2013. aastal on maanteeametil kavas Saare maakonnas asuvatesse riigiteedesse investeerida 4 miljonit eurot, teedehooldesse aga ligi 3 miljonit eurot.
Maanteeameti Kuressaare esinduse peaspetsialist Toomas Magus tõdes, et kuigi tuleva aasta riigieelarve on veel kinnitamata, on nad teadaoleval baasil oma tööd juba kavandanud.
Näiteks on kavas taastusremonti teha Kuressaare–Sääre maantee Nasva ja Mändjala vahelisel lõigul. See on järg eelmisel aastal alustatud Sõrve mnt rekonstrueerimisele, mille tulemusel valmis korralik teelõik Kuressaarest Nasvani koos uue Nasva sillaga.
Lõigu Nasva–Mändjala rekonstrueerimise käigus ehitatakse muu hulgas uus asfaltbetoonist teekate ning rajatakse 3 km ulatuses jalg- ja jalgrattateed koos valgustusega. Koostöös RMK-ga on kavas laiendada ja uuendada Mändjala parklat.
Kruusateede remonti on plaanis teha kõrvalmaanteel Saaremetsa–Tornimäe vahelisel 5,9 km pikkusel lõigul. Tolmuvaba katte peaks tuleval aastal saama aga ühtekokku 25,5 km kruusateid Saare maakonnas. Seda lõikudel Leedri–Karala, Roobaka–Tareste, Kärla–Jõempa, Koiduvälja-Nõmme, Tupenurme-Nõmmküla ja Tõlluste-Kangruselja.
Tolmuvabad katted ehitatakse Toomas Magusa sõnul tehnoloogia abil, mis on viimastel aastatel Saare maakonnas väga levinud – ühekordne ridakillustikuga pindamine. Praeguseks on sellise tehnoloogia abil tolmuvabaks muudetud juba 130 km kruusateid.
Liiklusohtlike kohtade ümberehitamise rahast on kavas Laadjala–Karja maanteel asuva Kaarma ristmiku ümberehitamine, mille tulemusel viiakse ristmiku harud nihkesse, et vältida peateele ettesõite.
Peale selle on koostöös Leisi vallaga kavas Upa–Leisi maanteel Karja kalmistu parkla ja bussipeatuse taskute väljaehitamine nii, et Leisi vald rahastab parkla ehitust ja maanteeamet omakorda bussipeatuse taskute ehitamist.
Sildade remondikavas on Masa–Laimjala–Tumala maan-teel asuva Kuke silla asemele ehitada uus monoliitraudbetoontaladel sild koos pealesõitudega.
Igapäevahoolet riigiteedel teeb ka tuleval aastal AS Eesti Teed käesoleval aastal läbiviidud riigihanke alusel. “Kokkuvõtteks võib öelda, et kavandatud on päris palju, aga kas see kõik ka teostub, sõltub loomulikult eelkõige eelarve suurusest, mis täna veel täpselt teada pole,” tõdes Toomas Magus.
Samuti sõltub väga palju sellest, milliseks kujunevad järgmisel aastal ehitushinnad ja mis tulemused saadakse riigihangetelt.
Aga millal tehakse jalg- ja jalgrattatee Muratsi poole?
MILLAL KURESSAARE LINNAS TEED NORMAALSEKS MUUTUVAD?
Siis kui linnavalitsus selleks raha leiab.
kohe
Millal Valjala-Veeriku vaheline maantee mustkatte alla saab?Tolm võtab hinge kinni.Liiklus on sellel maanteel ikka päris tihe.
Millal ehitatakse sõidutee üle Suure väina?
Tahaks ka nii nunnul riigihankel osaleda kus Eesti Teed endale igapäevahoolde võitis.
Kas paari aasta jooksul asfalteeritakse või betoneeritakse Kihelkonna-Karala tee?
millal jalg- ja jalgrattatee astesse????
Millal ometi rajatakse tee Kuule?
Neil Armstrongile.Kahekümne kolme päeva pärast.
Palun tehke tee alates eiklast juba tolmuvabaks ,mitte alleks koiduväljal !!
SE TEE ON LIHTSALT KOHUVTAV !
Elagu kruusateed
milllal sõidavad rongid jälle saaremaal!!!!
see nasva-mändjala jalakäijate tee võiks ikka lõpuni salmele välja ulatuda
Miks ainult Salmele välja, ikka Kuramaale välja võiks selle tee rajada.
Millal rajatakse sild üle VAEVAVETE?
Olen vist mõnele jobule oma kommentaaridega tugevalt varba peale astunud, et peab lihtlsalt VOLLI nime all mõttetusi postitama.
Haige ajakajalik mainekujundus!!!
Tundub, et Vollil 29.11.2012 / 08:37
on kuplialusega suured probleemid.
Suured lapsed asfalteerivad siin oma liivakastiteid. kamooooon!