
JUBA SÕIDAB: Liiklusteooria e-õppe kasuks otsustanud Tõnis Mägi leiab, et sel moel on tal lihtsalt mugavam loenguid kuulata. Taamal sõiduõpetaja Taavo Tenno. Foto: Sander Ilvest
Saare maakonnas läinud aasta lõpust Taavo Tenno autokooliga koostööd alustanud teooria.ee võimaldab liiklusteooriaõppe läbida kas või kodus teki all.
OÜ Teooria kliendihalduri Priit Haidaku sõnul on interneti tavakasutaja oskused nn netiõppeks täiesti piisavad. Esmalt registreerub tulevane sõidukijuht kursusele teenusepakkuja kodulehel või mõne autokooli kaudu. Seejärel saab ta ligipääsu virtuaalsele õppekeskkonnale.
Selleks, et õpilased saaksid pärast internetikursust autokoolis sõidutundidega sujuvalt jätkata, teeb teooria.ee koostööd enam kui 30 autokooliga üle Eesti.
Saare maakonnas pakub e-õpet Taavo Tenno autokool, mida vedava Taavo Tenno enda sõnul on saarlased seni eelistanud pigem traditsioonilisi õppemeetodeid ehk teooriatunnis kohal käimist. Esimesed temanimelise autokooli õpilased alustasid teooria.ee õpikeskkonnas õppimist 2012. aasta jaanuaris. Praeguseks on e-õppe kaudu B-kategooria kursused läbinud 20 inimest ning A-kategooria osas umbes samapalju.
E-õpe on Tenno sõnul hea alternatiiv neile, kellel ei ole kas töö iseloomu või elukoha kauguse tõttu võimalik teoorialoengutes kohal käia. Sellise õppe eelis on kindlasti ka see, et inimene saab ise valida aja, millal ja kus ta kursuse läbi teeb. Samas on mitmed e-õppes osalejad eelnevalt mõnes autokoolis kursuse läbi teinud, kuid riikliku eksamini ei ole mingil põhjusel jõudnud.
Seda, et eksamitulemused sõltuksid sellest, kus ja kuidas teooriaõpe on läbitud, ei maksa Taavo Tenno sõnul arvata. “Eksamitulemused sõltuvad ikka inimesest endast. Kellel on suur soov eksam edukalt sooritada ja kes selle nimel vaeva näeb, siis olulist vahet ei ole, kas ta on õppinud loengus käies või e-õppe vormis,” ütles ta. Koolieksam on seejuures esimene proovikivi, mis tuleb kindlasti edukalt sooritada, et riiklikule eksamile pääseda.
Õppematerjalid on e-õppes esitatud videoloengute ja interaktiivsete õppetükkidena. “Neid saab soovi korral vaadata seni, kuni asi pähe kulub,” kinnitas Priit Haidak. Kasutatud on ka teisi õppemeetodeid: näiteks on Eesti ristmikest tehtud 3D-animatsioonid, nii et enne rooli istumist saab ristmikul liiklemist video järgi õppida. Suurimat huvi pakuvad juhiloa taotlejatele tavaliselt liiklustestid. Needki on virtuaalses keskkonnas olemas ja üles ehitatud samade põhimõtete järgi nagu maanteeameti testid.
e-õpe A ja B kat.3D abil, tegelikult on tähestikus veel palju sümbleid
Saaremaal on e-õpe ainult Tenno koolis.Plussiks on see,et programmi saab käima panna ükskõik mis kell ööpäevas.Alati saab liiklusõpetajale küsimusi esitada,kui ise aru ei saa.Kui ei jõua ettenähtud ajaga,saab päevi juurde osta ja edasi õppida.Hind on odavam,kui kohal käies.Enne suurt hinnatõusu,mis elektri hinna tõusuga tuleb,ongi tark selline kulutus varem ära teha.Mees ei ole mees,kui tal lube pole ja autot juhtida ei oska….Tenno lubab maksta osa kaupa,mis sobib noortele,kellel pole veel suuri säästusid ega rikast isa.Vahetusega töötajatel,kellel just pingelise töögraafiku pärast lube pole,on suurepärane võimalus load teha.Sõiduõpetajad tulevad vajadusel isegi koju järgi,vaja ainult kokku leppida.Suur tänu neile igapäevastele “kaskadööridele”,kes julgevad iga ilmaga ebakindla juhiga autosse istuda ja suurel kiirusel sõita jne.Kui sellele mõelda,siis sõidutund ei tundugi kallis,nagunii tõusevad ka bensiini hinnad tänu elektrile.Ma õpin selles õppes ja olen väga rahul.
Volli ei saa isegi internetita midagi selgeks, mitte midagi.