Tänavu jaanuarist kuni mai lõpuni on Saare maakonna bussiliine kasutanud kokku 7433 reisijat vähem kui läinud aastal samal ajal.
Kui mullu viie kuuga sõitis maakonna liinidel 227 494 inimest, siis tänavu samal perioodil oli reisijaid Saare maavalitsuse värske koondstatistika andmeil 220 061. Sõidetud liinikilomeetreid on 2013. aasta esimese viie kuu jooksul olnud seevastu rohkem kui 2012. aasta samal perioodil – 657 693 km. Läinud aastal läbiti jaanuarist maikuuni Saare maakonna teedel kokku 655 383 km.
Saare maavalitsuse transpordinõunik Taavi Kurisoo (pildil) kinnitas, et üldiselt on senine selle aasta täitumus olnud täiesti oodatud tasemel. Rahul võib tema sõnul olla näiteks aprilli ja mai täitumusega.
Kui vaadata aprillikuu statistikat, siis oli tänavu bussiga reisijaid tõepoolest 2118 võrra enam kui 2012. aasta aprillis. Ka piletituluga võib aprilli arvestuses ilmselt rahule jääda. Sedagi oli ses kuus veidi enam kui 1288 euro võrra mullusest rohkem.
Kõige enam on reisijate arv võrreldes läinud aastaga kahanenud märtsis. Kui 2012. aasta märtsis kasutas Saare maakonna bussiliine ühtekokku 44 482 inimest, siis sel aastal oli bussiga sõitjaid 40 394 ehk koguni 4088 võrra vähem.
Kuna reisijaid on viie kuu jooksul statistika andmeil lõppkokkuvõttes vähem olnud, on mõistetav, et kasinam on ka selle ajaga kogunenud piletitulu. Mai lõpu seisuga on bussipiletite eest saadud 171 840 eurot. 2012. aasta viie kuu põhjal sai statistikasse märkida piletitulu summa 177 371 eurot. Piletitulu ühe kilomeetri kohta on kõike seda arvesse võttes olnud sel aastal 0,01 eurot väiksem. Läinud aastal oli see 27 senti, tänavu aga 26 senti.
Rohkem reisijaid ja suurem tulu on seejuures olnud Ida-Saaremaad teenindava Go Busi liinidel. Sealpool kasutas liinibusse viie kuu jooksul 111 189 reisijat. Lääne-Saaremaal, kus liine teenindab AS Harjumaa Liinid, oli reisijaid samal ajal 108 872. Piletitulu oli maakonda nõndapidi kaheks jagades ida pool 90 662 eurot ja lääne pool 81 178 eurot.
Mingeid suuremaid liinivõrgumuudatusi Saare maavalitsusel Kurisoo kinnitusel vähemalt praeguse seisuga plaanis ei ole.
kui oleks selline buss mis mind sõidutaks. kui linnapoole veel saab siis koju tagasi enam mitte…
Antud statistika järgi võiks ju bussigraafikut veel hõredamaks teha, kuna “bussireisijate arv kahaneb” ja järgmisel aastal sama, kuni selleni, et bussiliiklus võetakse üldse ära, kuna reisijaid ei ole.
oli 17. juunil kell 16.40 Kuressaarest väljuv Sareta liin nr 466. Piletihind oli üüratu, kuid bussis lehvis vähemalt Orissaareni (vaatamata töötavale konditsioneerile) summutist väljuv hais, mürin tagapool istujate jaoks oli kõrvulukustav, istmete kollakad peakatted ning kardinad räpased, käetugi kleepus. Ainuke pluss oli liikumiskiirus. Reisijana arvan, et seda on niisuguse hinna juures natuke vähe. Ilmselt olen järgmisel reisil valmis mõne teise bussiga pisut kauem sõitma.
Heh, tore uudis küll. Ma sõidaks hea meelega, kuid minu kandist on nädalas kord võimalik hommikul linna saada aga tagasi saad siis nädala pärast kui sama buss jälle linnast meile sõidab.
sama siin…
Paar aastat tagasi sai ka sõidetud, aga antud kanti bussid ainsal päeval nädalas (pühapäev ja riiklikud pühad), mil oleks võimalik sinna minna, ei sõida enam. Ometi olid viimati need bussid alati peaaegu täis ja need ei olnud need tillukesed kökatsid vaid ikka korralikud suured.
sõidaks ka, kui bussijuhid ka graafikuaegadest kinni peaksid. Selleks, et minna bussiga linna, pean ma 30 min varem bussi peale minema, sest buss kipub kuni 15min varem minema sõitma. Pileti hinda arvestades ja närvikulu, pigem teen auto kindlustuse ära ning ei peagi ülbeid bussijuhte taluma ja aega niisama kulutama. Ah jaa, see,et kui linna saad, siis tagasi ei saa või vastupidi – nii see ongi, ei tööle, ei sõbrale külla, milleks seda bussiliiklust siis üleüldse vaja on?