Kohukesetootja pole enam pelgalt kohukesetootja (5)

Kohukesetootja pole enam pelgalt kohukesetootja

SEEKORD KOHUKESED: Päeval, mil Saarte Hääl käis tootmist uudistamas, tulid liinilt Bono kaubamärgiga kohukesed. Kohukesi pakkisid Kaja Mets (vasakul) ja Anu Kaarits. Foto: Raul Vinni

Aastapäevad on Saaremaal tehtud piimatooteid, mida ehib kaubamärk Saare. Selle ajaga on kohukestele lisandunud hapukoored, jogurtid ja piimajoogid. Üllar Taniberg, kes Saaremaal seda ettevõtet juhib, ütleb, et tarbija on hakanud nende tooteid järjest rohkem poes märkama ja ostma.

“Enne ei maksa kaagutada, kui muna on munetud,” muigas Üllar Taniberg küsimuse peale, kuidas sortiment nii jõudsalt laienenud on, kuigi alguses räägiti peaasjalikult vaid kohukeste tootmisest. Tanibergi sõnul olid uute toodete ideed olemas juba ammu ning tootearendus käis juba siis, kui tootmine Rakverest Saaremaale toodi.

Sortiment laieneb

Lisaks nelja sorti kohukestele on Saare kaubamärgi all veel 30% smetana, 20% hapukoor, 5% maitsestama jogurt, vanilje- ja mangomaitselised jogurtikreemid ning kaks kohvijooki. Viimane neist on Eestis ainulaadne toode, millesarnaseid võis kauplustes seni näha vaid välismaiseid. “Miks peaks jooma välismaist jooki, kui saab tarbida ka kohapeal toodetut?” arutles Taniberg, kelle kinnitusel on kohvijoogid pigem noorepoolsema ja trenditeadlikuma tarbija toode.

Taniberg mainis ka, et mangomaitselise jogurtikreemi on tarbijad väga hästi vastu võtnud. Uuringute andmeil on see toode Eestis jogurtitoodete hulgas esiviisikus.

Nantecom Saaremaa DeliFood OÜ tootmisnumbrid on Tanibergi sõnul kasvanud. Tänaseks on Saare kaubamärk esindatud kõikides suuremates Eesti kaubanduskettides. Üllar Taniberg tõdes, et neil oli sellevõrra lihtsam, et varem peamiselt Bono kaubamärgi all toodetud piimatooted olid kaubanduses juba n-ö tee sisse lükanud. Tanibergi sõnul vaadatakse ka Soome poole ning Bono kaubamärgi toodetel, mida samuti Saaremaal toodetakse, läheb hästi Lätis ja Leedus. Firma tegevjuht lisas, et praegu töötatakse selles suunas, et asendada Bono kaubamärk järkjärgult Saare kaubamärgiga. Vaid Lätis ja Leedus jääb käiku ennast seal juba tõestanud Bono.

Saaremaa tehases tehakse ka allhanget, näiteks toodetakse Maxima ja Selveri brändi tooteid.

Tanibergi sõnul on neil uute toodete jaoks ideid kõvasti, iseasi, millal need kõik poeriiulitele jõuavad.

Saare kaubamärgiga ei aeta firma tegevjuhi sõnul taga suuri mahte, pigem soovitakse olla kvaliteetsed ja erineda oma toodanguga muudest toodetest.

Uudsed seadmed

Tootmise poole peal jalutades jääb mulje, et tootmisruumid on väikesed. Eeldada võiks hoopis midagi suuremat. Üllar Taniberg nentis, et nende tootmises on teekond toorainest valmistooteni väga lühike. Võib öelda, et seadmed on Eestis uusimad ja ajakohased. Tegevjuhi sõnul on neil toote kokkupuutumine väliskeskkonnaga minimaalne. See on piimatoodete valmistamisel suurim tegur, mis võib toote ära rikkuda.

Hea toode eeldab lisaks heale tehnikale ka head toorainet ning see on Tanibergi sõnul Saaremaal olemas. Saaremaa piim on tema sõnul väga kvaliteetne. Oodatakse ju Saaremaa tootjatelt, seega ka Saare kaubamärgiga toodetelt, et tegemist oleks puhta ja kvaliteetse kaubaga. “Saaremaa ei ole vaid nimi, selle taga on ka sisu – puhas, kvaliteetne toode,” kinnitas Taniberg.

Saare piimatoodete valmistajad näevad ise end kohaliku piima väärindajatena ehk siis heast toorainest kvaliteetse toote valmistajatena.

Kuressaares asuvas tehases on praegu 42 töötajat. Taniberg tõdes, et tööjõu leidmisega on Saaremaal raskusi. Erialainimesi või piimatehnoloogi haridusega vabu inimesi on Saaremaalt leida väga raske. Tanibergi sõnul on nende tööstuse eripära see, et inimest tuleb enne kõvasti koolitada, kuna protsess on keerukas ja näiteks kogenematusest tekkivaid seisakuid ei saa lubada. “Meie tootmise efektiivsus pole veel kindlasti laes,” leidis Üllar Taniberg, et just protsesse on võimalik parendada.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 511 korda, sh täna 1)