Maanteeamet investeerib sel aastal Saare maakonda 2,3 miljonit eurot, mida on mullusega võrreldes tervenisti 2,6 miljoni euro võrra vähem.
“Suuri objekte nagu Sõrve maantee rekonstrueerimine sel aastal ei ole, kuid igapäevane teehoole on samal tasemel,” ütles maanteeameti Lääne regiooni juht Enn Raadik.
Saare maakonna olulisemad teetööd 2014. aastal – maakonna tänavu ainus kruusatee pindamine ja ainus kergliiklustee rajamine – tehakse Muhu saarel. Tolmuvaba katte saab Pädaste–Liiva tee 5,8 km pikkune lõik ning Piiri ja Liiva vahele ehitatakse 0,9 km pikkune kergliiklustee. “See on vajalik, et Piiri küla rahvas saaks rahulikult Liival käia, kus asuvad nii kool kui ka kauplus,” lausus Raadik.
Möödunud aastal järjega Nasvalt Mändjalga jõudnud Sõrve maantee rekonstrueerimine jääb nüüd aga ilmselt kaheks aastaks toppama.
Sõrve maantee ei mahu Eesti riigi uue teehoiukava olulisemate tööde pingeritta ei sel ega suure tõenäosusega ka 2015. aastal. “Sõrve maantee rekonstrueerimine aga kindlasti jätkub ja ma ise loodan, et saame sellest objektist rääkida 2016. aastal,” sõnas Raadik.
Kruusateid remonditakse sel aastal kokku umbes 12 km jagu. Korda tehakse Rahuste–Kaunispe 5,4 km pikkune metsavaheline lõik ja 6,4 km pikkune lõik Tagavare–Randküla teel Arju ja Võhma küla vahel. “Tegelikult tahame need teed viia tolmuvaba katte alla, kuid seda kindlalt lubada me ei saa, sest raha on tagatud vaid kruusatee remondi jaoks,” märkis Raadik.
Mullusest kolmandiku võrra rohkem teeb maanteeamet sel aastal Saare maakonnas aga korduspindamist. Kokku uuendatakse mustkatet 90 km jagu, mis annab Raadiku sõnul maakonnale kindlustunde, et olemasolevad tolmuvabad katted säilivad.
Igapäevaseks teehoolduseks on Saaremaal sel aastal ette nähtud 3,3 miljonit eurot ehk sama palju kui lõppenud aastal. Tolmutõrjet tehakse umbes 45 km pikkuselt ja seda vaid külasid läbivatel lõikudel või teeäärtes, kus on elamute kogum ehk tee ääres vähemalt 4–5 elamut. “Tee äär tähendab kuni 50 m kaugusel ja mitte 100 meetri kaugusel,” täpsustas Enn Raadik.
Võrreldes möödunud aastaga saavad sel aastal tolmutõrjet ka Nõmme–Karja 3,4 km pikkune lõik Laadjala–Karja teel ja Soela–Meiuste 2,9 km pikkune lõik Metsküla–Meiuste teel. “Tavaliselt tolmutõrjet nii pikkadel lõikudel ei tehta, kuid inimesed ootavad seal väga tolmuvaba katet, mida meil pole võimalik teha,” ütles Raadik. “Proovime siis sõiduolusid tolmutõrjega parandada.”
Kui möödunud aastal tegi riik korda Kuke jõe silla, siis sel aastal ühtegi silda ei remondita. Küll aga projekteerib maanteeamet koostöös Leisi vallavalitsusega Leisi alevikku väikese jupi jalgrattateed ja tänavavalgustuse, et see siis lähiaastatel, kui raha on olemas, valmis ehitada.
Huvitav, miks küll Pädaste–Liiva tee 5,8 km pikkune lõik?
tähtis amet ei jaksa aastaga saaremaa kõige suurema liikluskoormusega teelõiku korda teha vaid poetab peoga liiva.kuressaare -upa 3km
Millal küll Valjala-Veeriku vaheline teelõik mustkatte saab?Üheksa majapidamist asub selle tee ääres. Kas need ei olegi inimesed, kes selle tolmumõllu sees peavad elama?Liiklus on sellel teel üpris tihe, seda eriti suvekuudel.
See uudis nüüd küll huumoriajalehte ei sobiks
on haiged ajakirjanikud – vale arvamus ja saarte hääle tsensori oma.