Palun klaas kraanivett! (45)

Lugeja saatis Saarte Häälele kirja, avaldades rahulolematust selle üle, et ühes Kuresaare söögikohas ei toodud talle kraanivett, nagu ta soovis. Kas söögikohal on õigus keelduda kliendile kraanivett serveerimast, küsib kirja autor.

Kiri ise on järgmine: “Sooviksin jagada teiega oma ebameeldivat kogemust Kuressaare söögikohas Mönus Villem.

Nimelt käisin hiljuti Mönusa Villemi pubis söömas, tellisime kambaga päris suure summa eest toite ja kui me kõrvale kraanivett palusime, siis teenindaja vastas viisakalt, et kraanivett siin majas ei pakuta. Eks see ole ikka selle mõttega, et saaks kliendilt võimalikult palju raha küsida.

Sellise vastuse peale tekkis kohe küsimus, kas ma pean tühja klaasi küsima, et vetsust ise vett tuua, või pestakse köögis nõusid õllega, kuna kraanivesi on nii hinnaline.

Kuskilt on meelde jäänud ka fakt, et toitlustuskohtades peab kliendil alati olema võimalik kraanivett saada.

Väga niru tunne tekib igal juhul, kui tunned, et sind igalt poolt nööritakse. Ma olin ju ikkagi maksev klient, mitte keegi suvakas, kes uksest sisse hüppab ja tasuta vett soovib. Kraanivesi võiks olla juba toiduhindade sisse arvestatud, ning klaasikene vett kliendile ei tohiks tõesti äri pankrotti viia.

Mainin ka, et Villem ei ole ainus söögikoht, kes sellise (julgen ausalt öelda) kelmusega tegeleb. Kuna suvehooaeg on möödas ja enamik turiste läinud, siis oleks tore hakata rohkem oma inimest hoidma. Sellise suhtumise tõttu ei soovi mina sellist kohta enam üldse külastada, arvestades veel sellega, et Kuressaares on toitlustuskohtadel väga suur konkurents.”

Kommenteerib Aare Hallop, Mönus Villem OÜ juhatuse liige:

Nii nagu teenindaja viisakalt teatas, ei ole Mönusa Villemi pubi menüüs tõepoolest kraanivett, mistõttu seda ka ei pakuta! Oleme valinud oma sortimenti Vichy veed, mida müüme vastavalt menüüs kajastatud hindadele.

Mönusa Villemi pubi on loodud tõepoolest, nii nagu vahest kõik erakapitalil loodud äriettevõtted – eesmärgiga kasumit teenida. Sellest tulenevalt ei paku me tõesti sööki ega jooki tasuta!

Sellist küsimust “kas ma pean tühja klaasi küsima, et vetsust ise vett tuua, või pestakse köögis nõusid õllega, kuna kraanivesi on nii hinnaline” on keeruline kommenteerida, sest see on ilmselgelt irooniline ja solvava suunaga.

Sellisest faktist, et toitlustuskohtades peab kliendil alati olema võimalus kraanivett saada, ei ole ma kahjuks kuulnud, kuid nii nagu iga endast lugupidav toitlustusasutus, annab ka Mönus Villem abi vajavale kliendile tableti võtmiseks väikse klaasi vett tasuta.

Toiduhindade sisse oleme meie arvestanud leivakorvi ja maitseained. Vett ei ole, sest jook jäägu igaühe enda valida. Kuna kraanivett tarbiksid väga vähesed kliendid, siis oleks teiste suhtes ebaõiglane toiduhindasid selle arvelt kergitada.

Ma ei saa nõustuda, et Mönusa Villemi pubi oma kliente “igalt poolt nöörib”. See, et me midagi tasuta ei anna, ei ole nöörimine. Meil on iga kuu nii toidu kui ka joogi osas teatud toodetel eripakkumised, kus allahindlused ulatuvad tihti üle 30%. Aeg-ajalt pakume lisateenuseid erinevate ürituste näol klientidele tasuta, kuid süüa ja juua, sealhulgas vett, me tasuta ei paku!

Süüdistada meid kelmusega tegelemises on äärmiselt ebaviisaks ja solvav. Mulle tundub et inimene, kes seda teeb, lihtsalt ei ole kursis, mida sõna “kelmus” tegelikult tähendab.

Kuna iga klient on meile tähtis, siis on mul siiralt kahju, et see klient Mönusa Villemi pubis ebameeldiva kogemuse osaliseks sai, kuid samas leian, et tasuta vee mitte pakkumine ei peaks andma põhjust ajalehe kaudu linnarahvale kuulutada, justkui tegeldaks Mönusa Villemi pubis nöörimise ja kelmusega, sest see ei kajasta muret ebameeldiva kogemuse pärast, vaid pigem soovi kellelegi ära teha või lihtsalt norida. Miks muidu ei soovinud klient oma nime kirjale alla kirjutada.

Seletan ka lahti, mis tegelikult tähendab kraanivee serveerimine. Teenindaja võtab klaasi, paneb sinna jääd ja sidrunit, täidab veega ja ulatab kliendile, pärast viiakse klaas nõudepesusse, kus see pestakse ja poleeritakse ning seejärel viiakse tagasi baari uuele ringile.

Selleks peavad olema vastavad seadmed (jäämasin, nõudepesumasin, vastavad filtrid, veepehmendaja) mis vajavad pidevat hooldust, lisaks klaas, lõikelaud, nuga, vesi, sidrun, pesuaine, loputusaine, samuti inimesed, kes teevad tööd.

Vähe või mitte, aga kõik see on seotud kuludega, ja siis mõelgem, kas on ikka enesestmõistetav, et vesi peaks tasuta olema.


Kliendi rahulolu nimel

Saarte Hääl küsis ka teistest Kuressaare toitlustuskohtadest, kas seal tuuakse kliendile, kes seda küsib, tasuta kraanivett. Nii Vaekoja pubist, Mosaiigi kohvikust kui ka Chameleoni kohvikust vastati seepeale, et ikka saab. “See ei ole mingi probleem,” ütles Vaekoja pubi esindaja Andres Altrof.

Lähemalt kommenteerib Risto Laanet, kohviku Mosaiik peakokk:

Meil küll tullakse kliendile vastu ja antakse talle klaas tasuta kraanivett, samas on see tasuta vee pakkumine kahe otsaga asi.

Inimesed eeldavad alati, et kraanivesi – see on ju tasuta, ka toitlustuskoha jaoks. Aga klaas ei lähe ju ise puhtaks, samamoodi ei tule see ka ise lauda. Kui klaasis on ka sidruniviil, siis seda sidrunit ei anna ju keegi toitlustuskohale tasuta.
Seega ei saa neid kohti, kus kliendile tasuta kraanivett ei anta, süüdistada. Tasuta vett ei pea ilmtingimata andma.

Miks meie klientide veesoovile vastu tuleme? Võib-olla nende rahulolu pärast. Kui toome vee klaasiga, on see kliendi jaoks tasuta, aga kui toome vee kannuga ja seal on ka näiteks sidrunit, küsime 50 senti.


Kommentaar

Epp Joala, tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna spetsialist:

Ettevõttel puudub kohustus pakkuda kliendi palvel talle tasuta kraanivett. Seadusandlus seda ei reguleeri.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 387 korda, sh täna 1)