Inge Uulitsa ketšupid lähevad ilmakuulsale toidumessile (1)

Inge Uulitsa ketšupid lähevad ilmakuulsale toidumessile

TEEL BERLIINI: Inge Uulitsa Muratsis valmistatud ketšupid on valitud Eestit esindama maailma suurimal toidumessil Berliinis. Foto: Sander Ilvest

Epi talu perenaise Inge Uulitsa tooted lähevad esmakordselt piiri taha, tuntud hoidistevalmistaja ketšupid on arvatud Eesti stendi koosseisu maailma suurimal toidumessil Grüne Woche.

“Eesmärk on kombata seda kanti seal,” ütles Inge Uulits, rääkides 17.–26. jaanuaril Saksamaal peetava messiga seotud ootustest. “Oleme valmis ka selleks, kui tuleb mõni pakkumine,” lisas ta.

Inge Uulitsa sõnul hakkas ta uurima võimalusi suurmessil osaleda tänavu kevadel ja kontakteerus Eesti põllumajandus-kaubanduskojaga, kes korraldab Grüne Woche Eesti stendi. “Sain kaubanduskojast oma toodetele positiivse hinnangu ja nüüd aasta lõpus võeti minuga uuesti ühendust, küsiti näidiseid ja valiti tooted välja,” rääkis Uulits.

Eesti stendile läheb Epi talust maailma rahvastele maitsmiseks nelja sorti ketšupit (musta sõstra, sõstra-, rabarberi- ja vürtsine ploomiketšup), mida saadetakse messile kokku 72 väikest purki. Lisaks läheb messi avapeo tarvis 14 kilo musta sõstra ketšupit, mida pakutakse E-Piima lepasuitsu-juustuga.

Lisaks Inge Uulitsa toodetele on Grüne Woche Eesti stendil praegustel andmetel esindatud ka Saaremaa lihatööstuse verivorstikesed, Saaremaa piimatööstuse Kadakajuust ja Saaremaa või ning Riho Kadastiku õuna- ja pirnimahl. Kui Saaremaa piimatööstuse juustud ja või on ka varem pea alati Grüne Woche Eesti stendi tootevalikusse kuulunud, siis teiste tootjate toodang on messil kaasas esimest korda.

Saaremaa piimatööstuse juht Andi Saagpakk ütles, et nemad Grüne Wochelt oma toodangule ostjaid leidnud pole. “See ei ole ka turuotsimise mess, see on rohkem selline tutvustamine, toidu propageerimine,” lausus Saagpakk .
“Aga väljas oleme ikka, sest sel aastal on Eesti messi partnerriik ja seega oleme suurema tähelepanu all kui kunagi varem.”

Maailma suurimat põllumajandus- ja toidumessi Internationale Grüne Woche korraldatakse 1926. aastast ning 2014. aasta mess on järjekorras 79. Eksponendid kasutavad kokku umbes 115 000 m2 messipinda ja messi külastab kümne päeva jooksul üle 400 000 inimese, sh üle 4000 ajakirjaniku. Sel aastal oli messil esindatud ca 1630 eksponenti 67 riigist ning messi partnerriik oli Holland.

Eesti on olnud Grüne Wochel esindatud oma stendiga 1993. aastast. Stendi korraldab põllumajandusministeeriumi tellimusel Eesti põllumajandus-kaubanduskoda.

2014. aastal on Eesti Grüne Woche partnerriik, kes korraldab messi avatseremoonia enam kui 4000 inimesele ja sellele järgneva vastuvõtu, kus osalevad traditsiooniliselt messil ja globaalfoorumil esindatud riikide ministrid, toiduainetööstuse ja põllumeeste liitude kõrged esindajad, ajakirjanikud jne. Eesti on Põhjamaadest ja Balti riikidest esimene, kes on saanud Grüne Woche partnerriigiks.

Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder on öelnud, et Grüne Woche partnerriigina avaneb Eesti toidutootmise sektoril täiesti ainulaadne võimalus ennast nii suurele publikule tutvustada. “Me tahame ennast tutvustada kui turismimaad, pikkade traditsioonidega head toidumaad ja e-riiki.”

Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhi Roomet Sõrmuse sõnul aitab partnermaaks olemine esitleda Eesti toitu senisest mõjusamalt. “See tähelepanu, mida partnermaaks olemine Eesti toidutootmise sektorile pakub, aitab eriti Lääne-Euroopas suurendada Eesti toidu tuntust ja usaldusväärsust, rõhutada meie toiduainete kõrget kvaliteeti ning äratada huvi meie ettevõtete vastu.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 769 korda, sh täna 1)