Kommentaar: Tulevik – sillapilet ja tihe graafik (3)

See on tore, et laevaliikluse teema riigi tasemel pidevalt pildil on ning jätkub neid, kes selle pärast südant valutavad ja soovivad selgust saada, kas kõik toimub ikka parimal võimalikul viisil.

Vedaja ülesanne on pakkuda võimalikult heal tasemel teenust meie inimestele ja nende külalistele. Mida selleks vaja on?
– Kaasaegne taristu – uued laevad, sadamad, korras ja piisava sügavusega veeteed, piletimüügi- ja laadimissüsteemid.
– Piisaval hulgal reise, et sõidugraafik kataks vajaduse.
– Lihtne ja mugav piletisüsteem reisijale.
– Hea koostöö riigi, vedaja ja saarte otsustajate vahel.

See kõik kokku on aluseks heale tundele, mida saame pakkuda hästi läbimõeldud ja korraldatud teenusega. Kõike ei saa enam ümber arvestada ainult rahasse, iga päevaga on aina olulisem teenuse kvaliteedi mõõde.

Dotatsiooni ehk sihtotstarbelise toetuse summad koos piletituluga peavad katma teenusele tehtavad kulud. Kulud on väga täpselt välja arvestatud ja põhjendatud. Ühendus Saare ja Hiiu maakonnaga ongi Eesti mõõtmetes eriline. Seda ei saa võrrelda ühegi teise transpordiühendusega. Nende summade muutused läbi aastate väljendavad laevaliikluse teenuse arendamiseks kokku lepitud eemärkide elluviimist.

Areng on olnud laevaliikluse uuele tasemele viimine, aga ka see, et samal ajal on saareelanikele tehtud täiendavaid soodustusi.

Täna tuleb vaadata juba tulevikku, milline on ühendus saartega järgmise kümne aasta jooksul. Seni kui silda ei ole, tuleb mõelda laevaliikluse kui peamise ühenduse jätkuvale arendamisele, et see toetaks igati elu arengut saartel.
Aga miks me ei võiks juba homme sõita laevale nagu sillale?

Vedaja mõtleb kaugemale ja näeb lähiaastatel veel parema ühenduse arenguvõimalusena hakata saartele pakkuma püsiühendusele sarnast laevaliiklust, mille võtmesõnad on sillapilet ja tihe graafik. Tehnilised eeldused selleks on loodud.

Sillapilet on sõidukipilet, kus reisijate eest eraldi tasu ei küsita. Praegune üliliigendatud piletihinnasüsteem pärsib arenguid. Püüdleme lihtsa ja mugava 4–5-liigilise piletisüsteemi poole. Selline lihtsustus annab kohe võimaluse vähendada veelgi reisimisele kuluvat aega ja luua lihtsama sadamapääsla, mille läbimiseks poleks näiteks püsielaniku soodustusega sõidukile enam vaja piletitki osta.

Keskendudes ainult lähimineviku otsuste õigsuse hindamisele, takerdume pisiasjadesse. Püüame parem koos mõelda, kuidas teha laevaliiklus veel lihtsamaks ja mugavamaks. Selleks ei ole alati vaja raha juurde, vaid juurdunud mõttemustritest välja astuda. Teeme esmalt sillapileti, küll siis see sild ka ükskord tuleb.

Vedaja on koos finantspartneritega ise investeerinud uutesse laevadesse 90 milj eurot. Ilma selle julge sammuta sõidaksid praegu liinidel samad laevad, mis kolm aastat tagasi. Teenuse kvaliteet täna ja kolm aastat tagasi on omavahel võrreldamatud.

Anu Hiiuväin
OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 292 korda, sh täna 1)