FOTOD: Saaremaa ralli võitis Georg Gross, Ott Tänak tuli teiseks (TÄIENDATUD) (2)

Täna lõppenud 46. Silveston Saaremaa ralli pakkus publikule ülipõneva lõpplahenduse, kui Georg Gross ja Raigo Mõlder (Ford Focus WRC) endale viimase katse võiduga kindlustasid tänavuse Silveston Saaremaa ralli võidu.

See tähendab, et mehed võitsid kõik kuus tänavust Eesti meistrivõistluste rallit. 2,4 sekundilise kaotusega võitjatele tulid teiseks Ott Tänak ja Martin Järveoja (Subaru Impreza), kes sellega kindlustasid endale N4 klassi Eesti meistritiitli. Kolmas koht kuulus Karl Kruudale ja Kuldar Sikule (Ford Fiesta S2000).

Eile sõidetud ralli esimese päeva järel liidrikohal olnud Gross andis selle koha ära laupäeva esimesel katsel, kui katse võitis Tänak ja tõusis liidriks. Tänak jätkas heas hoos ka järgmisel katsel, võites selle taas Egon Kauri ja Erik Lepiksoni (Mitsubishi Lancer EVO X) ees. Päeva kolmanda katse võitis Gross, kes tõusis tagasi teisele kohale, vahe Tänakuga oli 15,7 sekundit.

„Mul pole hommik kunagi liiga tugev olnud, kuid nüüd andsin liiga palju ära. Teisalt tegi Ott ka super päeva alguse,“ oli Grossi kommentaar pärast hommikusi katseid.

Tänaku konkurent N4 klassi meistritiitli osas, Timmu Kõrge koos Erki Pintsiga (Mitsubishi Lancer EVO 9) oli pärast hommikusi katseid absoluudis viiendal kohal, tema ette mahtusid veel Kruuda ja Kaur.

Kolme katsega suutis Gross vahet Tänakuga vähendada 4,4 sekundi peale ja sellest seisust mindi vastu Silveston Saaremaa ralli viimasele, legendaarsele Kaugatoma katsele. Gross edestas Tänakut katsel 6,8 sekundiga ja see tähendas talle teist Saaremaa ralli võitu ja perfektset hooaega, koos kõikide rallide võitudega.

„Hommikul tegime enda elu liiga raskeks, seda aega oli ikka väga keeruline sellise mehe nagu Ott vastu tagasi võtta. Ma ütlen, tegu on Eesti parima sõitja, inseneri ja mehaanikuga. Viimasel katsel oli selline tunne, et vist ikka ei tule see võit ära. Päris raske ralli oli aga saime ikkagi hakkama,“ võttis Georg Gross ralli kokku.

Ott Tänak ja Martin Järveoja finišeerisid teistena ja N4 klassi võitjatena, Karl Kruuda ja Kuldar Sikk kolmandad ja klassi R4 kiireimad, neljandad ja klassi N4 teised Egon Kaur ja Erik Lepikson ning viiendad Timmu Kõrge ja Erki Pints, kes olid N4 klassi kolmandad. See tähendas, et Ott Tänak ja Martin Järveoja on klassi N4 Eesti meistrid.

„Ega väga palju rajale jäänud, teisalt pidime natuke mõtlema ka tiitli peale. Võit jäi meeskonda ja tegelikult on lõpptulemus meie seisukohast vaadates hea. Eesmärgi täitsime ja tulime meistriteks,“ rääkis Ott Tänak.

Esiveoliste autode klassis olid kiireimad Sander Pärn ja Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kellele kuulub ka tänavune selle klassi meistritiitel. „Natuke kahju on, et põhiline konkurent Rainer Rohtmets katkestas tehnilistel põhjustel ja siis oli see tiitliasi selge. Väikesed tehnilised probleemid olid, kuid suutsime siiski head kiirust näidata,“ oli Sander Pärna kommentaar.

Teise ja kolmanda koha vahe selles klassis oli ülinapp, 0,4 sekundit. Need kohad jagasid ära kohalikud mehed Kenneth Sepp ja Raul Markus (Renault Clio R3) ning Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk (Ford Fiesta R2)

Rahvuslikus E-rühmas said võidu Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa (BMW M3), teised endale juba eelmisel etapil tiitli kindlustanud Ago ja Kalle Ahu (BMW M3). Kolmandad selles klassis Toomas Vask ja Alar Tatrik (BMW M3).

