Eesti tarbijate keskühistult taotletud Säästukaart Plussi asjata oodanud 84-aastane kuressaarlane sai infoliinilt asja uurides teada, et on kaardi saamiseks liiga eakas.
Juulis, mil toimus kampaania, mille käigus sai Säästukaart Plussi taotleda tasuta, täitis ka Helju (nimi muudetud – toim) Rae Konsumis avalduse blanketi ja jäi vastust ootama. Kuna vastust ei tulnud ega tulnud, soovitasid Rae poe kassiirid Heljul helistada ETK klienditoe telefoninumbril 13 014.
“Helistasin eile (üleeile – toim) ja mulle öeldi, et kaardi taotlemisel kehtib vanusepiirang ning minu vanuses inimestele neid kaarte enam ei anta,” vahendas Helju talle räägitut.
Naist pani kuuldu imestama. “Sain lausa šoki,” lausus ta. “Kuidas on võimalik, et toidukaupade soodustused kehtivad ainult teatud vanuses ostjatele? See, et Eestis jaotatakse inimesed niimoodi klassidesse, on üle mõistuse.”
Kuigi Heljul on olemas ka tavaline säästukaart, soovis ta just Säästukaart Plussi. “See on ju palju soodsam ja sellega saab osta palju rohkem soodsaid tooteid,” põhjendas ta.
“Säästukaart Pluss pole tavaline kliendikaart, vaid maksekaart, mis võib olla nii ettemaksekaart kui ka krediitkaart,” ütles ETK turundusdirektor Andres Lember. “Seetõttu jälgitakse päris mitmeid asjaolusid, muu hulgas ka kliendi varasemat krediidikäitumist, nagu ka pangad maksekaartide puhul teevad.”
Saarte Hääle küsimusele, kas Heljule ei antud maksekaarti tema ea tõttu, vastas Lember: “Kaardi väljastamise tingimustes peaksid need taotlemise tingimused ilusti kirjas olema.”
Säästukaart Plussi tutvustaval internetileheküljel on tõepoolest kirjas nõudmised põhikaardi taotlejale. Taotleja vanusepiiriks on seal märgitud “alates 21. eluaastast”, ea ülempiiri kohta teavet aga ei leia. Taotleja minimaalne netosissetulek peab aga olema 150 eurot kuus.
“Minu pension on 338 eurot,” märkis Helju, kinnitades, et on oma igakuiste kulutuste planeerimisel seni ilusti hakkama saanud.
“Et vastata, kas Heljule kaardi andmisel sai takistuseks tema vanus või midagi muud, peaks otsa vaatama konkreetsele juhtumile,” sõnas Andres Lember.
ETK Grupp reklaamib Säästukaart Plussi kui püsikliendi paljude võimalustega maksekaarti, mis muutvat poes käimise mugavamaks ja lihtsamaks kui kunagi varem. “Säästukaart Pluss annab võimaluse maksta kaupade eest ning võtta ETK Grupi kaupluste kassadest välja sularaha,” on kirjas säästukaardi veebileheküljel. “Kasutades ostude eest tasumiseks alati Säästukaart Plussi, kogute oma kuised ostud kaardile ning tasute nende eest mugavalt korraga.”
minu arvamus on, et ETK ei taha talle sellepärast kaarti anda, et kardavad, et kui inimene on juba päris eakas ja on suure summa eest asju ostnud ja peaks surema, siis neil vaesekestel jääb raha saamata. ehk siis miks nad kardavad põhjendada seda? mina usun, et see põhjus ka oli! aga öelda ei juleta ju.
No 84 aastasele pank ka enam krediiti ei anna. Miks peaks ETK sellise riski võtma ja 84 aastasele krediitkaardi andma? Pärast lapselaps käib sellega poes ja proua ise ei tea midagi.
Aga kaardile saab sättida ilmselt ka nn. 0 krediidi, st. saab tasuda ainult ettemaksuga. usun, et proua ei hooligi nii väga sellest krediidist kuivõrd suurematest soodustustest.
Selline diskrimineerimine kaubandusfirma poolt on lausa uskumatult jõhker käitumine. Kusjuures polegi väga kaugel see aeg, millal selle ühistu esimees ise jõuab selle vanuseni. No comments!
See vanaonu,kes siin kohalik koperatiivi ülemus on,äkki on ta nimi Kilumets, oleks ikka vägagi solvunud, kui temaga niimoodi käitutaks?
Ilmselt on vôimalik ka seda krediiti reguleerida, pole ju vaja anda mingi mitme tuhande peale seda krediiti, ka 200€ piisaks. Ja see ei ole ka summa, mis firma pankrotti viiks, kui see mingil pôhjusel ka saamata jääks. Kuid usun, et selles eas inimesed on palju kohusetundlikumad ja hoolsamad oma raha-asjus, kui noored, kes kogu aeg uusi kaarte hangivad, ja pärast makseraskustes on.