Tallinna Sadama nõukogu liige Veiko Tishler usub, et sadam lööb Väinamere laevade omaniku Olav Miiliga käed ja end Väinamerel õigustanud parvlaevad saavad riigi omaks, kirjutab Eesti Päevaleht.
“Indikatsioonid viitavad sellele,” ütles ta lehele detailidesse laskumata. Ühtlasi väidab Tishler, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium hoiab nõukogu eest saladuses, millisest hinnast või isegi suurusjärgust võiks kõnelda.
Sadama nõukokku kuuluv Kalev Lillo kinnitas, et Tallinna Sadama nõukogu andis juhatusele volitused alustada konsultatsioone, et välja selgitada saarte ja mandri vahel kvaliteetset veoteenust võimaldavate laevade soetamise võimalused.
“Kindlasti kuulatakse ka tänase operaatori head nõu, kuna neil on pikaajaline kogemus. Kindlasti on 5. märtsiks laual ka võimalike uute praamide potentsiaalsete ehitajate arvamus ehitusmaksumuse ja ehitamise ajakava kohta,” avaldas Lillo lootust.
Olav Miil asus mulluses Äripäeva rikaste edetabelis 62. kohal ja tema vara väärtuseks hinnati 38,6 miljonit eurot. Mullu suvel ostis Milli firma Taali Grupp OÜ 31-protsendise osaluse hulgimüügifirmas Jungent Group.
Miil omab Väinamere laevu kahe Saksamaale ja ühe Maltale registreeritud firma kaudu ning rendib neid oma osalusega firmadele.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on varem öelnud, et laevade soetamine riigi poolt oleks maksumaksjale märgatavalt odavam kui praeguse süsteemiga jätkamine – kokkuhoid tuleb eelkõige praegusega võrreldes odavamatest prahitasudest, mis oleks aastas kolme laeva puhul ligikaudu 6 miljonit eurot.
“Säästetav 6 miljonit eurot aastas moodustaks üle 40 protsendi tänasest toetusest ja oleks samas suurusjärgus kogu 2012. aasta piletituluga. Saadava säästu arvelt oleks sisuliselt näiteks võimalik finantseerida neljanda laeva ehitamist või ostmist,” on Parts öelnud.
Kae, kes kokkuhoiust räägib… ? Nüüd on praamiliiklus vaja riigistada. Kuhu jäid Hansapank, Ühispank jne. Need oleks tulnud riigistada !!! Viie aastaga on riigist “lahkunud” terve miljard eurot (loe-rahvalt võetud)ja läheb veel !! See on 30 korda enam kui hüpoteetiline praamisääst !
Mis moodustis on praegu nn. Eesti Pank ? Pangahoone keldrites ei sobinud säilitada isegi oma raha, kroone- need tuli kiiresti, demonstratiivselt purustada. KAS MEIL OMAL EI jätku HARITUD RAHANDUSSPETSIALISTE ?!
Häbi, J.Parts ! p.s Vaata hoolega, mis Eesti Energias toimub -uued laenud !?- Kas varsti pankrott??!!
Sa Arge oled ikka päriselt ajudeta.
Ja millega Sa, tark, nõus ei ole… ?
Vist liialt julgelt ja ausalt väljaöeldud, see ei anna kellelegi rahu. Hea on anonüümselt sõimata. Lisaks omalt poolt, et praegune valitsus küll oma rahva heaks tööd ei tee.Kasvõi see Rail Baltic. Tõmbab Eestimaa jällegi pooleks ja neid ei huvita.Kaasajastaks olemasolevat.
Mis puutub Juhan Partsi Eesti Pank? Sul on ikka totaalne hämarolek…
Milleks sõimelda kohe. Kõik on seotud, ei olnud ka Parts mingi koolipoiss enam kui pangad huugama pandi/lasti. Jutt käib pidevast -üldisest hämamisest ja rahva tagant röövimisest. Parts ja Liive suured semud ja seotud ametialaselt. Energia poolt karta järgmist “matsu”.
Hoidku jumal meid järgmise Partsi ämbri eest!
üle jääb. Veksel on välja käidud, aastanumber paigas aga mida riigil pole on laevad. Ehitada neid enam ei jõua, ning pole kusagilt võtta ka, kui siis kvaliteedilanguse arvelt, mingid poolromud saaks. Ja kui Leedo heal päeval ütleb, et tema riigihankel ei osale oma laevadega siis on ju riigil häda käes. Pane või uisk üle väina käima.
nii lähebki