
VEEL LIINIL: Praegu sõidab Muhumaa Virtsu-Kuivastu liinil veel põhigraafikus, kuid esmaspäevast jääb Regula kõrvale abilaevaks.Foto:Peeter Kukk
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas eile Väinamere Liinidele, et on nõus tellima täiendavalt reise järgmisel nädalal ja soovib suurte laevade jätkamist Kuivastu–Virtsu liinil, kuid laevafirma leiab, et see ei ole mingi lahendus.
“Tagamaks senist tõrgeteta ja kvaliteetset ühendust Kuivastu–Virtsu liinil, kooskõlastame täiendavate reiside graafikusse lisamise 35. nädalal, kui võib veel eeldada teatud kõrgendatud nõudlust ja seda nn kevadise vahegraafiku tasemeni (kokku 60 reisi),” teatas ministeeriumi kantsler Marika Priske eile.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel ütles Saarte Häälele kommentaariks, et see on stabiilse ja hea laevaühenduse jätkamiseks ebapiisav “pisku”. “Ja alles siis, kui me hädas appi hüüame, mitte enne. Pole normaalne, et selliseid täpsustusi tehakse kaks päeva enne graafiku jõustumist,” lausus Treiel, kelle sõnul läheb esmaspäevast, mil jõustub hõredam talvegraafik, Kuivastu–Virtsu liinile põhilaevana Regula, abistab parvlaev Muhumaa.
Marika Priske avaldas oma eilses pöördumises Väinamere Liinidele “siirast nördimust ja muret, et olete kaalumas ühe uue laeva asendamist Kuivastu–Virtsu liinil parvlaevaga Regula”.
“Leiame, et selline laevade asetus liinidel mõjub negatiivselt nii Saaremaa elanike liikumisvabadusele kui ka saart külastada soovivate turistide arvule, mistõttu peame sellist liini opereerimist ääretult ebamõistlikuks ning lubamatuks tegevuseks,” kirjutas Priske ja palus jätkata liini teenindamist parvlaevadega Muhumaa ja Saaremaa.
Ministeerium põhjendab juba suvel hõredama talvegraafiku rakendamist rahavähesusega. Urmas Treiel kinnitas aga, et tänu üliheale suvisele piletimüügile on riigil tegelikult umbes 700 000 eurot reserve, tihedama graafikuga jätkamine nõuaks sellest ehk 200 000 eurot. Treieli sõnul on ka minister Juhan Parts varem nõustunud rakendama tihedat graafikut kuni oktoobris toimuva Saaremaa rallini juhul, kui selleks vahendeid piisab.
“Ja piisab,” sõnas Treiel. “Praegu pole ju küsimus mitte ühe nädala reisides, vaid kogu laevaliikluse stabiilsuses ja selles, et uued laeva jääksid ka edaspidi liinidele,” lisas ta.
Marika Priske ütles, et majandusministeeriumi töötajad on riigi esindajaina kohustatud rahaliste vahendite kasutamisel säästlikud ja efektiivsed olema.
“Meil on õigus tellida reise vaid juhul, kui selleks on reaalne vajadus ja vajalikud vahendid – nõudluseta reise ei saa me üheski olukorras heaks kiita. Oma tegevuses peame silmas pidama ka järgmiste aastate prognoose, mistõttu ei saa me tugineda üksnes tänase päeva olukorrale,” selgitas Priske.
…kas on kuskil selgitatud ka,miks regula jääb põhilaevaks ja muhumaa jääb abilaevaks? kus siin loogika on… ehk keegi selgitab,või viitab,kus on selgitatud?
