
LINNALIINIBUSSI MOODI BUSS: Reisija sõnul istus ta terve Kuressaare–Tallinna tee jopes ning pani koguni kindad kätte. Foto: Estonian Lines
Pühapäeval Estonian Lines OÜ kiirliinibussiga Kuressaarest Tallinna sõitnud naise sõnul oli bussis külm ja lisaks läks buss Virtsus katki.
“See oli üks jube bussisõit. Hullem kui Saretaga,” võttis ta reisi kokku. “See oli vist mingi vana liinibuss, selline, kus ees on uks ja keskel ka, tüüpiline reisibuss see ei olnud, pigem nagu Tallinna linnaliinibussid,” kirjeldas ta Estonian Lines’i kiirliinibussi.
Bussis oli naise sõnul külm, nii et ta istus terve tee jopes ning pani koguni kindad kätte. Virtsus läks buss katki ja bussijuht oli umbes 15–20 minutit tööriistadega ringi jooksnud.
“See oli lausa koomiline,” leidis reisija. Lõpuks jõuti siiski Tallinna, kuid umbes 20-minutilise hilinemisega.
Naine oli kindel, et selle firma bussidega ta enam ei sõida. “See on reisijate mõnitamine, kui liinile tuuakse sellised bussid, mis on mujal maha kantud,” avaldas ta nördimust.
Bussifirma Estonian Lines juhatajale Priit Kivile tuli kuuldu ootamatusena. “Helistan teile tagasi, kui olen bussijuhiga rääkinud,” lubas ta.
Varsti helistas firmajuht tagasi. Bussijuht oli talle öelnud, et praam jõudis lihtsalt 10 minutit varem Virtsu sadamasse. Selleks, et graafikujärgselt väljuda, tegi bussijuht aega parajaks. “Käis ümber bussi ja vaatas, et kõik korras oleks. Vajadust bussi parandada ei olnud,” kinnitas Kivi.
Bussi sisetemperatuuri ta eile üle mõõta ei saanud, sest buss oli sõidus. Bussijuhi sõnul oli osa reisijaid bussis olnud üleriieteta. Pealegi on buss toodud Norrast. Seega väga külm seal olla ei saa, arvas bussifirma juhataja, imestades, miks reisija, kel külm oli, ei pöördunud bussijuhi poole. “Bussijuht oleks saanud sel juhul sooja juurde keerata,” ütles ta. Samas ei nõustunud Kivi ka reisija hinnanguga, et reisibussi asemel sarnanes see pigem linnaliinibussile. “Kui buss ei oleks vastanud kaugliinibussi nõuetele, ei oleks me maanteeametist ka liiniluba saanud,” ütles ta.
Uue liini käivitamine alles käib. “Täitumus oli umbes 45% ja loomulikult võis reisijaid rohkem olla,” arvas Priit Kivi.
Samas märkis ta, et jaanuari lõpp ongi väga halb aeg. Liin oli plaanis käivitada enne jõule, kuid liinilubade bürokraatia võttis firmajuhi sõnul tavapärasest rohkem aega ning viivituse üks põhjus oli ka parvlaevade graafiku kinnitamine riigi poolt alles päris aasta lõpus.
Maanteeameti juhtiveksperdi Mika Männiku sõnul neile keegi Estonian Lines OÜ peale kaebust esitanud ei ole. “Kui kellelgi on kaugliinide osas vedaja vastu pretensioone, võib alati maanteeameti poole pöörduda,” soovitas Männik.
HA-HA
Tundub nagu konkurentide tekitatud lugu olevat. Midagi ju bussiga ei juhtunud ja selle naise väited on ju ka absurdsed.
Absurdne on see,et praam jõudis 10 minutit varem…
Väga andekas:praam jõudis 10.min. varem…..,praeguste jääoludega…,kui isegi suvel ei jõua varem.Paremat annab välja mõelda.
Ei ole mina ka kuulnud, ega saanud aru – millal on praam varem punkti A -B jõudnud – Möhk ja Töhk
asjamees Priidul kodutöö tegemata, sellest ka lahmimine. Aga kas seal maanteeametis ikka teatakse, missugused bussid reaalselt sõidavad? Saretaga on pidevalt jamad.
