
TAHAVAD KEELUMÄRKI: Transvaali 60 maja elanikele selline parkimine ei istu, sest kinni pargitakse nii nende auto kui ka jalgvärav. Lisaks rikuvad parkijad tänavaäärse muru. Foto: erakogu
Saarte Hääl on korduvalt kajastanud uue politsei- ja päästemaja juures parkimisega seotud probleeme. Eelmisel neljapäeval võtsid maja külastajad initsiatiivi enda kätte ja hakkasid Transvaali tänaval parkima nn kalasabastiilis.
Selline lahendus ei meeldinud aga Transvaali 60 maja elanikele, sest kinni pargitakse nii nende auto kui ka jalgvärav. Lisaks rikuvad parkijad tänavaäärse muru. Majaelanikud näevad lahendusena parkimist keelava liiklusmärgi paigaldamist tänavaristile.
Kuressaare linnaarhitekt Hannes Koppel kinnitas, et hoolimata tänava pealtnäha piisavast laiusest ei tule 45 kraadi all parkimise seadustamine kõne alla. Nimelt on tegemist tänavaga, mida mööda sõidavad rasked päästeautod operatiivväljakutsetele ja samal ajal kasutavad tänavat aktiivselt bussijaamast väljuvad liinibussid.
Ka hämmastas Koppelit Riigi Kinnisvara AS-i vastus, mis Kuressaare linnavalitsusele saadetud. Selles selgitatakse, et arvestades territooriumi erilisust ehk tegemist on olukorraga, kus operatiivautod kasutavad väljasõidul sisuliselt parkimiskohtadega külgnevat ala, on maja külastajate autode sissepääs territooriumile turvalisuse kaalutlustel praeguse seisuga piiratud.
Koppel küsib seepeale, et kas maja projekteerides ei olnud siis teada, et päästeauto peab olema ühe minuti jooksul valmis väljakutsele reageerima.
Riigi Kinnisvara saadetud kirja järgi nähakse lahendusena kolme parkimiskoha eraldamist parkimisalal, mis jääb lipumastide ja alajaama vahele. Ligipääs parklale peaks olema tagatud tööpäevadel kell 8–17.
Eile kella kolme ajal oli tõkkepuu all ja autoga politseimaja territooriumile ei pääsenud, kuigi tahtsin vaid ID-kaarti välja vahetama minna. Külastajatele eraldatud parkimiskohad olid hõivatud.
Kodakondsus- ja migratsioonibüroo Kuressaare teeninduse vanema Arda-Maiga Raissi kinnitusel saavad liikumisraskustega kliendid eelneval kokkuleppel siiski ukse ette sõita.
Ka linnaarhitekt Koppeli meelest on kolm parkimiskohta häbematult vähe, kuid linnavalitsus asutuse töökorraldusse sekkuda ei saa. Projekteerimistingimused näevad ette 39 parkimiskohta klientidele/töötajatele. “Järelikult on suhe 3/36 nende jaoks piisav,” nentis Hannes Koppel.
Tema sõnul võiks parkla rajada Pihtla tee 9 kinnistule, kus asuva majalobudiku on omanik otsustanud maha lõhkuda. Lisaks on linnavalitsus väljastanud projekteerimistingimused, milles nähakse ette hoone ülesehitamist samas mahus elu- ja ärihoonena nagu seni. Ilmselt algavad lammutustööd juba sel suvel, avaldas Koppel lootust.
Linnavalitsuse arvates võiks parklana kasutada ka mingit osa bussijaama ootealast, sest tänapäeva bussid on väiksemad, kui olid nõukogude ajal.
“Kuid see hakkaks jällegi, arvestades inimeste parkimisharjumusi, segama bussiliiklust,” oli Koppel samas skeptiline.
Politsei kõneisik Hedy Tammeleht teatas Transvaali 60 ees parkijatest tehtud pildi peale, et kindlasti on seal tegemist rikkumisega, kuid paraku pole rikkumise toimepanijate tuvastamine praegusel juhul võimalik. “Pole tuvastatav aeg ega ka isik, kes selle toime pani,” sõnas Tammeleht.
“Kutsume inimesi üles väärkäitumisest politseid kohe teavitama, sest nii saame õigeaegselt reageerida ja rikkuja korrale kutsuda,” lisas ta.
See politsei kõneisik ajab küll rumalat juttu. Tahtmise korral on tuvastatav nii aeg kui ka isik. Auto omanik peab ju teadma, kes ja millal tema autot kasutab.
