Märts kutsub märkama head teenindust ja teenindajat (27)

NAERATUS JA LAHKUS: Ferrumi kotipoe müüja Sirje Lakkur võtab iga saabuja vastu kui oodatud külalise. Foto: Sander Ilvest

NAERATUS JA LAHKUS: Ferrumi kotipoe müüja Sirje Lakkur võtab iga saabuja vastu kui oodatud külalise. Foto: Sander Ilvest

Traditsiooniliselt on märts kuulutatud kuuks, mil kutsutakse üles märkama head teenindust ja teenindajat ning oma tähelepanekuist teada andma.

Kampaania “Kiida teenindajat” raames saab internetilehekülgedel heateenindus.ee ja 1182.ee kiita head teenindust ja teenindajat, iseteenindust ja e-teenindust. Samuti on kampaanias osalevates asutustes-ettevõtetes välja pandud postkastid, kuhu saab oma sedeli jätta.

Heateenindus.ee asutaja ja juhi Urmas Kõivu sõnul on kampaania mõeldud hea teeninduse ja hea teenindaja väärtustamiseks. “Kui klient märkab head teenindust, siis palume tal anda ka sellele teenindajale positiivset tagasisidet,” ütles Urmas Kõiv. “Küllaltki tihti ei saa teenindaja mingit tagasisidet või kui saab, siis ainult negatiivset. Samas on meie ümber palju häid teenindajaid ja head teenindust.”

Eesti asutuste ja ettevõtete hulgas, mille teenindust kiita saab, on ära toodud mitmeid, mis asuvad Saaremaal: Bauhofi kauplus, Eesti Energia, ERGO Insurance Kuressaare esindus, Juku mänguasjakeskus, Seppälä ja Koduekstra kauplus Auriga keskuses, maanteeameti Kuressaare büroo, Maxima kauplus, Olerexi tankla, Rahva Raamat, Seesam kindlustuse esindus, Saare Selver, Swedbanki Kuressaare kontor, TELE2 esindus. Soovi korral saab kiitmiseks kirja panna ka mõne muu ettevõtte nime.

Kõivu sõnul annab kampaanias osalemine ettevõttele sisemiselt palju juurde. “Kampaanias osalemine tähendab, et selle ettevõtte teenindus ja teenindajad on tavalisest suurema tähelepanu all,” rääkis Kõiv. “See tõstab ka teenindajate motivatsiooni ja paneb organisatsiooni mõtlema, mida teeninduses paremini teha, kui teevad konkurendid.”

Kui üht teenindusettevõtet või asutust kiidetakse kuu jooksul vähemalt kolmkümmend korda, saab ta uksekleebise ja tunnistuse “Kliendid kiidavad”.

“See märk ajendab neid iga päev head teenindust pakkuma, et kliendid neid jätkuvalt kiidaksid,” lausus Kõiv.

Kui Saarte Hääl korraldas väikese küsitluse, paludes inimestel nimetada hea teenindusega asutusi ning lahket ja abivalmis teenindajat, nimetas lausa mitu vastajat Kuressaares Ferrumi kaubamajas asuvat kotipoodi Trendy Bags ja sealset müüjat Sirje Lakkurit.

“Tuleb ise ilusti käituda, siis on ka külastaja tuju hea,” sõnas viiendat aastat kotipoes töötav Sirje Lakkur. “Ka siis, kui saabub mossis näoga klient, pole ju sellest abi, kui hakkad ka ise temaga halvasti rääkima. Ja kui külastaja tulebki mingi pretensiooniga – küll me lahenduse leiame.”

Lakkuri hinnangul on tänapäeva lapsed vastupidiselt üsna levinud arvamusele just hästi kasvatatud ja viisakad. “Väikesed koolilapsed, kui uksest sisse astuvad, ütlevad viisakalt tere, lahkudes soovivad head aega. Mõnigi on palju viisakam kui täiskasvanu.” Samuti olevat väga viisakad soomlastest külastajad. “Viisakus ja hea läbisaamine on oluline,” kinnitas Sirje Lakkur.

Siinkohal kutsume lugejaid üles heast teenindusest ja teenindusettevõttest ka Saarte Häälele teada andma – viisakas käitumine väärib ju esile tõstmist ja tunnustamist.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 061 korda, sh täna 1)