
UUE BUSSI NEEDUS: Sareta juhi Henno Liivi sõnul on raske öelda, miks bussi mootor põlema läks, sest tegemist on äsja ostetud sõiduriistaga. Foto: Sander Ilvest
Eile hommikul süttis Tagaverel Sareta liinibussi mootor. Tallinnast Kuressaarde sõitnud reisijad pääsesid bussist vigastusteta välja ja toimetati Kuressaarde.
“See käis nii kähku, vaid moment. Laipu ja kannatanuid ei ole,” ütles Saarte Häälele bussijuht, kes ei soovinud oma nime öelda. Tagavere bussipeatusest sõitma hakates jõudis ta vaid mõnisada meetrit edasi, kui mootor järsku üle kuumenes ja põlema süttis.
Häirekeskus sai bussi süttimisest teate kell 10.13. “Ülekuumenemise tõttu oli põlema süttinud bussi mootoriruumi isolatsioon,” ütles Lääne päästekeskuse pressiesindaja Evelin Trink.
Bussijuht suutis põlengu pulberkustutiga kustutada. Kui päästjad olid bussimootori üle ujutanud ja see enam ei auranud, pandi mootor päästjate valvsa pilgu all uuesti tööle.
Saretat on tabanud ebaõnn
Mehed selgitasid, et elektrisüsteemiriket ei ole ja mootor töötab, kuid omal jõul buss siiski minema sõita ei saanud Läbi oli põlenud kütte tagasivoolutoru.
Vaid kaks nädalat tagasi läks Tallinnast Kuressaarde teel olnud Sareta buss katki mõned kilomeetrid pärast Ristit. Reis venis mitu tundi pikemaks, sest appi saadetud asendusbussil lõhkes rehv.
“See oli lihtsalt üks õnnetu juhtum,” sõnas Sareta juht Henno Liiv, oskamata öelda, miks bussi mootor süttis. Liivi sõnul olid nad selle bussi alles ostnud, see sõitis eile esimest päeva ja oli tehniliselt täiesti korras. “Praegu juba sõidab ja häda pole midagi,” märkis Liiv.
Saretal silm peal
“Sareta bussid on meie kõrgendatud tähelepanu all ja me jätkame nende busside kontrollimist teel,” ütles Saarte Häälele maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Ingmar Roos, kelle sõnul algatati ettevõtte suhtes järelevalvemenetlus pärast oktoobri alguse juhtumit Ristil.
Eelmise nädala neljapäeval tegi maanteeamet koos politseiga kontrollreidi Tallinna bussijaama ning sel päeval Sareta buss reisijaid teenindada ei saanud.
Ingmar Roosi sõnul avastati bussil mitmeid vigu ning see võeti liinilt maha kuni vigade likvideerimiseni ja uue tehnilise ülevaatuse läbimiseni. Paralleelselt jälgib maanteeamet ka Sareta busside üldist olukorda.
“Loomulikult võib juhtuda kõigil, aga kui juhtumised hakkavad korduma, siis paneb see tõsiselt kahtlema vedaja suutlikkuses ohutult ja nõuetekohaselt teenindada,” märkis Roos, lisades, et edasiste ja korduvate rikkumiste tuvastamisel kaalutakse võimalusi kuni vedajalt liiniloa äravõtmiseni.
Selle foto saatis Saarte Häälele eile üks reisija, kes ütles, et vihmavarju ei avanud ta pühapäeval kl 16.40 Kuressaarest väljunud Sareta bussis mitte naljaviluks, vaid bussis tõepoolest tuli läbi lae mingit vedelikku.
“Ei oska täpselt öelda, kas see oli vihm, aga midagi sealt laest alla sadas. Hästi see vedelik igatahes ei lõhnanud ja inimesed üritasid sellest hoiduda,” lausus Mario, kelle sõnul tuli laest vedelikku alla bussi vasakpoolsete istekohtade kohal.
Tartus valmistet bussiga söites pidi ka kuiva ilmaga vihmavari avatud olema, nimelt vöisid puiduktuvisi krae wahele saada
Enno Liiv peaks katsetama oma firma autobussidena vana head järele proovitud IKARUSSE. Enno anna aga minna ja ära teisi kuulda võta nad on lihtsalt kiuslikud.
Paneb imestama,vaatamata igasugustele millise järjekindlusega inimesed Sareta bussidesse istuvad.Ei tea mis peaks veel juhtuma, et see lõpeks.
nõus.
Rohkem aga paneb imestama, miks keegi selle risuga paraleelselt sõitma ei hakka.
Paljud ootavad ju Tallinna liinil sõites järgmist bussi, et mitte selle parsaga tulla.
Kui ei meeldi, käige jala!
Tõesti paneb imestama,et se kuradi sareta saast veel ültse tegeleb,bussid on nagu tösised peldikud ,omalgi mitmeid halbu kogemusi olnud ,vaevalt et se “uus” buss tegelikult ültse tutikas oli.
Inimesed,kui tahate ellu jääda,siis ärge sõitke nende kohutavate sareta bussidega,siiralt loodan et se firma pankrotti läheks,kuid tõenäoliselt enne mitte,kui mõni inimene seal bussis elu kaotab ..
“Uus” buss selles mõttes, et nad alles ostsid selle ehk. Eelmises kohas trööbati see nii ära, et ammu tulnuks vanarauda saata.
mine kooli ja õpi kirjutama….
