
ARVO KEREME: Tippaegadel pargitakse värav sageli kinni, mis seab hoovist väljasõitva sõiduki juhi piiratud nähtavuse tõttu äärmiselt keerulisse olukorda. Foto: arhiiv /Egon Ligi
Kuressaare ametikool saatis aselinnapea Taavi Kurisoole kirja ettepanekutega Kuressaare linna liikluskorralduse muutmiseks.
Ametikooli haldusdirektor Arvo Kereme tõi esimese valupunktina välja, et väljakujunenud tava kohaselt peatub Upalt linna õppekompleksi juurde sõitev õpilasbuss reisijate väljumiseks Vallimaa tänaval Aavikute majamuuseumi ees, liiklusmärgi “Peatumiskeeld” mõjupiirkonnas.
“Lisaks liiklusseaduse nõuete otsesele rikkumisele on säärane käitumine halb signaal noortele, kelle enamikust saavad tulevikus autojuhid,” märkis Kereme.
Olukorra lahendaks tema arvates märgistatud bussipeatus Rohu tänaval Vallimaa ja Torni tänava vahelisel lõigul. Buss teeks Vallimaa tänavalt vasakpöörde ja peatuks reisijate ohutuks väljumiseks selleks märgistatud kohas.
Sealne bussipeatus lahendaks ka teise probleemi, sest Torni ja Vallimaa tänavat ületavad iga päev oma kooliteel arvukad Vanalinna kooli õpilased. Kõnniteed on Rohu tänaval olemas mõlemal pool, kuid puuduvad Torni ja Vallimaa tänava vahelisel lõigul.
Kui jalakäija ületab Rohu ja Torni tänava nurgal oleva vöötraja, ei ole tal tegelikult võimalik mööda Rohu tänavat ohutult edasi liikuda. Vanalinna kooli õpilane jätkab kooliteed kas üle muru või talvisel ajal Rohu tänava sõidutee osal.
Ehitatav kõnnitee oleks ühtlasi bussipeatuse platvorm.
Arvo Kereme sõnul on jätkuvalt probleemiks parkimine ametikooli värava vahetus läheduses, hoolimata mõlemale tänavapoolele paigaldatud liiklusmärkidest “Parkimiskeeld” ja nende lisatahvlitest “Mõjupiirkond 50 m”.
“Tippaegadel pargitakse värav sageli kinni, mis seab hoovist väljasõitva sõiduki juhi piiratud nähtavuse tõttu äärmiselt keerulisse olukorda ning teeb võimatuks ka suuregabariidilisemate sõidukite sissepääsu kooli territooriumile,” rääkis haldusdirektor Kereme.
Lisaks on pargitud sõidukitega sageli blokeeritud ka Vallimaa tänaval kooli vastas asuvate naabermajade väravad.
Siin näeb Arvo Kereme lahendusena Vallimaa tn 5 vastas olevale ja linnale kuuluvale alale kõvakattega parkla rajamise. Praegu pargitakse stiihiliselt nn ring-alal, kuid kohtade nappuse korral ka murul.
Kuressaare linna pressiesindaja Liise Kallas kinnitas, et Kuressaare ametikooli direktori Neeme Ranna allkirjaga ettepanekud on linnavalitsuseni jõudnud. “Meie käest lähevad need arutamiseks liikluskomisjonile,” lausus Kallas.
Lisaks tuleks paigaldada Arabella ja Ojasoo tänava vahelisele lõigule “lamav politseinik”,sest tänavalõik alates sidemajast Smuuli suunas on paljudele kohaks,kus oma masina võimeid testida.Eriti “kõvad mehed” on tsiklimehed…On olnud lihtsalt puhas õnn,et ei ole traagiliste tagajärgedega õnnetusi juhtunud…
Tegu pole mingi masina võimete testimisega, seal lõped kesklinna 30km/h piirangu ala.
Mine jaluta pargis või mererannas, mitte keske tänavaid!
“Lamav politseinik” teeks olukorra veelgi närvilisemaks – kusklinnast Smuuli poole liikudes hakataks kiirendama kiiruspiirangu alast väljudes, siis aeglustama enne “lamavat politseiniku” ja siis jälle kiirendama. Smuuli poolt kekslinna pooles sama asi vastupidi. Tehes igasugu totakaid taksitusi suureneb linna sõidukite liiklustihedus ja koos sellega ka närviline käitumine liikluses veelgi.
Kõige ohutum liiklus on sujuv liiklus.
Mille või kelle taga selline pisike asi nagu bussi uus peatumiskoht, siis seisab?
Kirjutis algab lausega, kus kirjutatakse abilinnapeast ja lõpeb lausega, kus kirjutatakse liikluskomisjonist. See sama abilinnapea ongi selle komisjoni esimees ja kirjutises olev Kuressaare Ametikooli haldusdirektor on selle komisjoni liige.
Aga see selleks…
Üks probleem aga asja juures on — mainitud õpilasliin ei ole ühistransport Liiklusseaduse ning Ühistranspordiseaduse mõttes ja võib selles olematus “bussipeatuses” täpselt sama palju seista nagu suvaline turismibuss.
Ametikooli teenidava bussi peatumiskoha probleemi ei saa lahendada “bussipeatuse” tegemisega.
Palun likvideerige Mooni ja Niidu tänava ristmikul nähtavust piiravad jäätmekonteinerid, pole ju loogiline, et konteinerite tühjendusel sõidetakse suurte prügiveokitega kõnniteele, ukerdatakse vastasuunavööndis, suletakse liiklus ristil jne.
See Mooni ja Niidu tänava rist on tõesti üks potentsiaalne AVARII KOHT
Torni ja Vallimaa nurga platsile lubati kunagi ehitada PARKIMISMAJA?