Haigekassa ja erakliiniku Hanvar kolmeaastane leping üldkirurgia ja günekoloogia päevaraviteenuste rahastamiseks lõpeb 31. märtsil. Haigekassa hinnangul katab vajaduse nende teenuste järele Kuressaare haigla.
Saare maakonnas kuulutas haigekassa algavaks uueks nelja-aastaseks lepinguperioodiks välja partnerite valiku ambulatoorses kardioloogias, oftalmoloogias (silmahaigused – toim), psühhiaatrias ja günekoloogias.
“Kuna Saare maakonna kindlustatute üldkirurgiliste ja günekoloogia päevaraviteenuste vajaduse katab Kuressaare haigla, selles valdkonnas täiendavate partnerite valikut välja ei kuulutatud,” ütles haigekassa avalike suhete juht Katrin Romanenkov.
Kui mitmed Eesti erakliinikud, näiteks AS Fertilitas, lubasid haigekassa otsuse 10. veebruariks vaidlustada, siis Romanenkovi andmeil AS Hanvar vaiet eile pärastlõunase seisuga esitanud ei olnud.
Hanvari juhataja Varje Haavel keeldus Saarte Häälele teemat kommenteerimast.
Haiglal suurem tellimus
Romanenkovi sõnul on Kuressaare haigla lepingumaht üldkirurgia osas võrreldes 2013. aasta lepingu täitmisega suurem. “Samuti on käesolevaks aastaks suurendatud Kuressaare haigla tellimust silmahaiguste ja psühhiaatria ambulatoorseteks vastuvõttudeks,” lisas Romanenkov.
Saarte Hääle küsimusele, kas haigekassa otsus võib kaasa tuua ravijärjekordade pikenemise ja tohtrite töömahu kasvamise Kuressaare haiglas, vastas Romanenkov: “Jälgime pidevalt ravijärjekordi ja teenuste kättesaadavust ning vajadusel kuulutame välja täiendava partnerite valiku.”
Katrin Romanenkovi sõnul analüüsitakse enne uue lepinguperioodi algust elanikkonna tervishoiuteenuste senist kasutust põhjalikult – kus ja milliste arstide juures inimesed käivad, kas nad vajavad ambulatoorset vastuvõttu, päevaravi, haiglaravi jms.
“Vastavalt teenuste varasemale kasutamisele ja kehtestatud põhimõtetele arstiabi kättesaadavuse ja kvaliteedi osas – milliseid tervishoiuteenuseid peab inimene saama ja kui kiiresti, millised peavad olema arsti töötingimused ja koormus, et ta saaks pakkuda kvaliteetset teenust jms – selgub n-ö nõudlus erinevate teenuste järele,” selgitas Romanenkov.
Täiendav valik
Seejärel lepitakse haiglavõrgu arengukava haiglatega (Kuressaare haigla) kokku teenuste osutamise mahud. Juhul kui haiglavõrgu arengukava haiglad seda nõudlust ei kata, on haigekassal võimalus välja kuulutada täiendav partnerite valik nendel erialadel, kus nõudlus on katmata.
Kui haiglavõrgu arengukava haiglad ei kata tervishoiuteenuste osutamise vajadust teatud piirkonnas, võib teenuse osutamise lepinguid sõlmida ka teiste tervishoiuteenuse osutajatega.
“Kuna Saare maakonna kindlustatute üldkirurgiliste ja günekoloogia päevaraviteenuste vajaduse katab Kuressaare haigla”
Milliste andmetega Te kursis olete? Näiteks günekoloogia järjekorrad on 2 KUUD PIKAD!!!!!! Tõsisemate haiguste puhul on õigeks ajaks arsti juurde jõudmine välistatud. Saatke julgelt raport tagasi! Kas Teie poolt esitatud tellimusega ei peaks ka kvaliteedi kontrolli toimuma? Eriarstide järjekorrad miinimum üle 0,5 aasta (kurgu-kõrva), arstid ülekoormatud, kohati on suhtumine patsentidesse närviline ja üleolev. Ärgake üles oma ametikohal!