Kuulsin just tuttava käest sama juttu, et pühapäeval 16.40 Tallinna sõinud Sareta bussil oli katus läbi lasknud. Mitte tilkunud vaid lausa sorinal läbi lasknud, nii et reisijad ikka ligemärgjaks said.
Tõesti uskumatu , et selle firma bussidel lubatakse reisijaid vedada , uskumatu, kohati ollakse mõne asjaga nii karmid aga siin suhtutakse kogu aeg leebelt nagu oleks tegemist ootamatu probleemiga, vanade romudega on kogu aeg probleemid !!!
Sareta bussidega on kogu aeg üks häda , neid päris naljakaid juhtumeid võiks kuhjaga tuua, aga olude sunnil on inimesed varajastel hommikutundidel sunnitud selle firma bussi kasutama, kas siis muud vedajat ei leita !!!!
Olin selles pühapäevases bussis. Vedelik tundus õliseguse vee moodi. Üllatas mingi ülemuse suhtumine, kui bussijuht sellele helistas. Viga avastati juba linna piiril, aga juhile anti käsk edasi sõita ja reisijate, kelle riided rikutud, soovitati Sarale pretensioon esitada
“Sareta bussid on meie kõrgendatud tähelepanu all ja me jätkame nende busside kontrollimist teel,” ütles Saarte Häälele maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Ingmar Roos.
Kui antakse liin välja maanteeameti poolt, siis võiks ka kirjas olla kui vanade bussidega seda liini sõita tohib.
Tehniliselt vaadata on suurem osa busse päris hullus seisuses,aga mingit märki sellest, et mõni risu teelt kaoks ei ole veel aru saada.
Kaebusi tuleks võtta selle firma suhte päris tõsiselt enne kui juhtub päris õnnetu õnnetus.
Haapsalu sõites tilkus ka mulle sinist vedelikku pähe konditsioneerist. Pole meeles mis firma seal läänemaal sõidab, bussi ninal oli kolm tähte SOR.
Kas te olete siin köik alaarenenud ?
Söitke autoga kui ei meeldi ,meil on ju valikuvabadus ,keegi ei sunni teid saretaga söitma .Söidan ise iga nädal ja kordagi pole midagi juhtunud !
Kuulge Saarte Hääl on ju vana Leedo oma ja SAR BUSS ka Leedo hallata ,artikkel ikka väga üle paisutatud ,see ju siililegi selge et konkurent vaja välja süüa !
õige!
To Peeter
Tean, et Leedo kasutab Sareta bussi üsna sageli mandrile ja tagasi sõiduks. Seetõttu olen üsna kindel, et päästeameti kutsus mootorit kustutama Leedo. Teisi reisjaid mingi toss Sareta bussis ei huvitaks, sest toss Sareta bussis tundub kõigile igati normaalne.
Pühapäevane reis oli tõesti väga huvitav. Vedelik, mis istmete kohalt tilkus, oli mingisugse õli ja vee segu. Bussijuht ei tahtnud probleemi uurimiseks algselt bussi isegi peatada, lõpuks ta seda siiski tegi. Oma ülemuselt sai ta käsu täiskäigul edasi sõita.
Väga ebameeldiv klienditeenindus nii bussijuhi kui ka ettevõtte omaniku poolt. Kindlasti viimane kord Sareta teenuseid kasutada.
kes ja millistel tingimustel kontrollitakse neid va sareta busse, mis logisevad ja immitsevad vedelikke läbi?! kas ei ole nii,et bussidel peaks olema korralikud ülevaatused ja tugevad kontrollid lubamaks busse liinivedudele reisijate veoks, sest vastutab ju juht ja firma, kui sõitjatega miskit juhtub!?
sareta – pane end põlema!
minu arust oli halenaljakaim see Risti-Virtsu maantee kandis juhtunu.
Üks buss andis saba, asendusbuss telliti järgi. Kui viimane kohale jõudis, pani asendusbussi sohver aga nii järsku pidurit, et rehv otsustas ühepoolselt töölepingu lõpetada.
Seega nüüd oli 2 katkist bussi ühes kohas ja käidi kuskilt külapealt tungrauda, veljevõtit või ma ei tea, mis juppi otsimas :D
Aga võibolla peaks selle Sareta bussifirma hoopis odavbussifirmaks “Katuseta” ümber registreerima ja asi vass.
Imelikud inimesed, ärge siis sõitke Sareta bussidega, teisi bussifirmasid on ju ka.
Silma nurgast nägin uudist “liinibussi mootor läks põlema” teadsin kohe et tegu on SARETA-ga. Kas ei ole olemas mingit asutust või kõrgepalgalist “spetsialisti” mis peaks takistama selliste RIMAKATE liinile-teedele jõudmist. Ega enne võimu instantsid oma jalgu soojast august välja ei võta kui keegi SURMA pole saanud!!!!!?????
Sareta tõstku hinnad lakke, siis saavad sõita enda kollaste bussidega. Peale seda saab asjad tasakaalu: suured korralikud bussid liinil, head kõrged hinnad ja vingujatel ei jätku enam raha ega aega kommenteerimaks, sest peab bussipileti ostuks teisel töökohal rügama. Variandiks võib ka välismaale tööle sõita. Rikas ja pirtsakas Eesti rahvas.
Olgu Sareta bussid kui vanad tahes. Mõnedele inimestele on oluline see et ta on ainus firma mis kasutab Laimjala maanteed. Ilme selleta kujuneks meie Tallinna sõit kolmepäevaseks. Aitäh Saretale vastupidavuse eest.