Kui oli veel vana päästemaja, siis ju oli seal keelumärk, miks siis nüüd seda üles ei panda? Kas omavalitsuse ükskõiksus või suutmatus?
“Kutsume inimesi üles väärkäitumisest politseid kohe teavitama, sest nii saame õigeaegselt reageerida ja rikkuja korrale kutsuda”
Palun öelge mulle, mis riigis me elame. Aitame Politsei maja eest valesti parkijaid tabada. Tehke ometi oma hoov lahti ja asi korras!
Seaduse järgi peab ju auto omanik 2 aastat tagantjärele teadma, kes ja kus tema autot kasutas (kui ise ei kasutanud). Kui ei tea, vastutab auto omanik. Selline pressiesindaja jutt on inimesi lollideks pidav.
Täiesti ajuvaba! Parkimisprobleemide lahendusena nähakse vaid keelumärke ja trahvide kirjutamist! Mis riik ja millised ametnikud otsustavad meie eluolu üle? Kokku on keeratud jälle üks p..k ja süüdi on inimesed, kes peavad seadusi täitma ning seda maja külastama. Ametnikest-otsustajatest ei vastuta mitte keegi nagu alati. Tulge ometi mõistusele!
Pigem olete ikka sensitiivid, kui selle pildi järgi auto omanikke tuvastate.Tagantpilti pole, sest ajakirjanik kaitseb oma allikaid…
Mis parkimisse puutub, siis parim lahendus oleks bussijaama lumekogumise platsilt(busse seisab seal kaks maksimaalselt)osa parklaks avada ja vöötrada üle Transvaali.
Vastavad pildid on olemas neist autodest nii aja, autonumbri kui kohaga.
eraviisiline jälitustegevus või?
oot, mis paragrahvi nad siis rikkusid? Muru pole seal iial olnud ja väravate ees pildi järgi ka ei seista. Keelumärke pole, tee lai. Operatiivautode liikumine varem paika pandud, seda ei pea majast eemal parkijad korraldama. Suvel pargi ääres, kesklinnas kõik võimalikud aiatagused autosid täis, kas nad on kõik rikkujad?
milles küss, maja omanik vedagu suured lillepotid oma muru riba peale ja ei pargi üksi isik seal muru peale vaid sis juba ainiti sõidutee peale. natuke lahtist pead ja asi lahendatud.
Kas siis tõesti pole mujale parkida kui muru peale? See hakkab ka segama ju…
Pean varsti oma kolme relva tulema näitama.Kõnnin läbi linna või torud kuhjas seljas
Kirevase päralt! Kas inimestel on jalgevahe kinni kasvanud, et ei jaksata veidi jala käia ja peab autoga tingimata ameti ukse alla saama parkida. Bussijaama taga on suur parkimisala, kust jala tulek ei ole ju palju maad. Väike paariminutiline jalutuskäik on ju hea. Arumaisaa nendest ukse ette parkijatest… Kuressaare ju väikelinn.
Mõnikord võtab Rimi parklast piimaletini kõndimine sama palju aega, kui bussijaama juurest PPA majani, ei protesti keegi. Roheline linn…
…Kas tead, mina olen viimastel kuudel pidanud mitu korda seda uut supermaja külastama. Olen üritanud leida parkimiskohta bussijaama taga . Võin kindlalt väita, et suurem osa ajast ei ole seal ainsatki vaba kohta, isegi mitte rattapoe poolel, kus tavalise sõiduauto parkimine suht keerukas. Tõesti ei olegi autot kuhugi panna- ka mitte Experdi poe ega ammugi mitte perearsti keskuse juurde. Ka ajamaja juures on parkla kogu aeg täis. Niisiis panen auto Rae alla või Veski juurde ja siis hakkan komberdades alla 2 aastase lapsega tulema? No ei jõua väike laps läbi linna käia. Ametnikud lähevad enne koju või lõunale, kui kohale jõuan. Samuti ei jaksa ka mõned eakad inimesed nii pikka maad kõndida. Vat seepärast oleks parem auto ligemale parkida.
