Saarte Hääle toimetus kogub lugusid sellest, millised on lugejate kogemused kasutatud autode ostmisega.
Seega, head lugejad, andke meile teada, kas ja kuidas olete teie kasutatud autot ostes petta saanud? Mis ei olnud päris nõnda, kui ostes kinnitati; millised probleemid ilmnesid; kaua auto vastu pidas? Kui on väga kena kogemus olnud, võib mainida sedagi. Peaasjalikult ootame aga siiski värvikaid kirjeldusi tõestisündinud lugudest, kuidas kasutatud autot ostes kõik päris nõnda ei läinud, nagu esialgu loota võis.
Enda loo kehvast kogemusest kasutatud auto soetamisel saab jätta siia samasse kommentaaride alla.
(Vaadatud 2 309 korda, sh täna 1)
Ostsin Saaremaa ühelt platsilt auto(saksast toodud oli vist). Küsisin, kas on paugu saanud kusagilt? Räägiti, et ei ole ja kõik on super. Autos ringi vaadates leidsime pagassist klaasikilde jne. Mehel jutt veidi muutus kohe…ah see on mingi pisike kõks ja peale tule midagi pihta ei saanud. Siis selgus, et esimene nurk on ka ikkagi paugu saanud. Ost jäi ära, sest seal võis olla veel üllatusi, mide meie ei suutnud tuvastada.
ilma pauguta autot te sealt parklast ei saagi…
Parem rahvas teatage kes on petta saanud
Kuressaare Elamute Hoolduse käest?
mina
mina ka
Mina ka, seal paras päti pesa ..
Kevadel olin ostmas autot Tallinast ühe platsi pealt. Seistes ise auto kõrval, sisestasin auto vinkoodi liikluskahjude kontroll lehele ja seal puudusid igasugu andmed selle kohta, tundus kõik ok, sain aru,et auto saanud siit sealt uue värvikihi…uurisin nii alt ja pealt..mingeid väga suurikahjustusiei olnud ja kaproovisäit kulges veatult…ostsin auto ära.. kaks nädalat hiljem midagi hakkas kripeldama..sisestasin uuestivinkoodi samale liikluskahjude lehele ja oh üllatust.. Auto on kindlustuse poolt maha kantud 10 päeva pärast minu ostu!!!!…maili teel sain vastuse vastavalt ametkonnalt, et see auot on mindlustuse poolt maha kantud juba kuu enne minu ostu ja mingil imelikul põhjusel on seal liikluskahjude lehe peal see kuu päev muutunud!!???…küsimusele, et kuidas see võimalik on ja mix ma seda ostu päeval ei näinud,õeldi mulle, et süsteemis oli mingi asi toimunud!! ( kuupäeva muutumise iseloom!?..kuupäev on muutunud millisekundiga ja see info on koguaeg olnud kättesaadav liikluskahjude lehe peal!!!…kuigi nii see ei olnud!..tõestada ma ei saa seda tagantjärgi ja mis siis ikka..auto on korralik ja pole siiamaani midagi juhtunud..padjad on tõõkorras ja auto säidab otse,rehve ei sõõ!!…nii ,et pole kaitstud me keegi mitte millegi eest siin!!…nüüd on muidugi see kuupäev muudetud õigeks seal liikluskahjude lehe peal! mis seal siis ikka,,jõudu ja õnne teistele autoostjatele!!
Eesti lollide jaoks? kes idoot ostab teiste vana?
Eks see idioot ostab, kellel ei ole raha, et uut osta!
köik ei pea olema uus ja viimase peal. Kasutatud auto ostul peab sul kaasas olema tuttav automehaanik, kes jagab ööd ja mütsi. Teise mehe kasutatud ja mahajäetud naist omale kaubeldes võid ehale minna üksi, ilma saatjata. Ja saada omale sobiva kaasa, kellega jõuad välja eluõhtule.
no aga kasutatud autot ostes ei saa kunagi kindel olla mis sa tegelikult saad…eriti kui ise väga ei orienteeru automaailmas.
Uus auto liisinguga osta on ju odavam, kui kasutatud auto. Uue auto ostul liisingu protsent peaaegu null.
teinekord ei piisa sellestki, et orienteerud hästi kasutatud autode maailmas ja näed head ja vead ilusti ära!…ei piisa ka Liikluskahjude lehelt päringu tegemine, kui just täpselt ostu hetkel on antud saidil ´´nii öelda´´ tehnilised probleemid….
on ka kuulda,et inimene kes ostis salongist uue auto,hakkas kolme kuu pärast katuselt pahtel lahti tulema…pärast veel kahte kuud erinevate ametkondadega vaidlemist ,tunnistati,et tegu oli uue auto transpordi kahjustusega, mis kuhugikirja ei ole pandud!….sähh sulle UUT autot siis.