Hanvari kohta on aind kiidusönu öelda,sama aga Kuressaare Polikliiniku kohta öelda küll ei saa…Ultraheli järjekord oli Polikliinikus 3 nädalat ja seda tugeva valuga,Hanvarisse sain aga päevapealt !!! ja tänu Hanvarile ka kiiresti Haigla opile. Ja üksköik millal sinna ultraheli/röntkeni poole ka minna,alati valitseb seal tühjus,kuid järjekorrad on niiiiiiiiiii pikad !!!Arusaamatu …
Nüüd võib kindlasti ennem maha surra . Kui Kuressaare haiglasse saad arsti juurde. seal on tõsiselt ikka mitu kuud pikad järjekorrad.Nüüd tule küll taevas appi…
jaanuari alguses silma arstile järjekorda pannes selgus ,et järjekorda ei pandagi , on ootejärjekord, mis parimal juhul võimaldab arstile pääseda suvel.Nii ka teiste eriarstide puhul, 3-4 kuud järjekord. Tehakse suuri investeeringuid haiglale , kuid mis kasu on renoveeritud haiglast, kui ei ole piisavalt arste. Kuidas saab siis avastada haigusi varases staadiumis? profülaktika tugevamatele ?
No kurat, mis toimub siin Eest riigis? Võetakse sealt kust ei tohiks kokku hoida! Haigetelt ja viletsatelt! Sealt sai tõesti kohe abi.
Olen kõikide kommenteerijatega nõus. Olen ise ka väga kiiresti Hanvarist abi saanud, lisaks alati meeldiv suhtumine ja abivalmidus.Mida küll saaks teha,et haigakassa seda otsust muudaks.Kuressaare Haiglast saab üldjuhul vaid sõimata ja abi ei midagi.
A mis nüüd juhtub Hanvaril kas
keelati vastuvõtt ära või?
mis rahad need on ja palju,et rahvas segi läheb?
Haiglas järjekord on ja Hanvaris mitte ???
Miks järjekorda pole Hanvaris KUI teenus maailma parim ?
KÕIK oleks võinud ju Haigla järjekorra asemel Hanvaris kohe jutule minna?
Palun tutvu vastava seadusandlusega ja siis äkki saad aru,miks haiglas järjekorrad on.
Miks seadusandlus mind huvitama peab ?
Küsisin
Haiglas järjekord on ja Hanvaris mitte ???
Miks järjekorda pole Hanvaris KUI teenus maailma parim ?
KÕIK oleks võinud ju Haigla järjekorra asemel Hanvaris kohe jutule minna?
Kas Hanvar suleti või?
Need järjekorras on ainult paberil, olen pidanud seal viimasel ajal käima ja alati on koridorid tühjad.
olen täiesti nõus
Mõtlesin siis haigla nn. järjekordi.
haiglas olen jah näinud ka ainult tühje koridore ja suhtumine on alla arvestust
Samad sõnad – olen Hanvarist abi saanud lausa pärast tööpäeva lõppu, keegi ei saatnud minema, et vastuvõtt läbi! Kõik sai tehtud ja rahulikult ning kvaliteetselt. Ainult tänusõnad!
pärast siis seda sots maksu makstakse,kui haige olles peab ise täisrauaga maksma.Selge see ju,et nüüd visiiditasud ja kõik muu Hanvaris peavad tõuama.Ja mida ma hädaga siis teen,kui paljukiidetud haiglas pole lootustki abi saada(järjekorrad metsikud).Kas saarlane peab siis nüüd iga häda puhul Tallinna põrutama?Täiesti haige värk igal juhul!
haiglas on nende järjekordadega midagi arusaamatut küll. kas arvestatakse vastuvõtu aegu mitu korda pikemateks, kui tegelikult aega kulub? Samas, miks ei registreerita vastuvõttudele konkreetseks päevaks ja kellaajaks, näiteks silmaarstile? Vanahärra, kes on seal juhatajaks, võiks vähemalt selgitada, milles asi. Äkki peaks selles ametis mõni noorem inimene olema, kes suudaks asjad korda panna?
Mõnes osakonnas haiglas küll järjekordi pole,ometi ise väidavad ,et on.
Näide:perearst saatis tervisetõendi jaoks kopsuröngenisse.Ütles,et peate sinna aja panema,seal mitu päeva järjekord.Helistasin ikkagi sama päeval röngenisse,kuna perearst oli linnas ja nagunii sai selle pärast linna tuldud.Sealt vastati,et oi täna kuidagi ei saa.Mina ajasin vastu,et äkki ikka saaks,et pean teisel päeval jälle siis linna tulema.Vastati,et no hea küll võtame siis järjekorras vahele..Lähen sinna,mitte ühtegi inimest ei olnud koridori peal!Järjekord??Paluti oodata ukse taga ja ootasin 15min.Lõupuks pääsesin pilti tegema ja huvi pärast võtsin aega-kopsu pildi tegemine koos riietumisega võttis aega 1,5minutit! Peale mind polnud mitte kedagi järjekorras ja 3 tädi võisid rahulikult jalg üle põlve oma toas edasi istuda…Peale seda ei usu ma enam ,et sinna tuppa on järjekord.
