Ratastel karjäärihiiglane

Ratastel karjäärihiiglane

KÕBUS VANAKE: Ligemale 30 aastat vana, kuid ikka veel töötav BelAZ on paras haruldus, sest reeglina peavad karjääriveokid vastu vaid 10–15 aastat. Kui sedagi. Praegu BelAZ-i rooli keerav Margus Vendel pole kiitusega auto aadressil kitsi, nagu ka selle varasem juht Mati Varik. Foto: Sander Ilvest

Sellist asja polnud Sauvere kandis enne nähtud! Mingi majasuurune masin tuli valju mürinaga mööda maanteed, tormas katuseräästast sädemeid välja paisates küla vahelt läbi ja kadus ööpimedusse…

Salapärane ilmutis pakkus varahommikul piimaautot ootavatele naistele palju kõneainet. See, et tegemist polnud ei tanki ega traktoriga, oli enam-vähem selge. Aga mis sõiduk see siis ikkagi oli, seda naised arvata ei osanud.

Kolhoosi töökoja juures jutustavate meeste arvates oli aga ennenägemata asi hoopis see, et külanaised piimapuki ümber autodest rääkisid. Mehed muidugi teadsid, kustkohast naiste nähtud “paharetti” leida – Kaarma dolomiiditsehhi suur BelAZ kallur olevat pimeduse varjus lihtsalt ühe musta otsa teinud.

Aste alevikus pensionipõlve pidava Mati Variku (71; pildil) ajab selle mitme aastakümne taguse juhtumi meenutamine nüüdki veel naerma: “Ükskord oli jah selline juhus, et pidin ühe koorma täidet pimedal ajal Sauvere kanti viima. BelAZ-il juhiti heitgaasid läbi kallurikasti, mille ülaservas olid väljalaskeavad, ja pimeduses lõi mõlemalt poolt kasti pikad sädemevihud välja – päris uhke pilt oli tahavaatepeeglites. Aga küla vahel võtsin hoo maha, kartsin, et sädemed panevad majade rookatused põlema.”

Edasi loe laupäevasest Saarte Häälest.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 611 korda, sh täna 1)