Abruka uus laev saab valmis aprilli lõpuks

Baltic Workboats AS-i ehitatav Abruka uus liinilaev peaks veeteede ameti andmeil valmis olema järgmise kuu lõpuks. 

Veeteede ameti laevastiku osakonna projektijuht Kunnar Nilp ütles Saarte Häälele, et ehkki nad on näinud Abro nime kandma hakkava laeva vahepealseid väliskujunduse eskiise, pole laeva lõpliku väljanägemise joonised nendeni veel jõudnud. Need on laevaehitajalt alles laekumas.

Uus reisiparvlaev läheb projektijuhi sõnul maksma 978 000 eurot (käibemaksuta) ning see valmib tõepoolest kõigi eelduste kohaselt 2013. aasta aprilli lõpuks ehk üheksa kuud pärast hankelepingu sõlmimist. Hankelepingu Roomassaare sadama ja Abruka saare vahel ühendust pidava reisiparvlaeva soetamiseks sõlmis veeteede amet Baltic Workboatsiga läinud suve keskel.

Alumiiniumkerega laev on Kunnar Nilbi sõnul 15 meetrit pikk, 4,6 meetrit lai ning selle maksimaalne süvis on 1,5 meetrit. Abro kandevõime kokku on 6 tonni, töökiirus 10 sõlme (maksimaalselt 13 sõlme) ning meeskonda kuulub kaks inimest.

“Laev peab olema võimeline läbima kuni 5 cm paksust silejääd ja laevakere korpuse tugevus peab vastama 10–15 cm paksuse silejää läbivusele,” ütles Nilp.

Ühtlasi peab laev olema projekteeritud reisijate ja kauba veoks vastavalt nõuetele, mis on kehtestatud kohalikus rannasõidus kasutatavatele D-klassi laevadele. Abro võib pardale võtta kuni 24 reisijat või kuni 12 reisijat, kui veab tekilaadungina kuni 3,5 tonni kaupa (nt väikeveok).

Laev tellitakse projekti “Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine” raames ja projekti rahastatakse 100 protsendi ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 489 korda, sh täna 1)