Põhjuseks on see, et kui riik vastu ei tule, siis ei hakka firma omalt poolt kah vastu tulema. Kuna liinilepinguga pole suuremat laeva nõutud, siis firma teeb täpselt nii palju, kui lepingus kirjas. Riik ei telli reise, sest nende meelest pole täituvus piisav, laevad juu pooltühjad, aga sellele ei mõtle, et uued laevad mahutavad 2x rohkem kui lepingusse viidud nõue.
olge mureta…nädala pärast on juba jäätee, mõõtmised käivad
Siin lööb selgelt välja laevafirma kius – panna põhivedajaks Regula… Kasutatakse jõuvõtteid, et saavutasa oma tahtmist. On ju ebanormaalne, et isegi veel enne sügise algust kehtestavad nemad juba “talvegraafiku”.
Laienda silmaringi. Ministeerium kehtestab talvegraafiku, st ostab reise vähem. Laevafirma saab ikka nii palju sõita, kui tellija, st riik, ta käest sõitusid ostab.
Selline jama tuleb lõppkokkuvõttes Saarlastele kasuks, Partsul ei jää muud üle, kui tellida riigile 4 uut parandatud paremate sõiduomadustega parvlaeva, mis varem või hiljem tuleks tellida.
Kuulge inimesed, mida te siin plärate, mis laevad, mis Parts – SILD TULEB EHITADA JA SELLE TÖÖGA TULEB KOHE PIHTA HAKATA. Kaua me peame kuulama Partsu mõttetuid pajatusi ja Leedo rahalunimise kiunu.
huvitab millist laeva teie meelest vaja on kui laevad on olemas.ja veel söidavad ka siiamaani.minu teada .ja veel väga hästi.
Juba nende kolme uue laeva ehitamise aegu oli selge, et need suured tegelikult on kallid ülal pidada. Tiheda liikluse ühtlaseks tagamiseks on enamuse aastast tarvis mitut väikest kiiret laeva, mille jaoks poleks tarvis sadamaid ümber ehitada ja mis poleks nii kulukad üleval pidada. Suuri laevu on tarvis ainult hooaja tippude katmiseks.
siis jääb ära jahumine laevade ehituse, kasutuse ja maksumuse üle. Silda ja ainult silda!
Peale suurte laevade tulekut, on minu arust kyll asi toiminud väga kenasti, graafik on sobiv ja bronnida pole vaja mahub peale. Nyyd hakkab jälle mingi jant. Kas see nn majandusminister vahelduseks millegi muu p…sse keeramisega ei tahaks tegeleda :)
Kui panid esimese koma vale koha peale, siis andestasin. Kui juba teisel real puudus koma seal, kus see olema pidi, siis pigistasin silma kinni. Kui aga hakkasid siin inimesi persse saatma, siis KÄI ISE KA :)
Praegune olukord on täiesti puhtalt kius ja jonn, vaadake kasvõi seda, kui palju on iga aastaga dotatsioon kasvanud. Räägiti ka seda, et uued laevad on säästlikumad ja kiiremad.
Teiseks oli vanasti Regula liinil väga kiire laev, 30 minutit ja ots pole probleem olnud. Nüüd järsku ei saa 35 minutiga hakkama? http://www.saarlane.ee/uudised/uudis.asp?newsid=49255&kat=1&y=0
Tundub nagu valimisreklaam. Varsti kesikud jooksevad tormi rääkima, kuidas nad dotatsiooni suurendaksid ja uued laevad tagasi liinile tooks :)
See 35 minutit on koos laadimise ajaga. Enne oli 30 min sõiduaega ja 30 minutit maha ja peale laadimisele.
Enne see jama ei lõpe kui sild ehitatakse!
keegi ei palunud neid uusi imelikke keldritega laevu teha.ja veel 3 tükki.skeemid on nii keerulised ,et nad nüüd ise ka aru ei saa kelle omad need on.ja nüüd lihtne riigilt raha pumbata.
Eks siin kaks kõva kivi jahvatavad ja kaotajaks jääb muidugi reisija. Sõitsin just täna Regulaga, ja no oli ikka pime, pisike ja kitsas seal autotekil. Peale uute laevadega sõitmist oli see mulje ikka päris armetu…