SLK lubab odavamat parvlaevaliiklust

AS Saaremaa Laevakompanii tütarettevõte Väinamere Liinid OÜ esitas suursaarte ja mandrivahelise parvlaevateenuse riigihanke pakkumuse, mille järgi peaksid riigi kulud laevaliikluse korraldamisel varasemaga võrreldes vähenema.

Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul suurendavad hanke kogumahtu vaid investeeringud neljanda uue parvlaeva ehitusse ja ekspluatatsiooni, riigi tellimuse mahu kasv ning uuest aastast kehtima hakkav kõrgem kütuseaktsiisi määr.

“Varasemaga võrreldes soodsama pakkumise tegi võimalikuks asjaolu, et senisel lepinguperioodil on SLK kasutusele võtnud kolm uut parvlaeva, mille ekspluatatsioonikulud on väiksemad, kui olid vanadel praamidel,” selgitas Rihvk.

Ta lisas, et kuigi seni kehtinud lepingu alusel oli SLK-l kohustus välja vahetada vaid üks parvlaev, on SLK lepinguperioodil soetanud koguni kolm uut parvlaeva, mis on kaasa toonud nii opereerimiskulude kokkuhoiu kui ka hüppelise kasvu reisijateveo kvaliteedis.

Rihvki sõnul on seni vedaja initsiatiivil ehitatud uue laevastikuga korraldatav avalik liinivedu Saaremaa ja Hiiumaaga ühenduse pidamiseks alates 2010. aastast hoidnud riigi raha kokku enam kui 3 miljonit eurot aastas. Samas on sõidukite ülevedu mandri ja Saaremaa vahel kasvanud 14% ning mandri ja Hiiumaa vahel 20%, ja seda mugavamate ja kiiremate laevadega.

“Vastavalt hanketingimustele esitasime pakkumuse, mille kohaselt lisandub pärast 2016. aastat mandri- ja saartevahelisse parvlaevaliiklusse veel neljas uus praam. Kindlasti püüame jätkata kvaliteedi tõstmisega ja kulude optimeerimisega, kui meie pakkumine hanke võidab,” oli Tõnis Rihvk lootusrikas.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas, et hankele tuli üks pakkumus. Vastavalt seadusele alustab ministeerium senise operaatori Väinamere Liinid OÜ esitatud pakkumuse kvalifitseerimist, vastavaks tunnistamist ja hindamist. Kui esitatud pakkumus ei kvalifitseeru, alustab MKM läbirääkimisi kõigi võimalike operaatoritega, selgitas ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.

Tõnis Rihvk lisas, et kui SLK pakkumine ei vasta siiski riigi ootustele, ollakse valmis avalikku liinivedu mandri ja saarte vahet jätkama ka praeguste lepingutingimuste, hinna ja kvaliteediga.

Avaliku liiniveo järgmine periood algab 1. oktoobrist 2016 ja lepingu kestus on 10 aastat.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 412 korda, sh täna 1)