Kas kasum peab siis nii suur olema. Ei pea ju igal aastal kasumisaajate tipus olema.Palun tutvuge olukorraga.
Nii kui järjekord Haiglas,suunatakse Hanvari või vastupidi!
Toetutust PEAKS ikka haige pealt makstama! LIHTNE kus haige vastu võetakse sinna toetus laekub !
Puhtast kasumist ei soovi üldse rääkida häbi,
mis TEENITAKSE abivajajate taskust !
Need on suured !
palju see haigla kasum on et selliseid ehitusi tehakse ja palkasid tõstetakse,kust küll see raha tuleb kas olematutest arsti järjekordadest või
Haigla linnavalitsuse rahadega elab jne…
neil pole kasumit,kui palkasi tõstetakse uut tehnikat saavad ja ÄKKI juhtub ime haigetele
head tervisliku ja maitsvat sööki pakkuma hakkavad ongi nende KASU
Kiidan Hanvari, olen sealt alati abi saanud.
Lähen ka edaspidi sinna, maksku mis maksab
Tänu sõnad Hanvarile olen ka mina abi saanud günekoloogiliselt ja ka mao uuringust kus sain kohe rohud peale .Haiglas oleks alles kuu pärast arstile saanud.
Haigekassa raha on maksumaksja raha, st. MINU raha.Oma raha eest ma võin ise arsti valida.Nii et haigekassa hoidke näpud minu rahast kaugemal.Matti
Hanvarile peab jääma! Spetsialistid haigekassast räägivad kogu aeg:minge perearstile, tema teab täpselt, mida on vaja.Aga kui perearst ei oska ja veel enam, ta ei tahagi su haiget seisundit uurida ja ei pea vajalikuks oma tarkuse või rumaluse juures edasi eriarstile saata, siis lähen ma Hanvarisse ja saan alati abi.Haigele peab jääma võimalus.Hanvari väljalangemisel peab EMO võtma palju suurema kohustuse.
Ja mina kaaa,toetage Hanvari,
raha neile
hea kui kolmekordselt siis hakkan ka käima seal,igapäev !
Mujale polegi raha vaja pea asi,
et Hanvar rikaste raha TOP-is oleks,
rahvas nõuab!
julm haige elu
kuidagi pole veel leheveergudele jõudnud töövõimetuse ja puude astme määramise teema, kus inimesed justkui imekombel 2-3.a terveks on saanud. Riik kaotab paberil haiged ja väetid ära, ehk lõppevad nad tegelikkuses ka varsti otsa – nii võib Oravate esindus öelda, et näe kõikse tervemate hulgas Euroopas.
Nii ei saa!
…olen ka seda meelt et Anvar teeb paljuski teistele silmad ette,kõigepealt heasoovlik ja viisakas registraator võtab sind esimeseks vastu ,mida ei saa näiteks öelda Perearsti keskuse registraatori kohta kes alati nagu tusases tujus ja ei tea kuidas sulle täna vastatakse.Sama siin numbreid ei saa aga koridor pidevalt tühi,….huvitav kui palju on määratud arstile päevas patsiente????KRT,mis poliitikat siin riigis aetakse arstiabi on juba muutunud pea olematuks,Igal pool on ametis sellised ametnikud,kel pole suurt aimugi sellest tervishoiust.Siin on tõesti elu muutunud selliseks et arstiabi on peaaegu võimatu kätte saada õigel ajal.Ja Anvari kaitseks kostan ka veel seda et haige inimene võetakse seal vastu väga hoolivalt,mida ei saa tihti öelda teiste ravi kohtade kohta,Alati jääb tunne,et oled tülikas,üleliigne,mitte soovitud külaline,olen seda nüüd kogenud enda nahal,kui mul tuli nagu põrgust läbi käia ja seda ka mitte enda süül,vaid minusse kui patsiendisse hoolimatu suhtumise pärast tekkisid mul suured tervise probleemid!!!Kas siin riigis on säilinud veel kübetki õiglust,pidi ju olema ÕIGUSRIIK???
