Väinamere Liinide teatel on nad sunnitud sellest reedest lõpetama Kuivastu–Virtsu liinil lisareiside tegemise.
Lisareise on alates talvegraafiku jõustumisest augustis toimunud seni igal nädalal 88. Edaspidi toimub liiklus liinil ainult majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) tellitud talvegraafiku alusel, mistõttu palutakse reisijatel arvestada ooteaegadega sadamas.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel märkis, et ministeeriumi tellitud hõredast graafikust ei piisa Kuivastu–Virtsu liinile kaugeltki, ent operaatoril ei jätku lisareiside jätkamiseks oma kuludega enam ressurssi.
“Praegu oleme jõudnud sinnani, et tuleb alistudes käed tõsta ja tunnistada, et me ei suuda lisareiside tegemist riigi toeta jätkata. Reisi kulud on suuremad kui piletitulu ning lihtsalt ei jaksa kommertsalustel lisareise lõputult teha,” nentis Treiel.
Kui seni tegi Väinamere Liinid oma kuludega 88 lisareisi nädalas, siis alates 15. oktoobrist plaanis operaator teenuse kvaliteedi säilitamiseks tippaegadel reedeti seitset ja pühapäeviti üheksat kommertsreisi.
“Paraku on nüüdseks selge, et meie jõud ei käi ka sellest mahust üle. Vabandame väga reisijate ees, kes on endale nendele lisareisidele e-piletid ostnud,” ütles Treiel, lisades, et kõigi lisareisile pileti ostnutega on ka ühendust võetud ja aidatud neil piletid teisele reisile ümber broneerida.
Nõnda läheb Kuivastu–Virtsu laevaliin lõplikult üle MKM-i sätestatud talvegraafikule, kus laev väljub mõlemast sadamast intervalliga 1t 10 min.
Eelmisel sügisel tekkisid sadamates samasuguse graafiku rakendamisel kolmetunnised järjekorrad. Möödunud nädalavahetus, mil Väinamere Liinid tegi veel kommertsreise, näitas, et ilma lisareisideta tekkinuks ooteajad pea kogu päeva vältel, tippaegadel isegi 4–5-tunnised.
Samas toimus üritustest vaid väiksema osalejate arvuga kolmepäevajooks. Järgmisel nädalavahetusel on aga Saaremaal oodata Eesti rallihooaja lõpetamist koos kahe ralliüritusega, lisaks on koolivaheaeg.
Urmas Treiel nentis, et hõreda graafiku kehtestamisest on kahju, kuna oma laevastiku ja tehniliste võimaluste juures on Väinamere Liinid võimeline teenindama liini aastaringselt kiirelt ja ooteaegadeta.
“Graafiku tihedus ei saa sõltuda laeva mahutavusest, vaid peab olema piisavalt tihe, et tagada püsiühendus,” tähendas Treiel. Kui laevastik võimaldab ooteaegadeta teenindada, ei tohiks Väinamere Liinide juhataja hinnangul inimesi sadamasse ootama panna. “Oleme ministeeriumile edastanud põhjaliku selgituse lisareiside vajalikkuse kohta ja veelkordse palve kooskõlastada lisareiside tegemine. Loodame, et riigi tellimus talvegraafikute osas liigub samuti suunas, mis lubab tagada saartega kvaliteetse ühenduse,” lisas Treiel.
Kuivastu–Virtsu liinil reisib aastas ligi 1,3 miljonit inimest ja üle poole miljoni sõiduki.
…jälle vana teema ja jälle kinnitab see,kui oluline on saarte inimestele kas silla või tunneli vajadus,kust inimene saab üle ilma et peaks kuulama seda rahapuuduse juttu.Teeks ometi midagi normaalset meie riik,miks saare inimene peab sõltuma kogu aeg kellegi rahakotist,ressurssidest jne.Pehmelt öeldes,võib ju juhtuda,et hommikul mandrile sõites ei tea sa,kas ikka õhtul koju saad üle mere,(kas on ressursse?)nüüd ju selgelt näha .mis tähendab see praami ülevedu,kunagi ei saa kindel olla.Eesti riik,hakake juba liigutama end,oleks juba aeg!Kaua te ainult lubate????
No on ikka meie kohapealsed poliitikud ikka ühed suured äpud!
Milleks meile sellised riigiametnikud eesotsas maavanemaga.
Ei ole meil vaja mingit lindilõikajat, meil oleks vaja inimest, kes oma saare rahva eest suudaks välja astuda, teades, et tema seljataga on ei rohkem ega vähem kui 30000 saarlast.
Kas tõesti on täna keegi nii naiivne mõtlemaks, et silla ehitamine ja silda mööda sõitmine on tasuta? Ja kindel saab olla ainult maksude tõusus.
Keegi ei arva, et tasuta!Tasulisi teelõike küll maailmas,kas neil hinnad koguaeg tõusevad?Ei mitte!Kui ehituslaenud makstud saavad,jääb nii hoolduseks, remondiks kui kasumiks.Laevaühenduse puhul on aga püsiv hinnatõus sisse programmeeritud.