Saaremaa tooteid armastavad saarlased ja maksejõulisemad kliendid

Läinud aasta lõpul otsustas Saarte koostöökogu toetada Saaremaa ettevõtjate liidu soovi suurendada tegevuspiirkonna brändi, mis laiemalt tuntud kui Saaremaa ehtsa toote märk, tuntust 19 980 euroga ning sama suure summaga ka ettevõtjate ühisturundustegevust sama märgi tuules. Kokku toetati tootjate ühisturunduslikke pingutusi seega ligi 40 000 euroga.

Koostöökogu projektijuht Ahti Kuris tõdes, et Saaremaa ehtsa toote märgi mõte on olnud see, et Eesti tarbijad leiaksid kauplustes Saaremaa tooted lihtsamini üles. Ta märkis, et on ka väiketootjaid, kes on pääsenud oma toodetega suurtesse kaubandusvõrkudesse, ja seal on nende tooteid kauba külluse tõttu päris keeruline leida.

Detsembris oli Selveri keti kauplustes Saaremaa märgiga toodete kampaania, kus kõnealuste toodete ostjatel oli võimalik võita Arensburgi spaa kinkekaarte. “Siis oli ka meil endil ja korraldajail kohati raske Saaremaa tooteid kaupluste riiulitelt üles leida, et neid hinnasildi ümbriste abil nähtavaks teha. Kaubaküllus on nii suur ja kui isegi meil oli raske, mis siis tarbijast rääkida,” kõneles ta. Tema sõnul tegid nad kampaaniaga Saaremaa toodete leidmise inimestele usutavasti lihtsamaks. “Samal ajal andsime inimestele hea võimaluse suvel Saaremaale tulla – täiendav motivaator kinkekaardi näol on ju olemas.”

Ahti Kuris nentis, et Saaremaa ettevõtjate eesmärk pole pelgalt olnud üks järjekordne märk välja töötada või niisama toetada, eesmärk on sisuline – et inimestel oleks võimalik saaremaist kaupa leida ja osta. “Ka Saaremaa väiketootjatel on seeläbi olemas koostöövõimalus ja koos saavutatakse ikka rohkem.”

Mainitud kampaania kohta võib veel öelda, et Selveri kodulehel on ära toodud, millise piirkonna Selverist on võimalik kinkekaarte kätte saada, sõltuvalt sellest, kus piirkonnas oli osalejaid ja võitjaid rohkem.

Kuris lisas, et ta tahab tänada Saaremaa toodete patrioote. Esmane mulje, mis kampaania tulemustest jääb, on, et Saaremaa toodete patrioodid elavad Saaremaal – palju kinkekaarte saab kätte just Saaremaa Selverist.

“Teine tähelepanek on aga see, et Tallinnas ja Harjumaa piirkonnas eelistavad Saaremaa tooteid nende Selverite kliendid, kus käivad maksejõulisemad ostjad,” lausus Kuris. See annab tema sõnutsi kaudselt tunnistust sellest, et Saaremaa tooteid peavad kvaliteetseks inimesed, kes ei otsi seda kõige soodsama hinnaga toodet. “Loomulikult on hea, kui saab kvaliteetset kaupa soodsa hinnaga, ning erinevate kampaaniate ajal on võimalik ka Saaremaa kaupa nõnda saada,” kinnitas projektijuht. “Aga kogemus on näidanud, et Saaremaa oma inimesed on Saaremaa toodete patrioodid ja kvaliteeti hindavad tarbijad samuti.”

Lisatoetus, mis SKK määras, on Ahti Kurise sõnutsi mõeldud ühiste pingutuste toetamiseks. “Et tarbijatel oleks võimalik Saaremaal tehtud tooteid märgata, et oleks põhjust neid osta,” sõnas ta. See tähendab tarbijate laiemat teavitamist, kuidas tooteid märgistatakse, jätkub ka märgireklaam nii parvlaevade visiiridel, nende sise-TV-s ja maakonna lehes.

Lisaks on see toetus selleks, et ühiselt toimetades saaks ostukohtades Saaremaa kaupa paremini esile tuua. Seda tehakse nii, nagu seni on tehtud, või veidi teisiti, kui leitakse paremaid meetodeid. See selgub juba lähiajal, kui tootjatega on nõu peetud.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 81 korda, sh täna 1)