
HINNATÕUS MÕJUB HALVASTI: Kuressaare linnapea Mati Mäetalu palub, et enne eelnõu jõustumist analüüsitaks põhjalikumalt piletihindade tõstmise mõju majandusele ja regionaalarengule. Foto: Raul Vinni
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile ja riigikogule saadetud kirjas nendib Kuressaare linnapea Mati Mäetalu, et laevapiletite hinnatõusu eelnõu koostajate tähelepanu alt on välja jäänud kõige selle mõju piirkonna majandusele.
Kuressaare linnavalitsus juhib tähelepanu sellele, et kõnealuse eelnõu seletuskirjas käsitletakse määruse mõjusid, mis paraku on piirdunud vaid mõjuga reisijate arvule. Samas on tähelepanuta jäänud hinnatõusu mõju piirkonna majandusele.
“Saare maakonna majanduses on oluline osa ettevõtetel, mis tarnivad suures osas oma tooraine väljastpoolt ja ka ekspordivad oma toodangut – näiteks elektroonikatööstus, puidutööstus, toiduainetööstus, väikelaevaehitus,” toonitab Mati Mäetalu.
See tähendab, et eelnõu jõustumisel väheneks oluliselt Saare maakonna ekspordivõimekus, mis on just hakanud majanduskriisist taastuma. See omakorda mõjutab aga linnavalitsuse hinnangul oluliselt regiooni elujõulisust ja süvendab veelgi probleemi, et ettevõtjad koonduvad Harjumaale ning äärealad muutuvad veelgi sõltuvamaks riiklikest toetustest ja abist.
Linnapea nendib, et Kuressaare linnavalitsus ei ole küll arvatud eelnõu kooskõlastamisel kaasatavate huvirühmade hulka, ent palub ometi, et enne eelnõu jõustumist analüüsitaks põhjalikumalt piletihindade tõstmise mõju majandusele ja regionaalarengule, samuti eelnõu vastuvõtmisega kaasnevat sotsiaalset ja demograafilist mõju.
Muu hulgas leiab linnavalitsus, et parvlaevaliinide hinnakirja muutmine oleks mõistlik edasi lükata ajale, mil kuulutatakse välja hange uue vedaja leidmiseks ja uue avaliku teenindamise lepingu sõlmimiseks. Samuti soovitab linnavalitsus muuta avaliku teenindamise lepingu tingimusi hiljem selliselt, et piletitulu teenimise riski ei kannaks ainult riik, vaid see jagataks vedaja ja riigi vahel.
“Nimelt tekiks sellisel juhul ka vedajal motivatsioon pingutada piletitulu teenimise nimel ning seega väheneks surve riigieelarveliste eraldiste iga-aastastele suurendamistele.”
Pöördumise koopia saadeti ka riigikogule, kellel Kuressaare linnavalitsus palub ettepanekut kaaluda 2013. aasta riigieelarve aruteludel ning võimalusel eraldada täiendavaid vahendeid parvlaevaliikluse doteerimiseks kuni kehtiva avaliku teenindamise lepingu lõppemiseni 30. septembril 2016.
Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinil on eelnõuga kavandatud hinnatõusu suurus ca 25%.
Ei taha hinnatõusu. Kui riigile käib selline luksus kui saarte omamine üle jõu.. siis võiks ju kaaluda hoopis saarte loovutamist näiteks Rootsi lipu alla..? :) See on küll äärmuslik mõte, aga point on selles, et jätkuvale Tallinnastumisele tuleks igati vastu võidelda.
väga hea mõte. Poolt!
EI TAHA HINNATÕUSU!
Uuest aastast kallineb elektri hind – toit, meie peamine asi, mis hinge sees hoiab, KALLINEB automaatselt.
Saaremaal on toit siiani niigi kallim olnud tänu transpordi kaugusele. Nüüd, kui laevasõit kallimaks läheb, läheb ka toit VEELGI KALLIMAKS.
ELAMINE SAAREMAAL ON IKKA VÄGA KALLIS LÕBU!
Maavanem peaks muret tundma kogu Saaremaa elanike transpordi, eriti praamiliikluse pärast. Linnapealt küsin, kas keegi kannab ka vastutust mitmekümne miljoni Eesti krooni suunamisest aastate jooksul golfi nii, et lõpuks on pankrott? Kelle arvetele see raha liikus?
