Saarte lennuühenduse parandamise ühe võimaliku variandina on välja pakutud mõte tuua tulevikus liinile lennuk, mis hakkaks lendama nii Saaremaa kui ka Ruhnu vahet.
“Esimesed sammud on selles suunas tehtud, kõik väikelennuväljade hanked tehakse üheskoos ja siis on võimalik, et see üks lennuk hakkab lendama Tallinna–Kuressaare, Tallinna–Kärdla ja Kuressaare–Ruhnu vahet,” ütles Tallinna lennujaama regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla.
Tema sõnul leidub maailmas 20-kohalisi lennukeid, mis suudavad lendu tõusta ka 600 meetri pikkuselt murukattega rajalt, nagu Ruhnu oma. Praegu Kuressaare lende teenindava AS-i Avies 18-kohaline Jetstream vajab 1200-meetrist lennurada. Ka olevat uued lennukid mugavad ja väiksema kütusekuluga.
Saare maavanem Kaido Kaasik ütles, et olukorras, kus saarte lennuühenduse hangetel puudub konkurents (Hiiumaa hankel osaleb ainsana AS Avies), võiks riik osta lennukid ja panna Estonian Airi nendega riigiabi toel saartega ühendust pidama.
Samas arvas Kaasik, et 20-kohaline lennuk jääb Saaremaa vajaduste jaoks ikkagi väikeseks. “Pidades silmas konverentsiturismi ja uusi arenguid tulevikus, võiks lennuk olla 40-kohaline,” lausus maavanem.
Tema sõnul käivad kõik lennuliikluse muudatusi puudutavad arutelud silmas pidades järgmist lennuhanget. Avies lendab Tallinna ja Kuressaare vahet kuni 2017. aasta maikuuni.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda ütles, et idee tasandil on räägitud mitmest võimalusest, kuidas saaks lennuühendust saartega parandada. “Täna on täpsemalt rääkida aga veel vara,” lisas ta.
Miks ei võiks kaaluda saarte liine teenindama amfiiblennukit? Need on mujalpool maailmas väga levinud. Lennurada pole siis ju üldse vaja, tarvis oleks ehitada vaid sobiv kai või maabumissild.
sest meil on selline asi nagu talv mis võib osutuda segavaks.
eks see pilet oligi liiga odav juba Estonian Air paneks selle kindlasti topelt
Ideed peavadki olema lennukad! Aga isegi lennukid enamuse ajast ei hõlju pilvedes, vaid on ratastega maa peal.
Mis on saanud mõne aasta tagusest Maavalitsuse majast tulnud Saaremaa tasuta ühistranspordi ideest elektribussidega, mis kasutavad tuudenist tulnud elektrienergiat?
Ise vastan — piletihinna tõus, tellimusliinid ja IRLi poliitikute kapaania ”Saaremaa tuugeniuvabaks”!
EDU KÕIGILE!
PS. Kirjutises on juttu küll lennukist aga kirjutise tegelik sisu on ju selles et ka saartega lennuühenduse korraldamisel pole maavalitsused enam mingid asjaosalised!
Tundub, et minevikust ei õpita. Taaskord on mõte Estonian Airile anda opereerimise võimalus. Oli ju näha kuidas Estonian Air teenuse pakkujana suhtus – lennureisid asendusid kiirelt bussireisideks. Jätame Estonian Airi reisijate huvisid silmas pidades välja, eks.