Sõmera Kodu suvine reis Tallinna (4)

Sõmera Kodu suvine reis Tallinna

REISIL: Mõneks ajaks kodust lahkumine on neile inimestele, kes suurema osa oma päevadest hooldekodus veedavad, uus ja põnev. Foto: Varja Tuzova

… kodus on olla nii hea
oma padjale panen pea
on sõbrad ja kaaslased seal
oma pliiatski laua peal….
…. ah!.. kodus on olla nii hea…..

Just selline hea tunne on alati koju saabudes, kui oled kas või paar päeva igapäevarutiinist väljas olnud. Seda tunnevad paljud, kes jätavad koduvärava mõneks ajaks selja taha, vaatavad ettepoole – mis jääb selle või järgmise kurvi taha, mis on eemalt paistva künka varjus? Oleme sellega justnagu harjunudki.

Sõmera Kodu 11. maja personali eestvedamisel said sellise äramineku osalisteks samas majas elavad noormehed. Pakkisime reisipaunad, istusime bussi ja võtsime kursi pealinn Tallinna poole. Varahommikune laevasõit möödus pisut uniselt. Kosutavaks hommikueineks peatusime Kasari jõe lähedal välikohvikus, kaasavõetud söökidest-jookidest sai jõudu edasisõiduks.

Üsna pea jõudsime Tallinna loomaaia väravasse. Pärast mõneaastast vaheaega oli põnev jälle loomamaailmas ringi vaadata. Suurest vihmast ei lasknud keegi end segada. Oleg oli eriti õnnelik, sest temaga tuli kokku saama Tallinnas elav tädi Tanja, see tähendas aga mõnusat istumist kohvikus musta kohvi nautides. Andrest tulid tervitama vanad sõbrad Läänemaalt.

Tehnikahuvilistele poistele pakkus vaatamislusti külaskäik Lennusadamasse. Allveelaev, mida igapäevaselt näeb vaid filmides, oli elusuuruses silme ees, käega katsutav, sinna võis koguni sisse ronida. Ja palju muud põnevat tehnikat ning tagatipuks tunne, et laevas olles olekski nagu tuntud lainetust!

Pisut hiljem oli hea seista Suure Tõllu tekil kalda ääres, merelt puhumas värske tuulehoog.

Hilisõhtul jõudsime Kernusse, kus sealse hooldekodu töötajad meile lahkesti ulualust pakkusid. Pärast väsitavat päeva ja mõnusat õhtusööki tuli uni veel enne, kui pea jõudis padjale vajuda.

Uuel hommikul istusime oma ammuste sõpradega ühises kohvilauas – olime peatselt suletavas Kernu Kodus ju varemgi öömajal olnud, oli, mida meenutada, millest rääkida.

Seejärel võtsime suuna taas Saaremaa poole. Peatusime Laitse lossi juures.

Pärast laevasõitu põikasime sisse Nautse jaanalinde ja muid huvitavaid loomi vaatama.

Reisi viimaseks piknikuks istusime Väikese väina tammi lähedale heinamaale, kõigil kordaläinud reisist tuju hea, õhus oli tunda kodu lähedust, nii mõnestki suust võis kuulda: “Täna saab jälle oma voodis magada.”

Tänu teile, kes te igaüks omal moel aitasite kaasa reisi kordaminekule: Helle, Tiina, Eilike, Ave, bussijuht Heino, Anne, Almi, Juta, Krista ja muidugi noormehed, kelle jaoks see kõik teoks sai ja kes te reisil tublid olite.
… äramineku

Varja Tuzova,
11. maja tegevusjuhendaja

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 696 korda, sh täna 1)