Maavanem ja linnapea, nüüd on teile järjekordselt antud võimalus õigustada oma olemasolu. Ärgu jäägu see piletihinna vastu võitlemine ainult ajalehe artikli tasmele, näed üritasime , aga midagi ei tulnud välja, sorry. Minge ja võidelge teid valinud inimeste eest, näidake ,et olete Saarlased. Pange see Parts paika ja kui olete saavutanud positiivse tulemuse, olete oma palga väljateeninud.
Hinnad tõusevad neljandiku.Praamigraafik olematu. Kurat kaua veel see jama kestab?
SILDA! SILDA! SILDA!
Vaevalt, et linnapea või maavanema mõju riigieelarvele nii suur on kui saarlastest riigikogulaste oma. Kus on nüüd reformi lubatud aastaringne püsiühendus? Aeg oleks oma mõjukust riigijuhtimises juba tõestama hakata.
uskuge. ei omade, ega võõraste lubadusi. Miks nii arvan? Aga sellepärast, et kõik see suur jutt on hulk valet, ehk täitmata lubadused ja viimaste aastate elu lubadustele vaatamata on läind tegelt jupi hullemaks. Miks ennast petta. Hiljuti kuskil lehes oli veel artikkel pealkirjaga, et “liigne optimism on ravitav”.
Olen riigikogu majanduskomisjoni aseesimees.
Pealegi olen ma suur golfifänn ja tuntud mullipuhuja.
Kellegi plaanis on Saaremaa ja muud ääremaad asustada kurdikeelse elanikkonnaga. Reformierakond aitab selle plaani ellu viia. Selleks tuleb enne eestlased nendel aladel väljasuretada. Valige edasi reformierakonda ja aidake nendel plaan kiiremini ellu viia.
Pigem on plaan äärealad välja suretada ja elu Tallinna koondada.
Kui soolase hinnaga lodjasõit ei sobi, siis ujuge üle või loovige uisuga.
Ükskõik milliseks saab hinnatõus olema, seda vähemaks siin saarel rahvast järgi jääb. Pole ju mõtet omada sellist elukohta, kus sul tuleb elamise pärast peale maksta. Kui linnapea räägib oma ekspordist ja impordist, siis kui see hinnatõus tüki peale ära jagada ei paista see suurt väljagi aga kui vaadata üksiksõitja seisukohalt, siis rahaline kulu ja vaba aja kulu on tunduvalt suurem inimesele. Oleks huvitav teada palju toovad maksutulu Saare- ja Muhumaale mandril töötavad inimesed, just need, kes peavad nüüd rohkem oma aega ja raha kulutama, et praegu veel nädalalõpuks korraks koju sõita. Selline hinnatõus ja harv graafik on kui lumepall, mis veerema pandi just rahva väljarände hoogustamiseks. Milleks on vaja elada elukohas, kus kõik on kõige kallim?
Olen kindel, et lähiaastatel siit väljaränne hoogustub ja minejateks ei ole ainult noored gümnaasiumilõpetajad.
võiks saarlased Tallina vallutada ja kogu moos!Tallinlased tooks saarepeale elama,siin selleks piisavalt maad ja saarlased jääksid pealinna elama ja raha jagama:):)
Ui, ei aita seal Talinas elada, muudkut kivi ja klaas, kus sa seal lojuseid karjatad või tuhlivaod vead?
Inimesed Tallinnast tulevad siia oma suvilatesse suvel vahest suvitama ja niisama puhkama, mitte aga siia igapäevaselt elama!
Milleks peab inimene oma heaolu juurest siia ära kolima.
Mida on Kuressaarel pakkuda inimesele Tallinnast või selle lähiümbrusest, et ta peaks siia kolima?
Golfi peaks pakkuma, ikka golfi, mida siis muud. Golf on just see mida vajab nii vana kui noor, nii mees kui naine, nii tark kui loll. Golf muudab meid nooremaks, innovatiivsemaks, ilusamaks, rikkamaks ja just tänu golfile võib isegi Riigikogusse pääseda.
Linnapea mure on igati põhjendatud ja kiruda mees on sii kohatu. Teine asi on muidugi saarlastest sama paadi mehed-naised riigikogus, kellel Saaremaa asjadest suht suva.
Kõigepealt endale kõrgema palga nurumine, siis uus auto tagumiku alla…Lõpuks ka talle kui saarlasele läheb Tallinnasõit kallimaks – võiks ju Juhanile kirja saata, et…