Veoautode arvestuses viisid võidu koju Aare Müil ja Tiit Vanamölder, teised Taavi Kõrge ja Mati Otsing ning kolmandad Kaido Vilu ja Andrus Markson.

Ralli käik:

Seis pärast 11. kiiruskatset: 1. Gross, 2. Tänak +2,4, 3. Kruuda +29,3, 4. Kaur +1.13,4, 5. Kõrge +1.30,5, 6. Plangi +1.39,7.

11. kiiruskatse: 1. Gross, 2. Tänak +6,8, 3. Kruuda +7,1, 4. Koitla +8,8, 5. Kõrge +9,8, 6. Plangi +10,4.

Seis pärast 10. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Gross +4,4, 3. Kruuda +26,6, 4. Kaur +1.06,1, 5. Kõrge +1.25,1, 6. Plangi 1.34,0, 7. Aus +1.40,2, 8. Kangur +2.01,7.

10. kiiruskatse:1. Gross, 2. Tänak +5,8, 3. Kruuda +6,1, 4. Aus +8,0, 5. Plangi +11,4, 6. Kõrge +11,7, 7. Koitla +12,0, 8. Kangur +12,9

Seis pärast 9. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Gross +10,2, 3. Kruuda +26,1, 4. Kaur +57,2, 5. Kõrge +1.19,2, 6. Plangi 1.28,4, 7. Aus +1.38,0, 8. Kangur +1.54,6.

9. kiiruskatse:1. Gross, 2. Tänak +1,7, 3. Koitla +4,6, 4. Aus +4,8, 5. Kruuda +4,9, 6. Plangi +6,7, 7. Kõrge +7,4, 8. Kaur +7,5

Seis pärast 8. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Gross +11,9, 3. Kruuda +23,1, 4. Kaur +51,4, 5. Kõrge +1.13,5, 6. Plangi 1.23,4, 7. Aus +1.34,9, 8. Kangur +1.46,2.

8. kiiruskatse:1. Gross, 2. Tänak +3,8, 3. Kruuda +7,7, 4. Aus +10,8, 5. Kõrge +21,0, 6. Kangur +23,0, 7. Plangi +23,5, 8. Notkus +31,3

Seis pärast 7. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Gross +15,7, 3. Kruuda +19,2, 4. Kaur +19,7, 5. Kõrge +56,3, 6. Plangi 1.03,7, 7. Aus +1.17,9, 8. Murakas +1.22,8.

7. kiiruskatse:1. Gross, 2. Tänak +4,2, 3. Kruuda +4,2, 4. Koitla +7,9, 5. Kaur +8,0, 6. Kõrge +10,2, 7. Aus +12,9, 8. Plangi +13,5

Seis pärast 6. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Kaur +15,9, 3. Kruuda +19,2, 4. Gross +19,9, 5. Kõrge +50,3, 6. Plangi 54,4, 7. Aus +1.09,2, 8. Murakas +1.11,8.

6. kiiruskatse: 1. Tänak, 2. Kaur +5,4, 3. Kruuda +12,0, 4. Gross +13,4, 5. Aus +20,6, 6. Kõrge +25,3, 7. Plangi +29,9, 8. Murakas +34,3.

Seis pärast 5. kiiruskatset: 1. Tänak, 2. Gross +6,5, 3. Kruuda +7,2, 4. Kaur +10,5, 5. Plangi +24,5, 6. Kõrge 25,0, 7. Murakas +37,5, 8. Aus +48,6.

5. kiiruskatse: 1. Tänak, 2. Kaur +3,7, 3. Koitla +9,8, 4. Kruuda +10,0, 5. Gross +15,9, 6. Plangi +16,8, 7. Kõrge +18,9, 8. Murakas +22,6.

Seis pärast 4. kiiruskatset: 1. Gross, 2. Kruuda +6,6, 3. Tänak +9,4, 4. Kõrge +15,5, 5. Kaur +16,2, 6. Plangi 17,1, 7. Aus +17,4, 8. Murakas +24,3.

4. kiiruskatse: 1. Gross, 2. Kruuda +0,3, 3. Plangi +0,8, 4. Kangur +1,5, 5. Koitla +2,1, 6. Kõrge +2,3, 7. Tänak +3,4, 8. Laivola +5,6.

Seis pärast 3. kiiruskatset: 1. Gross, 2. Tänak +6,0, 3. Kruuda +6,3, 4. Kaur +10,0, 5. Aus +11,0, 6. Kõrge +13,2, 7. Plangi +16,3, 8. Murakas +17,6.