Ma ei ole küll seal muru peal parkinud- mõistan, et majaomanikele see ebamugav. Küll olen parkinud poolenisti lumekuhja bussijaamapoolsel tänavaküljel…
käisin kah just ID kaarti tegemas ja probleem sama! Mul oli pisike 1,4a ja 4a lapsed kaasas, parkida pole kuhugi, bussikas oli ka täis. Panin sinna salongi juures olevale suurele teele mitte nende parklasse ja läksin oma kahe jumbuga. Ametnikel aega oi kui palju kartsin, et selleks ajaks kui tagasi auto juurde jõuan on see juba värviga ülevalatud krt seda teab millisele naabrile ei sobi, et just seal parkisin…aga käidud ma sain. Loodan, et kui järgmine kord vaja minna siis on see parkimis saaga ka lahenduse leidnud!
Salongi juurel olev parkla EI ole nende oma vaid LINNA oma. Iga mats võib seal parkida palju tahab. Enne soiguma hakkamist võiks ikka endale parkimiskohad selgeks teha. Terve ümbruskond on neid täis ja ikka hala. Tõkkepuu taga aias sees ju kogu aeg kohad hõivatud juba maja töötajate poolt, ega see hoov kummist ole.
Üks rumaluke küsis, et mismoodi need autod pildil seadust rikuvad. Võiksid vahelduseks LE-d lugeda. Näed sa seal kuskil märki, mis sellisele parkimisviisile viitab? Tee pilt ja pane link siia siis juba ka:)
Tumbad, ära kirjuta jama!
LE kaotas kehtivuse juba enne selle politseimaja ehituse algust.
Hetkel kehtib LS!!!
Kehtib ka detailplaneering, mis sätestab maja hoovis oleva parkla avalikuks kasutamiseks, mitte “oma töötajate parkimiseks”!
Vahelduseks võiks ennem mõelda, kui täielikku jama kribama hakata!
Mis kuradi vahet. Liikluseeskiri või liiklusseadus? Või muudab see kuidagi parkimisreegleid?
Kui parkla tehakse avalikuks, siis kas maja töötajatel on keelatud seal parkida. Loomulikult ei ole keelatud. Niivõinaa hõivavad parkla ka edaspidi maja töötajad, sest majja tulevad nad ju enne, kui uksed üldse teenindamiseks avatakse. Parkla oleks öösiti ju niikuinii kinni. Ei saa sa ka varem kuidagi omale parklas kohta valmis sebida. Selle parkla avamiseks tööpäevadel ei ole mingit kasutegurit. Asi see kaks sammu käia. Pidigi eestlane rasvunud ja laisk liialt juba olema.
Tumbad, loe ise oma kirjutisi – matsidest, soigumisest ja LEst kirjutasid just SINA, mitte keegi teine.
Maja parkla tehti detailplaneerinu järgi avalikuks kasutamiseks aga Riigi Kinnisvara seda seadusevastaselt ei võimalda ja JAH, parkla avamisel saab töötajatel keelata selle kasutamise – sama asi on näiteks Auriga töötajatel, neil on keelatud parkida Auriga ette.
Tõemeeli usud ka, et maja töötajatele parkla avamisel keelatakse seal parkida? Kas avalik tähendabki seda, et automaatselt on keelatud maja töötajatel seal oma sõidukeid parkida?
Mina küll nii naiivne ei ole, et seda uskuda.
“Tumbad, loe ise oma kirjutisi – matsidest, soigumisest ja LEst kirjutasid just SINA, mitte keegi teine”
Kas ma olen väitnud, et ma ei ole midagi kirjutanud? Või mida nüüd öelda tahtsidki?
Kas maja ehitamise ajal sõideti veel hobustega, et kellelegi ei tulnud pähe parkla jaoks kohta teha? Kogu see meie elu on kui üks unest munele tulek.Ette ei tea midagi ja kõik probleemid kukuvad järsku kaela nagu igaaastane talv.Seal ei käi mitte ainult 30 aastased kõpsjalakesed vaid ka vanemad ja haigete jalgadega, kellel tõepoolest on bussijaama parklast pikk tee tulla.
Sel juhul ainukeseks lahenduseks on Transvaali tänav kahe ristmiku vahel muuta parklaks, millele saab vaid ühelt poolt ligi.
Sõiduauto pikkuse parkla saaks teha ka autobusside parkla kõrval asuvale kõnniteele . Uus Transvaali tänava kõnnitee tuleks siis rajada bussijaama poole.Politseimaja vastas, bussijaama rohelisel alal, kasvab mingi istutatud hõbekuusk, mida saaks mõne meetri nihutada (ümber istutada)kaugemale. Arvestades ruumipuudust, on see väike roheline ala väga ebapraktiline.