Kiirabi on väljasõiduks valmis (15)

Kiirabi on väljasõiduks valmis

NAGU PEO PEAL: Defibrillaatori monitori kaudu on kiirabibrigaadil kogu aeg pilt patsiendi seisundist olemas, kinnitab parameedik Andris Truu. Rooli tagant jälgib tema tegevust Jaan Oolu. Foto: Sander Ilvest

Koos autode laiema levikuga sadakond aastat tagasi tekkis võimalus ka arstiabi kiiremaks kättesaamiseks. Ühest küljest jõudis tohter haige juurde senisest palju lühema ajaga, teisalt oli võimalik abivajaja kähku haiglasse sõidutada.

Kuressaare haigla sai koos uue hoone valmimisega ka täiesti uue kiirabiauto juba enne Teist maailmasõda. 6000 krooni maksnud auto oli ehitatud sõiduauto Chevrolet raami peale arvatavasti Eesti firmas Pollimann.

47 aastat Kuressaare haiglas töötanud Elmar Nelis mäletab veel seda autot ja kiidab tolle mugavust ja väikest kütusekulu. Auto küllaltki ruumikas tagaosas olid kanderaam ja hapnikuballoon ning mõned istmed.

Pikka aega saarlasi teenindanud ja kaks korda sõjaaja üle elanud Chevrolet kanti maha 1954. aastal, asemele tulid veoauto GAZ 51 baasil ehitatud kiirabiautod PAZ 653, mille kongi mõlema külgseina ääres olid ülestõstetavad puupingid, keskel asus kanderaam. Veoauto vedrustus oli jäik ja raputas tugevasti, kanderaamil transporditava haige olukorra leevendamiseks oli see vedrustatud veoauto amortisaatoritega. Mingit muud meditsiinilist erivarustust autol polnud, haigla paigutas sinna suure riidest koti erinevate lahastega, lisaks sellele oli kiirabitöötaja töökohver.

Edasi loe laupäevasest Saarte Häälest.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 941 korda, sh täna 1)