3. kiiruskatse: 1. Gross, 2. Kruuda +1,4, 3. Kangur +2,5, 4. Tänak +3,2, 5. Kaur +3,6, 6. Plangi +3,6, 7. Aus +4,4, 8. Kõrge +4,8.

Seis pärast 2. kiiruskatset: 1. Gross, 2. Tänak +2,8, 3. Kruuda +4,9, 4. Kaur +6,4, 5. Aus +6,6, 6. Kõrge +8,4, 7. Murakas +11,2, 8. Plangi +12,7.

2. kiiruskatse: 1. Tänak, 2. Gross +0,5, 3. Kaur +1,8, 4. Kruuda +2,1, 5. Kõrge +3,7, 6. Plangi +3,8, 7. Aus +4,2, 8. Murakas +5,5.

Seis pärast 1. kiiruskatset: 1. Gross, 2. Aus +2,9, 3. Kruuda +3,3, 4. Tänak +3,3, 5. Kangur +4,5, 6. Kaur +5,1, 7. Kõrge +5,2, 8. Murakas +6,2.

Kõiki tänavuse Saaremaa ralli tulemusi näeb SIIT!

Fotod: Raul Vinni

[nggallery id=347]

RALLI EEL: Viimaste aastate põnevaimad heitlused

Kuigi eelmise aasta Silveston Saaremaa ralli lõpplahendus, kus Aleksei Lukjanuk ralli võidu viimasel katsel enda kasuks keeras oli ülipõnev, on tänavu oodata veelgi põnevamat heitlust absoluudi kõrgeimate kohtade nimel. Kahjuks eelmise aasta võitja Lukjanuk võistlejana stardis ei ole, kuid ta sõidab Saaremaal ühes nullautos, kasutades selleks N14 Subaru Imprezat. Vaatamata selle on aga konkurents kivikõva.

Suurim soosik võidule on kindlasti 2009. aasta võitja Saaremaa ralli võitja Georg Gross, kelle kõrval Ford Focus WRC autos istub Raigo Mõlder. Mehed on võitnud kõik tänavused Eesti meistrivõistluste etapid ja absoluutarvestuse meistritiitli juba kindlustanud.

„Eks loomulikult on soov kõik selle aasta rallid ära võita. See oleks ilus punkt sellele hooajale. Ja see paneb natuke pingeid peale küll. Kuid usun, et kui saame oma sõidu hästi käima, siis on meil kõik eeldused olemas, samas, Saaremaa ralli on alati olnud kõike muud kui lihtne,“ rääkis Georg Gross Silveston Saaremaa ralli eelõhtul.

Kõrgete kohtade nimel asuvad võitlema ka Karl Kruuda ja Kuldar Sikk ning Martin Kangur ja Kristo Kraag. Kruuda sõidab Ford Fiesta S2000 masinaga, Kangur aga uuema, Ford Fiesta R5 masinaga. Teise Ford Fiesta R5 masina toovad starti soomlased Jukka Hiltunen ja Jarkko Kalliolepo.

Kindlasti ütlevad oma sõna esimese kuue koha jagamisse kiireimad N4 klassi sõitjad. Selles klassis on ka lahtine meistritiitel, kui Timmu Kõrge ja Erki Pints edestavad Ott Tänakut ja Martin Järveojat üheksa punktiga. „Oleme valmis, eks lahing tuleb kõva. Saaremaa ralli on keeruline ralli ja ega see seis meie jaoks asja lihtsamaks ei tee. Tuleb olla väga kiire ja samas hoida auto tervena,“ oli Timmu Kõrge kommentaar.

Üheksa punkti kaugusel olev Ott Tänak oli samuti valmis võitluseks. „N4 klassis on siin stardis väga palju kiireid mehi. Meie oleme valmis ja eesmärk on kindlasti klassivõit. Tehnilise poole pealt olen kindel nüüd peame ise ka kiired olema,“ rääkis Ott Tänak enne rallit.

N4 klassis ja ka absoluudi esikuue osas on kindlad soosikud Egon Kaur ja Erik Lepikson, Siim Plangi ja Marek Sarapuu, Kaspar Koitla ja Andres Ots ja paljud teised.

Pingelist heitlust on oodata igas klassis, kokku startis Kuressaare kesklinnas olevalt Silveston Saaremaa ralli poodiumilt 146 võistlusautot, mille seas ka 11 veoautot.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 3 212 korda, sh täna 1)