Tallinna halduskohus jättis eile rahuldamata Janne Kooviski ja Ninase küla seltsi kaebuse, millega sooviti tühistada Mustjala vallavolikogu otsus lubada Saaremaa Sadamat kasutada edaspidi ka kaubasadamana.
“Kohus leidis, et kaebus on põhjendamatu ja seetõttu jäigi see rahuldamata,” ütles Tallinna halduskohtu pressiesindaja Anneli Vilu, kelle sõnul täpsemaid selgitusi kohus otsuse tagamaade kohta esialgu ei edasta. “Selgitusi antakse siis, kui otsus on jõustunud,” lisas ta.
MTÜ Ninase Küla Selts ja kohalik turismiettevõtja Janne Koovisk esitasid möödunud suvel Tallinna halduskohtule kaebuse Mustjala vallavolikogu otsuse peale, millega kehtestati Saaremaa Sadama detailplaneering.
Kaebuses märgiti muu hulgas, et menetluses on vald põhjendamatult eelistanud ühe suurettevõtte kruiisisadama rajamiseks tehtud ebaõnnestunud investeeringu kaitset Ninase poolsaarel elavate inimeste kodudesse ja loodusturismi arendamisse tehtud investeeringute kaitsele ning ka looduskaitsele, puhta ja vaikse keskkonna säilimisele jmt.
Vaidlustajate hinnangul jäeti tähelepanuta ka fakt, et kruiisisadama rajamine sai võimalikuks vaid tänu lubadustele, et sadam jääb vaid reisisadamaks.
Ninase küla seltsi ja Janne Kooviskit esindav advokaadibüroo Tark Grunte Sutkiene partner vandeadvokaat Piret Blankin ütles eile enne tööpäeva lõppu, et ei ole veel kohtuotsusega tutvunud.
AS-i Tallinna Sadam ärisuuna juht Ahto Ader ei olnud eile õhtupoolikul samuti veel kohtuotsusega täpsemalt kursis, kuid jäi sellega rahule. “Meile see sobib ja nii võikski jääda,” ütles Ader.
Mustjala korrumpteerunud kaabakvallavalitsus on piisavalt rumal uskumaks, et vallarahvast üle sõites ja loodusvarasid retsides saabub õnn nende õuele. Ei saabu. Pigem saab terve Saaremaa planeeritava kaubasadama näol enesele kaela nuhtluse nimega “Muuga 2”. Tagantjärele nutt kui terve Ninase neem ühes Küdema hoiualaga hävitatud saab ei aita siis enam kedagi. Imestama paneb, et ometi elab osa vallavalitsuse liikmeid Ninasel ja Tagarannas. Miks hävitada vabatahtlikult omaenese ja oma naabrite rahulik elukeskkond?
Kui keegi veel ei tea, siis planeering näeb ette 148 ( lubatud kõrgus 17m) büroo ja laohoonet 24 hektaril (selleks võetakse maha mereäärne mets, mis siiani külaelanikke tugevate tuulte eest kaitsnud on), 40 m kõrguseid korstnaid ja antenne; raskeliiklust valla teedel 24/7 ca 250 liiklusvahendit ööpäevas, nendest 48% raskeveokeid. 100 000-300 000 tonni puidu töötlemist lahtistel laoplatsidel; freesasfaldi ladustamist jpm. tegevusele sadama alal ajalist piirangut seatud ei ole-st lärm kestaks ööpäev ringi.Lähim majapidamine jäetakse 280 m pikkuse ja 4 m kõrguse nn. müratõkke müüri taha ja sadam ise asub praktiliselt kahe küla vahel- Ninase ja Tagaranna.