Olen kordi käinud mõne kaebusega,nii mõnegiarsti juurest läbi.Alates perearstist,kelle juurde pääseb ka abi saama alati,kui on vaja(samal päeval).Igal pool öeldakse ,et kõik on korras ja alles siis,kui jõuan järjega Hanvarisse,leitakse kiiresti ja professionaalselt üles kaebuse põhjus.Tehakse põhjalikud vereproovid,kui vaja ultraheli ,kui vaja,valuvaigistavad süstid.Hanvar on kliinik,mida peaks haigekassa toetama!Minu elu ja tervis on olnud viimased 20 aastat dr,H.Haaveli hooles ja loodan,et Haigekassa teeb õigeid valikuid.
olem ka nõus Annega,alati kui sinna lähed on suhtumine 5 pluss ja alati proovitakse sind aidata ja tullakse ka alati vastu kuidas vähegi võimalik,mida ei kohta enam ammu perearstide juures,Kuulge ,teie seal Tallinnas meie siin saarel vajame ka ikka veel arsti abi kättesaadavust ,mitte et ainult pealinna inimestel on õigus arstiabi kättesaadavusele ja õigus elada!
Nöustun täiega Mattiga…Töepoolest on haigekassa raha ju maksumaksja raha ja valin ikka ravimiseks koha,kust saan kiiresti ja professinaalset abi…ikka Hanvarist…Kuressaare Polikliiniku uksetagused on tühjad,eriti just röntkeni uksetagune,kuid järjekorrad on pikad,isegi seal ukse taga olles pead täpselt oma aega ootama,kuigi ühtegi inimest pole…Kord ei tahetud mu lapsele röntkeni teha isegi trauma puhul,et pange aga aeg kinni,kuigi traumatoast saadeti…
olen nõus eelkirjutajaga kas see on mingi uuema aja taktika või milles asi,kusagile ei saa numbreid,öeldakse …pole aga arstide kabinetitagused koridorid tühjad,kas see on mingi “uus mall”eriti torkab see silma nüüd,kui arstid kolisid Saaremaa Valsi ruumidesse.Kohe väga huvitaks,mis on perearstide patsientide päeva numbrite arv,et ei ole võimalik kunagi saada lähipäevadeks numbrit?
Jääb mulje,et Haiglas polegi inimesi,
koridorid tühjad,arstid magavad jne…
Aga Hanvaris kõik olemas ,ainult koridorid ka tühjad kuid arstid ei maga,lahendavad probleemi
kohe !
Hea ja et vähemalt üks koht kus Kuressaares abi saab !
Milleks üldse see jube haigla ?
Täiesti õige jutt Hanvari kohta… kõhid 30€ja saad v kohe uksest sisse… haigla teenindab kummitusi keda normaal ajuga inimene lihtsalt ei näe… sain polikl. registatuuris täna “järjekorras st mina”oodata 10min sest tädil oli kohvipaus… mis mõttega võtta järjekorra nr kui ma ainus hingeline?
Leian samuti,et oma raha s.o.maksumaksja raha eest peab olema mul õigus valida kelle juurde ravile lähen.Tänu H.Haavelile ja tema meeskonnale või naiskonnale kõnnin jälle omil jalgel.Alati võetakse sind sinu hädaga vastu ja otsitakse abi.Suur tänu,oleks ainult rohkem selliseid arste.Siin peame meie s.o. patsiendid appi tulema kui muidu Tallinna saksad aru ei saa,siis tuleb neile puust ette ja punaseks teha.Hanvar rahvale,aga seniks jõudu selle ülekohtu seljatamisel.
Suud tuleb lahti teha ja küsida,kelle ajast ta mölutab või milleks üldse seal Haiglas on,liigutagu ennast !
a Imelik miks 30 seal Hanvaris on,kui toetust saavad?
Hea meelega 30€ ja kuulaks mure ära ,
hea kui jõuaks päevas hästi palju kuulata !
irw 30 euri x 12 haige ja päevas 360 eu taskus,ehk miininum palk + TOETUS
Kuidas linnavalitsus asjale vaatab, ootaks seisukohavõttu.
Mis see linnavalitsuse asi on?