Kes asutus üldse neid vanu peldikuid liinile LUBAB ?
Vanad bussilogud välismaalt ?
Aeg oleks areneda !
kuidas lubatakse liinile selliseid busse, kus isegi istme kaldenurka ei saa muuta? Olen vaevelnud oma haige seljaga tikksirge tooli peal Tartusse sõites. Jalgade all tuge ka pole,pika maa peale venitab selline asend pöidasid ja põlvi eriti rängalt. Lõpuks kohale jõudes komberdad välja nagu pensionär….
Paistab et tikksirge seljaga siia lahmida ei ole piinarikas.
Mina tahan et see naine laob siia faktid et sareta on ebakvaliteetne teenuae pakkuja. tehnilisi viperusi tuleb ette kõigil. olgu see sareta või sebe. samuti oleks huvitatud sellest muidas suudab NAINE ära tõestada et buss on kusagil mujal maha kantud.
No on logusid liinil olnud kyl ja kyl…
Sõitsin Sareta bussiga alles hiljuti Tallinna. Tõepoolest oli buss külm. Kurtsin muret bussijuhile, a´la et kas see on taotluslik, et 15 euro eest tuleb 2 tundi külmetada? Rähmati siis üle mingi nupu ja öeldi, et nüüd peaks soojaks minema. No ei läinud. Mantel seljas, kindad käes.. nii ma pealinna jõudsin. Mitte kunagi enam ei kasuta ma Sareta busse. Mitte kunagi!
Järgmisekorra võtan oma kuivkäimla kaasa – Tartust ostsin- isegi prilllaud peal-pyh !!!
Saavad ka kaasreisijad kasutada -LUBAN
Kas prilllaud PRILLIKIVIST
Otsisin kirjandust, kus saaks teada kohustustest ja õigustest reisi riskidest – mis on bussifirmadele ette kirjutatud – ei muhvigi keelatud ega lubatud – kokkuleppekúsimus -omalooming Eesti vabariigis on lubatud ,isegi kohustuslik olla innovaatiline !
Luba KAKADA PIHKU
Terve eelmise suve käisin keemia ravil – olin mures oma põie pärast , kas veab Virtsuni välja ; aga oh häda , tunni jagu sõitmist – vets kinni , pussijuht tige , miks ma käin pussis ringi – otsisin pissimisek tooli, mida oleks tahtnud vaikselt täis lasta ….!?
Tõsiselt tigedaks ajab- iga ettevõte teeb oma seadusi , mitte ei lähtuta kliendi heaolusse – ise siia ronisid , oma mure- oma asi kas kused alla või situd pyksi…
tõesti võiks ikka bussides wc olla ja töökorras. Sõidavad ju lapsed, pensionärid, rasedad ja krooniliste haigustega inimesed.
Sõitsin samuti haigla vahet ja oh häda -kumm lõhkes ; väljas -10 c ; wc lukkus, bussi uksed kinni ei lähe , vesi tilgub kuskilt , kints kärrssab radika kuumusest, kuskil aken viliseb ja on eest lendamas vist , toolide vahed nii kitsad , osadel toolikori ei liigugi, bussijuht lobiseb moblaga , kiiruse úletamised, ohtlikud mõõdasôidud , tigedad bussijuhid roolis , lõbusas olekus bussijuht lobiseb kaassõitjast bussijuhiga…ja see kõik toimus nelja kuu jooksul Tallinna vahet sõites
See on tõsine probleem, et bussides on WCd kinni, kasutamiskõlbmatud või sootuks olemata. Olen ise olnud tunnistjaks, kus ema kahe väikese poisiga olid hädas. käisid bussijuhi käest küsimas, kas saaks vetsu ukse lahti teha… vastuseks tuli kurja häälega “Ei saa!”. Tallinnast Virtsu on ikkagi väga pikk maa ja selline hädapärane võimalus peaks olema igas pikaliini bussis olemas.
No jaa, aga Saretas ja Sarbussis pidi ju lausa impotendiks jääma! Selles bussis vähenalt istmevahed normaalsed.
Ka Elroni uutes ja mugavates kaugrongides peab reisija sõitma tikksirge seljaga!!! Mõelge milline mõnu!
Iga kell