Kasutatud auto ostupuhul kontrollige kas vin kood on sama mis teh. passis. Palju vin koode on kuulutusel muudetud kui tegemist avariilise masinaga.
KA autopoest saab nõnda peksa uut autot ostes , et aitab.
Väljavõte töökaaslase facebooki seinalt:
Hakkasin täna mõtlema, et kui palju kaotab auto väärtust lihtsalt seepärast, et ta olemas on.
Oma eelmise auto, mille kevadel maha müüsin, soetasin 2004 aastal 204’000 krooni (ca 13’000€) eest. Ära müüsin ca 3’000€ eest. Auto vanus oli siis 9+ aastat. Lihtne matemaatika ütleb, et 9 aastaga kaotas Mitsu väärtust 10’000€, mis teeb aastas 1’100€ ja kuus 93€. Polegi kõige hullem.
Veel parem on olukord neil, kes 2008 aastat soetasid Dacia Logani. Selle hind algas siis 99’900 kroonist (6’385€). Praegu saab sellise isendi soetada keskmiselt 2’567€ eest. Mis teeb, et 5 aastaga kaotas auto vääruses 3’818€, aastas seega 764€ ja kuus kõigest 64€.
Hiljuti jäi mulle silma uue Suzuki SX4 S-Cossi reklaam. 2008 aastal seda mudelit veel ei olnud, seega võrdlesin tavalise SX4 väärtuse muutumist. 2008 aastal maksis SX4 249’900 krooni (15’972€). Praegu on sellise keskmine müügihind 6’552€, mis tähendab, et viie aastaga on väärtus langenud 9’419€ võrra. Seega aastas kaotab auto väärtust 1’884€ ja kuus 157€. Päris arvestatav number juba.
Järgmisena võtsin ette 2008 aasta Mitsubishi Outlanderi. Tol ajal maksis Mitsubishi Outlander 2.4 CVT Intense 409’000 krooni (26’140€). Praegu, 5 aastat hiljem, on selle isendi keskmine müügihind aga 10’500€. Seega 5 aastaga on auto kaotanud 15’640€ oma väärtusest, mis teeb aastas 3’128€ ja kuus lausa 261€. Paneb täitsa juba mõtlema, et kui siia otsa liita veel bensiin, hooldused ja remont, siis minu kasutuse puhul küündiks summa umbes 400€ kanti kuus. Arvestades, et kodust kesklinna maksab takso 5€, siis selle raha eest saaksin ma 40 korda kuus sõita taksoga kesklinna ja tagasi.
Minu järgmine ettejuhtuv – Subaru Outback – maksis 2008 aastal keskmiselt 453’900 krooni (29’009€). Praegu on sellise sõiduki keskmine hind auto24 müügikuulutusi vaadates 12’023€. Auto on viie aastaga kaotanud 16’986€, mis teeb aastas 3’397€ ja kuus 283€. Takso + iga sõiduga tasuta õlu!
Päris huvitavaks läheb aga kui vaadata kallimaid autosid. Näiteks 2008 aasta Audi A6 Allroad 3.0. Viis aastat tagasi oli Audi hinnaks 774’300 krooni (49’487€). Praeguseks on sellest järgi 16’500€. Lihtne arvutus näitab, et aastas kaotas Audi väärtust 6’597€. Ehk siis iga palgapäev, jäi tutika Audi soetanu tegelikult 550€ võrra vaesemaks!
Ma ei ütle, et nüüd peaks Daciat ostma tormama, aga mõte liigub pigem kas odavama ja vastupidava uue auto suunas või siis auto suunas, mille väärtusest suurema osa on endine omanik juba ise kinni maksnud.
Sellele väljavõttele järgneks mu oma kogemus kasutatud autot ostes.
Ostsin auto “sõbralt”, auto pidi tipptopp korras olema ning selle eest olin nõus veidi rohkem maksma kuna usaldasin teda.
Vähene eeltöö ning kiire tehing.
Mõne aja pärast guugeldasin, et selle aastakäigu sama klassi autod maksavad tegelikult ~1000 euri vähem. (auto hind oli 2700). “Sõber” oli selleks ajaks Soome kolinud ning kadunud ta oligi.
Kütust noolib hirmsasti ja jupid vajavad aegajalt vahetamist, mis teha, vana auto nagu ikka.
Oma esimese auto ostsin samuti aastate eest, tuttava käest. Ja sama kogemus.
Hinnaarvutus ainult müügihinna kaudu on veidi liiga lihtne. Igal omad sõidud, eri pikkusega mõnel tihti lapsed ja ämmad peal, hooldus-, remondi ja kütusevajadus erinevad.
Otsustamiseks peab siiski eeltööd tegema. Ise näiteks raiusin sobivate kandidaatide andmed exelisse ja valik kestis neli kuud.