on,” selgitas Mesila. “Iga päev on suur osa selliseid kliente, keda nõustame ja õpetame alternatiivseid kanaleid kasutama ning kellega me reaalselt mingeid tehinguid ei tee.”

Käivad peamiselt pangakaartidel järel

Samas leidub tema sõnul ka neid kliente, kes teevad pangapunkti töötaja abiga nõustamiskeskuse kaudu teatuid tehinguid, nagu näiteks lepingute muutmised. Neid on siiski pigem vähem. “Põhiliselt tullakse pangakaartidele järele,” tunnistas Liilia Mesila, lisades, et sellekski kaob tegelikult vajadus, sest pank saadab pangakaardid nüüdsest koju kätte postiga. Mitmed kliendid on tema kinnitusel selle juba ka ise avastanud.

“Kliendid, kellel puudub ligipääs internetile või arvutile tulevad tegema üksikuid ülekandeid ning klienditoe kaudu oleme sõlminud ka e-arve püsimakselepinguid,” tõi Mesila välja veel mõned asjad, millega Orissaare uutmoodi pangapunktis tegeletakse.

Swedbanki teatel on pangapunktides üle Eesti külastajaid vähem kui varem samas paigas asunud kontorites. Samas on see mõistetav, kuna küsimusi, millega pangapunkti pöörduda maksab, on hoopis vähem, kui oli kontorite puhul.

Augustis külastas pangapunkte üle Eesti kokku veidi üle 1800 inimese, mida on tervelt 40% vähem, kui käis juunis samades asulates asunud kontorites. “Sarnaselt teiste pangapunktidega üle Eesti on meilgi klientide hulk kahanenud,” tunnistas Liilia Mesila. Juunis käis tema sõnutsi Orissaare kontoris päevas ca 30 klienti, nüüd käib pangapunktis vaid 15–20 inimest. Seejuures enamasti vanemad kliendid, aga on ka nn korduvkliente.

Neil, kes pangapunktis kohal käivad, on põhjused üsna sarnased. Mesila sõnul ei ole neil arvutit või internetti või puudub operaatorteenus, mis võimaldab enamiku toiminguid teha telefoni teel. “Kindlasti on see osalt ka harjumus, eriti kui rääkida korduvklientidest.”

Pangapunkt erineb kontorist peamiselt seetõttu, et seal ei ole võimalik toimetada sularahaga, neid toiminguid saab nüüdsest teha “masinates”. Konsumi kauplusse on paigaldatud ka sularaha sissemakseautomaat, kus kliendid saavad teha vajalikke sularahaga seotud tehinguid. Nõnda ollaksegi Mesila sõnul pangapunktis põhiliselt kliendile toeks internetipangas, mobiilipangas või siis ka pangaautomaatide juures toimetamisel.

Eakaid tuleb abistada iga päev

Eakaid inimesi on tulnud sularahaautomaadi juures abistada iga päev, tunnistas pangajuht. Peale selle on pank planeerimas sügisel koolitust koostöös vallavalitsusega, et tutvustada pangaautomaatide võimalusi ja räägida lähemalt internetipanga võimalustest. “Selleks on pangapunktis juba nimekiri koostamisel,” märkis Mesila.
Swedbanki jaepanga juhi Ulla Ilissoni sõnul on kavas jätta pangapunktid avatuks esialgu aastaks ja otsida koostöös erinevate partneritega uusi võimalikke lahendusi. “Peame läbirääkimisi nii avaliku kui ka erasektori partneritega, et leida ühiselt mõlemale poolele majanduslikult otstarbekaid lahendusi erinevate teenuste pakkumiseks väikeasulates,” lisas ta.

Liilia Mesila sõnul ei erine Orissaare pangapunkt teistest sellelaadsetest. “Esialgne kokkulepe on hoida Orissaares pangapunkt avatuna aasta.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 278 korda, sh täna 1)