Püsiühenduse ühes otsas asuv Muhu vallavalitsus taotleb maanteeametilt maa kasutamise piirangute mahavõtmist neilt kahelt püsiühenduse trassikoridorilt, mida ei peeta ühenduse rajamisel perspektiivikaks.
Püsiühenduse trassikoridoride alune maa on maanteeameti korraldusel praegu Muhu valla üldplaneeringus reserveeritud ja arendustegevus on seal keelatud. Külmutatud on nii maa sihtotstarbe muutmine kui ka detailplaneeringute kehtestamine.
“Kuna nüüd on välja öeldud, et kolmest variandist jääb alles vaid põhjapoolne, siis on meie huvi, et ülejäänud kaks trassi broneeringutest vabastataks,” ütles Muhu vallavanem Raido Liitmäe (fotol).
Vallavanema sõnul on Muhu vald broneeringute mahavõtmise võimalusi kombanud alates 2009. aastast paaril korral ka varem, kuid saanud maanteeametilt alati eitava vastuse. Massilist huvi trassikoridoride maa-alal ehitamise vastu pole, kuid paar sellekohast päringut on maaomanikelt aastate jooksul siiski laekunud.
Maanteeameti avalike suhete juhi Meelis Kompuse sõnul leiab maanteeamet, et kasutamata jäävate trassikoridoride vabastamine ehituspiirangutest oleks igati mõistlik. Nii soovitas maanteeameti peadirektor Aivo Adamson 16. detsembril Kuressaares toimunud koosolekul ja soovitab ka praegu Saare maavalitsusel pöörduda vabariigi valitsuse poole ettepanekuga kahelt püsiühenduse trassikoridorilt piirangud eemaldada.
Püsiühenduseks sobivaima trassikoridori pakub välja selline dokument nagu “Sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava keskkonnamõju strateegilise hindamise aruanne”, mille keskkonnaamet kiitis heaks 23. septembril 2011.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda andis aga Saarte Häälele teada, et enne maakonnaplaneeringu kehtestamist trassikoridori lõplikust valikust siiski rääkida ei saa. Seega pole alternatiivsete trassikoridoride piirangute tühistamisest põhjust rääkida enne maakonnaplaneeringu kehtestamist.
Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Agne Peetersoo sõnul kavatseb Saare maavalitsus pöörduda vabariigi valitsuse poole ettepanekuga võtta püsiühenduse teema Saare maakonna
üldplaneeringust üldse välja. “Maakonnaplaneering ei ole õige planeeringuliik, millega püsiühenduse teemat lahendada,” lausus Peetersoo, kelle sõnul menetletakse sedalaadi objekte hoopiski joonobjekti planeeringuga, nagu see on toimunud näiteks Rail Balticu ja kõigi teiste suurte infrastruktuuri objektide puhul.
“Maakonnaplaneering seda püsiühenduse teemat niivõrd ei lahenda, et selle alusel võiks hakata kohe silda projekteerima. Sel juhul peaks maakonnaplaneeringule järgnema kohe veel üks uus planeering,” selgitas maavalitsuse osakonnajuhataja.
Agne Peetersoo sõnul oli sillateema mittesobivus maakonnaplaneeringusse siseministeeriumiga jutuks ka enne planeeringu algatamist ja polegi päris selge, miks valitsus sellise ülesande üldse maavanema õlule pani.
oleks pidanud kasulikult ära kasutama. Selle tõeni on paljud lihtsad inimesed jõudnud tasuta! Ei tule silda! Seda teemat oli vaja valimistel häälte püüdmiseks. Muidugi mõni tipp-poliitik võib-olla isegi uskus. Aga sellistel pole kohta poliitikas.
Saaremaale ja Muhumaale lõplikult kriipsu peale tõmmata, on selge, et sild peab tulema.Kellegi erahuvid ei tohiks küll normaalses riigis terve maakonna arengut üles kaaluda!
Püüdke ette kujutada veidigi, mis raha läheb silla sisse! Ja paralleelselt veel ehituse ajal mitmekordne kulu.
Oleme siis realistid ja pane kahe variandi maksumused näiteks 50 aasta perspektiivis kirja. Sild on odavam.
Saare maavalitsus pöörduda vabariigi valitsuse poole ettepanekuga võtta püsiühenduse teema Saare maakonna
üldplaneeringust…
Sellist asja nagu Saare maakonna üldplaneering pole olemas, on Saare maakonna maakonnaplaneering. Olen seda teadnud ajast kui Kaarel Kasemets ja kadunud Raimond Jõearu korraldasid aastaid tagasi omavalitsustele planeerimisteemalisi seminare, aga ikka satub tekstidesse igasugu jama. Piinlik, mis teha.
Mismoodi KADUNUD Raimond Jõearu?
Raimond tõepoolest tegeleb maadega juba teistel jahimaadel. Kõrgematel.
Praegune maavanem on kogu oma aemetiaja jookul tegelnud ainult ASENDUSTEGEVUSEGA ja vingunud, et tal on vähe võimu.
Nüüd, kui sai Vabariigi Valitsuselt (peaministrilt. mitte oma ülemuselt erakonnakaaslaselt regionaalministrilt Siim-Valmar “tühikargaja” Kiislerilt) konkreetse ülesande, siis jälle maavalitsusest vingumist kuulda.
“…Maakonnaplaneering seda püsiühenduse teemat niivõrd ei lahenda, et selle alusel võiks hakata kohe silda projekteerima. … KRT küll, see polegi maakonnaplaneeringu eesmärk kunagi olnud! Küll aga annab maakonnaplaneering Muhu vallavalitsusele aluse taodelda maanteeametilt maa kasutamise piirangute mahavõtmist neilt kahelt püsiühenduse trassikoridorilt, mida ei peeta ühenduse rajamisel perspektiivikaks.
KAIDO KAASIK, hakka tööle või tõmba lesta koos oma Isamaa Reeturite Liiduga!!!
Ilma EU rahadeta ei tule mingit silda. Peale Rail Balticale määratud hiigelsummasid ei suuda raudselt enam keegi euroopa ametnikele tõestada meie sillakese vajalikkust. Kahju ainult, et meeletu papp on pandud magama igasugusteks uuringuteks mis ei viinud kuhugi. Loomulikult tuleb maadelt piirangud maha võtta, suur osa ida muhumaast on sillatrasside broneeringute all, maamaksu tuleb tasuda, kuid maaga midagi teha ei tohi, anna või MKM kohtusse.
Kulutatud miljonitega ei tehtud peale laiaks löömise midagi! V.a. see, et pilt läks veel segasemaks.Lp. poliitikud, võtke nn. poliitiline vastutus ja astuge tagasi riigi raha raiskamise eest eriti suures ulatuses!!!!!!
Võtke hangud,koodid ja teibad ning minge Pädaste härra käest oma maid tagasi nõudma!
Kellele silda, kümne aasta pärast Saare maakonnas 10000 inimest koos laste ja penskaritega.
Läbi roosade prilliklaaside võime vaid rohkem rahvast kokku lugeda!
kui Saare maakonnas veel 10000 siis mandri eestist enamus juba Soomes … noh ja edasi … pole siis vaja üleüldse midagi teha või?