Kuressaare linnapea Hannes Hanso idee anda Kuressaare jahisadam üle AS-ile Saarte Liinid, mida ta tutvustas ka Tallinnas majandusminister Urve Palole, on seni vaid mõte. “Sellest teemast on veel vara rääkida,” sõnas Hanso reedel.
Saarte Liinide juhatuse esimees Villu Vatsfeld täpsustas, et praeguse omaniku, keda esindab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, seisukohast ei ole see ka võimalik, sest ettevõtte peaeesmärk on nende sadamate haldamine, mille kaudu käib liinilaevaühenduse pidamine Eesti asustatud saartega.
“Saarte Liinid on ikkagi äriettevõte, mille eesmärk on kasumit teenida. Me ei saa lubada endale mittetulundustegevust ühel kuurortlinna turismiarendamiseks rajatud objektil, isegi kui me seda emotsionaalselt tahaksime,” tõdes Vatsfeld.
miks mitte pakkuda sadamat silmamoonduseks veel kultuuriministeeriumile? Siis on linna tegelikel rahaliigutajatel suur õigustus (veelkord ja põhjalikult peale linna rahaga rekonstrueerimist) anda kogu kupatus 99 aastaks sümboolse tasu eest rendile, sest sadama pidamine on linnale väga kulukas. Eeskujuks ju golfiga toimunu.
Kuressaare jahisadamast võiks saaga selle GOLFI tütarettevõte või kogunesti filiaal, siis oleks linnarahva õnn täiuslik ja maksumaksja raha kaoks nagu muti mullaauku või lauda Suure Katla põhja.
Saarte Liinid Kuressaare jahisadamat endale ei taha. Hea küll, kui ei taha, siis ei taha…
Aga miks Kuressaare linn Kuressaare jahisadamat enam omale ei taha???
Millal on siis ”õige aeg sellest rääkida”? Praegalt hakkab juba hilja mitte vara olema sel teemal rääkida, mil Hanso seda sadamat juba maha parseldab!
Küll Saarte Liinid juba tahaksid, kui aga pruut veidi varakam oleks. Kahjuks on pruut suht vaesevõitu ja selle pruudi ülesvuntsimisele kuluks kenakene summa eurosid.
Mind häirib Villu ütlemises ainult üks asi. Miks turismi nimetatakse mittetulunduslikuks tegevuseks? Sama suunda veavad ka Saarte Liinid ning ehitavad mereturismiks jahisadamaid.
Nii Saarte Liide kui ka Kuressaare linna tegevus on olnud mereturismi arendamises kiiduväärne.
Kus Villu midagi sellist väidab?
Sisuliselt vastas Villu sama, mida teatas Tallinna Sadam Juhan Partsile, kui too andis sellele ASile ”korralduse” kolm (või neli) parvlaeva osta.