…mis riik meil see ometi selline on,kus on meie õigused,mina näiteks soovin ka kasutada Anvari raviteenuseid,kuna seal on alati sõbralik suhtumine patsiendisse,ja alati püütakse sind aidata. Arvan,et meie -patsiendid peaksime rohkem avalikustama oma ebameeldivaid kogemusi,võibolla hakatakse siis veidi mõtlema kuidas kohelda haiget inimest,kes pöördub ju arsti poole abi saamiseks .Vaevalt et keegi tervena selle tee ette võtaks?Kogu aeg üritatakse kusagilt kärpida,kas me saarlased pole niigi ebavõrdsetes tingimustes mandrikate ees,kuna meil polegi siin tööl kõikke eriarste et võta ja mine,nagu seda on Tallinnas ja mujalgi.Kärpigu enda palkasid mitte haigete arvelt.See on lihtsalt suur ülekohus,mida jällegi tahetakse korda saata.Olgem sellele vastu,need ju meie elud!
Arvan ka nii,et kui mul on olemas ravikindlustus siis peaks mul olema ka õigus ise valida spetsialisti,kelle hoolde oma elu ja tervis usaldada,mitte nagu praegu toimub.Samad sõnad,hoidku haigekassa oma käed eemal minule ettenähtud rahast ja ärgu ahistagu pidevalt oma ettekirjutustega ja kärpimistega patsiendi ravi võimalusi!
Alati Hanvari poolt! Siiani parim arstikogemus!
Kõik Teie, kes siin Hanvari kaitseks välja astute, palju Teist siis Haigekassa ette protestima lähevad. Hanvaris peavadki töötajad Teile kõigile suure suuga naeratama, sest muidu nad Teie käest ju raha kätte ei saaks. Siiani on lihtsalt Hanvar saanud topelt raha – nii patsiendilt kui haigekassalt. Ja kui Teile kõigile tundub, et haigla koridorid on tühjad ja personal “magab” kuskil, siis mis Te ise ka tööpäeva ajal teete – olete söömata, WC ei külasta, kogu-aeg naeratate. Ja tegelikult lugedes neid kommentaare ja ka kõiki teisi artikleid haigla kohta, siis olge kenad ja minge mandrile arsti juurde. Ma ei ole veel kuulnud, et Kuressaare haiglasse oleks kedagi püssi ähvardustel toodud. Mis puutub Hanvari töökvaliteeti, siis midagi nii halba pole jälle mina kogenud, mille tõttu ei tõsta ma oma jalga kunagi selle asutuse uksest sisse, samuti ei tee seda minu perekond ja väga lähedased sõbrad. Aga võtke siis ilusasti lipud kätte ja minge Haigekassa ukse ette. Ning veel – Hanvar kirjutatakse “H” tähega.
Pole mõistlik maha teha ei Kuressaare Haiglat ega Hanvarit. Meil kõigil on omad kogemused ja omad eelistused, seda ikka selle järgi, kuidas sulle osutatud abi hindad. On väga tervitatav, et meil on valikut. See valik haigekassa toel peab jääma, muidu pole minul, töötajal ja arstiabi vajajal mõtet maksta sotsiaalmaksu. Minul on kogemusi mõlema raviasutusega, kuid Hanvar on patsienti suhtumise poolest siiski haiglast kaugel ees ja ma ei ütle seda üldse mitte naeratuse suuruse järgi.
Aitäh Hanvari kliinikule, dr Hannes Haaveli vastuvõtt hämmastas: milline suhtumine, pühendumus, põhjalikkus.Pole enne sellisel arsti visiidil köinud. Visiidile sai mõne päevaga, ka kõik vajalikud uuringud tehtud, ootamata kuid ja järjekordades. Patsiendile peab jääma valiku võimalus, mitte ainult enda raha vaid ka maksudena makstud raha eest! Suurtesse karajakoplitesse ei taha inimesed minna ja tõesti tüdinendu näoga ja nähavavast registraatorist hakkab teenuse kvaliteet pihta… Edu Hanvarile!
Tahtsin uuringule minna.Helistasin poliklinikusse ja seal ootasin telefonivastuvõtjad ja seal telefonist tuli tükk aega muusikad ja siis vastati.Jarjekord oli seal liiga pikk.Helistasin Hanvarisse ja seal võti kohe vastu. Pandi aeg kinni eiole pikka järekorda.Vanarahvas ütleb,et kala hakkab peast mädanemasee on küll õige.JU see hagekassa juhtidel küll pole mõtlemist.suur tänu Hanvari personalile.
Oleks eriti pahatahtlik tegu saarlaste suhtes võtta neilt teine ja minu ning mu perekonna kogemustele toetudes parem võimalus väga kogenud ja pühendunud arstidelt arstiabi saada.