Tarbijakaitse soovitab Vitalflexi imepaketti skeptiliselt suhtuda (1)

Suvel kajastas meedia Saksa firma Vitalflex esindajate tegevust, kes müüsid eakatele imetekist, -taldadest ja karukesest koosneva komplekti, mis maksis rohkem kui ühe kuu pension ja mille tagastamine kippus keeruline olema.

Eelmisel kolmapäeval käisid Saksa firma esindajad oma tooteid esitlemas ka Kuressaares hotellis Arabella, kuhu kodudesse saadetud kutsete kohaselt olid oodatud 45-aastased ja vanemad. Vahetult enne ja ka pärast üritust laekus Saarte Häälele vihjeid kohalikelt elanikelt, kes palusid rahvast imetooteid pakkuva firma eest hoiatada.

Kui võtsime ühendust tarbijakaitseametiga, ilmnes, et ametil on tõepoolest selle firmaga kokkupuuteid olnud. Ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski ütles Saarte Häälele, et Vitalflexi pärast on tarbijakaitseametisse pöördutud kirjalikult kahel korral. Probleemiks on olnud ostutšeki mitteandmine ja tarbija soov ostetud toode tagastada, mis tarbijal lõpuks siiski õnnestus. Turetski sõnul müüb ettevõte magnetmadrats-voodikatteid ja muud pisemat pudi-padi.

Ta nentis, et Vitalflexi puhul ei ole tegemist nn koduuksemüügiga ja lepingust ei saa seega taganeda. Põhjuseks on see, et tarbijad, kes toodete esitlusele on kutsutud, teavad esitluse eesmärki.

Ettevõte on Hanna Turetski kinnitusel ametlikult registreeritud ja tarbijakaitseameti inspektorid on nende esitlusi ka külastanud. “Tarbijatel tasub enne esitlustele minemist arvestada, et nende eesmärk on müüa esitletavaid tooteid, mis üldjuhul ei ole väga odavad,” nentis Turetski. Ta lisas, et seetõttu tasub enne minekut kindlasti kaaluda, kas ollakse piisavalt kindlameelsed vajadusel ei ütlema ja tooteid mitte ostma. “Kui selles ei olda väga veendunud, siis pigem üldse mitte minna,” sõnas tarbijakaitseameti avalike suhete juht.

Ta rõhutas, et firma pakutavad kingitused ja soodustused ei tohiks inimeste jaoks määravad olla esitlusel osalemiseks. “Meeles võiks pidada ka seda, et kõikidesse imettegevatesse toodetesse peaks suhtuma skeptiliselt,” tõdes Hanna Turetski.

Lõppkokkuvõttes on aga oluline meeles pidada, et enne kui ost sooritatakse, tuleb olla veendunud, et see toode on just see, mida vajatakse. “Tasuks ka küsida, kas ja kuidas on võimalik vajadusel toode tagastada või mida teha, kui peaks ilmnema defekt.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 761 korda, sh täna 1)