Tallinna Sadama tütarfirma korraldab hanke riigile nelja parvlaeva ostuks (10)

Majandusminister Juhan Parts tegi eelmisel reedel AS-i Tallinna Sadam tütarettevõttele OÜ TS Shipping ülesande korraldada riigihange nelja parvlaeva soetamiseks Kuivastu–Virtsu ja Rohuküla–Heltermaa liini opereerimiseks.

“Hankele võib pakkuda nii täiesti uusi kui ka kasutatud laevu. Kasutatud laevadele seatakse küll vanusepiir, aga see ei välista praegu liine teenindava kolme uuemat tüüpi laeva pakkumist,” ütles Saarte Häälele majandusministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.

Hanke tulemusel soetatavad parvlaevad annab TS Shipping rendile ettevõtjale, kellega ministeerium sõlmib avaliku teenindamise lepingu 1. oktoobrist 2016 veoteenuse osutamiseks Kuivastu–Virtsu ja Rohuküla–Heltermaa liinil. “Kõik annavad endale aru, et see on palju mõistlikum, kui laevad kuuluksid riigile ja riik sõltuvalt turu olukorrast leiab operaatori,” on majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts varem öelnud. “Kõik tänased arvutused näitavad, et see tuleb riigile odavam.”

Kuni 2016. aasta 1. oktoobrini opereerib Kuivastu–Virtsu ja Rohuküla–Heltermaa liinil Väinamere Liinid.

TS Shipping on Tallinna Sadama tütarettevõte, mis osutab multifunktsionaalse laevaga Botnica jäämurdeteenust ja teeb veealuseid või -pealseid töid avamerel nafta- ja gaasitööstusele.

Riigikogu saarte saadikurühma aseesimehe Kalev Kotkase sõnul on sellest, et riik võiks olla parvlaevade peremees, räägitud juba 90-ndate aastate lõpust, kui minister oli Toivo Jürgenson. “See hoiak oli siis õige ja julge ja huvitav, kuid kui nüüd tulevad sellised uudised, siis annab see märku sellest, et valimised on jälle lähenemas,” lausus Kotkas. Samamoodi võetakse tema sõnul valimiste lähenedes n-ö kalevi alt välja Saaremaa silla teema.

“Minu arvates näitab selline käitumine, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole aastate jooksul Väinamere Liinidele võrdväärseks partneriks kasvanud,” tähendas Kotkas, kes oma sõnul eeldab, et laevade riigistamisele eelnevad korralik analüüs ja uuringud. “Kui need tõestavad, et teenus oleks riigile ja kodanikele parem ja odavam, siis miks mitte.”

Kotkase sõnul on saarte saadikurühm muuseas just praegu koostamas Väinamere parvlaevaliikluse oleviku ja tuleviku teemalist raportit, mille jaoks andmete kättesaamine majandusministeeriumist ei lähe just kõige libedamalt.

Kotkas tõdes, et eks anna ministeeriumi suhtumisest riigikogu liikmetesse ja avalikkusse tõestust ka see, et tema kuulis parvlaevaühenduse riigile opereerida võtmise uudist eile meedia vahendusel, mitte ministeeriumist.
Kirjutas ju Juhan Parts vastavale korraldusele alla juba nädala eest, eelmisel reedel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 867 korda, sh täna 1)