Mõntu kalasadam uueneb ja kai laieneb

KAI LAIENEB: Mõntu sadama omanik Mihkel Undrest selgitab, et sirgeks saab ka kai äär. Foto: Irina Mägi

KAI LAIENEB: Mõntu sadama omanik Mihkel Undrest selgitab, et sirgeks saab ka kai äär. Foto: Irina Mägi

Mõntu sadama omanik Mihkel Undrest ütles, et tööd, mille käigus laiendatakse kaid ja ehitatakse välja väiksematele alustele mõeldud kalasadam, peaksid tehtud saama selle aasta lõpuks.

Mihkel Undrest ütles Saarte Häälele, et Mõntu sadamas on käsil kaks objekti: suure kai laiendus ja uuendamine ning kalasadam. Undresti hinnangul kalasadamaga probleeme pole, kuid mõned asjaolud võivad segada suure kai õigeaegset valmimist.

Laiem teeninduspind

Kai laiendust on Undresti sõnul vaja eelkõige selleks, et samaaegselt oleks võimalik laadida rohkem laevu: “Autod saavad kai peal paremini manööverdada ja kalalaevadele saab hõlpsamini konteinereid ladustada.”

Mihkel Undrest möönis, et enne ehitustööde algust oli seis selline, et kui ühte laeva laaditi, siis teise juurde tegelikult ei pääsenudki. Seetõttu sai korraga teenindada vaid üht laeva. Kaid laiendatakse umbes nelja meetri võrra ja selle uueks laiuseks saab 12 meetrit.

“Vana kai tegime eelmise kalandusmeetmega korda väljapoolt. Nüüd viiakse seesama protseduur läbi seestpoolt: rajatakse sulundsein ja sirgeks saab ka kai äär. Praegu käib see sinka-vinka. Kärgkastid saavad ka kaitse,” rääkis Undrest ehituse tehnilisest poolest.

Ta selgitas, et kärgkaste on tuukrid parandanud igal aastal, kuid need vajavad siiski täiendavat kaitset.

“Tööd on plaanis lõpetada enne uut aastat, aga kuidas see tegelikult välja kukub, sõltub ilmastikust ja muudest faktoritest,” märkis Undrest. Muude faktorite all peab Mihkel Undrest silmas eelkõige tehnika vastupidavust: “Puurimisel on ette tulnud seisakuid, need on üsna kapriissed masinad siin.”

Undresti sõnul käivad Mõntu sadamas peamiselt kalatraalid, kuid sadam on vajalik ka teistele merel seilajatele. “Sadama jaoks on see hea koht, siia on tulnud mitmeidki purjetajaid, kel on vesi, toit või kütus otsa saanud.”

Uus kütusejaam

Samuti märkis Undrest ära Läti ranniku läheduse ja lisas, et sadam kestab pikka aega, see on vaja vaid korralikult korda teha.

Mõntu sadamaga seoses on Undrestil plaane veelgi: “Tulevikus tuleb siia kütusejaam, mis on mõeldud nii jahtidele, kaatritele kui ka kohalike elanike sõidukitele.”

Saarte Hääl kirjutas aprillis, et tankla plaanitakse rajada ka Tehumardi külla. Seega võib Edela-Saaremaal tulevikus olla lausa kaks tanklat.

Ehitustööde ajal sadam laevu vastu ei võta: “Hädasolevaid jahte oleme vastu võtnud, kuid rohkem mitte,” sõnas Mihkel Undrest.

Kaid ja kalasadamat ehitab OÜ Bauest ning alltöövõtjaina Fort Ehitus OÜ ja Lemminkäinen. Undrest märkis, et ehitaja valimise juures oli määrav ka ettevõtte maine. Ükski kohalik firma tema sõnul pakkumist ei teinud.

Mõntu sadama ehitustöid finantseerivad Euroopa kalandusfond ja Mõntu sadam ise. Mihkel Undresti hinnangul lähevad kai laiendus- ja tugevdamistööd maksma umbes 1,2 miljonit eurot ja kalasadama esimene etapp ca 250 000 eurot.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 083 korda, sh täna 1)