Regionaalminister Siim Kiisler nendib majandusministeeriumile saarte ja mandri vaheliste laevapiletite järsu hinnatõusu teemal läkitatud kirjas, et siseministeerium sellekohast eelnõu kooskõlastada ei kavatse.
Minister märgib kirjas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile, et laevapiletite hinnatõusu määruse eelnõu seletuskirja kohaselt peaksid parvlaevaliinide üleveohinnad suurenema ca 25 protsenti, sellises ulatuses hinnatõus oleks aga siseministeeriumi hinnangul väga järsk.
Regionaalminister toonitab, et eelnõu autorite andmeil tekib eelarves hindade praegusele tasemele jäämise korral 2013. aastal puudujääk umbes 1 miljoni euro ulatuses. Järgnevalt on aga selgitatud, et parvlaeva üleveohindade muudatus toob tuleval aastal kaasa eeldatava piletitulu suurenemise ca 1,49 miljoni euro võrra. “See tähendab, et puudujäägi katmisel jääb veel üle ca 33 protsenti vahenditest, mistõttu leiame, et soovitav hinnatõus toodud põhjendusel on alusetu,” kinnitab Siim Kiisler.
Ühtlasi teeb regionaalminister Juhan Partsile ettepaneku töötada välja nn püsisõitjate soodustuste süsteem, mis lisaks saarte elanikele ettenähtud soodustustele toetaks saarte ja mandri vahelist tööjõu liikumist. “Palume üle-
veohindade väljatöötamise protsessi edaspidi kaasata Saare ja Hiiu maavalitsus, kui ühed ühistranspordi korraldajatest,” kirjutab regionaalminister.
Majandusministeerium saatis mõne nädala eest kooskõlastusringile määruse eelnõu, mille heakskiitmisel tõusevad parvlaevaliinidel piletihinnad tuleva aasta veebruarist kuni 25 protsenti. See on aga toonud tugevat vastuseisu nii saarlastelt kui ka hiidlastelt. Saare maavalitsus on näiteks välja öelnud seisukoha, et piletihinna tõus nii suures ulatuses ei ole saarlastele kindlasti vastuvõetav.
Suurte laste mängud. Ministrid tulevad nüüd meediasse kaklema, selle asemel, et omavahel asjad ära klaarida.
Muidugi ei ole vastuvõetav. endal tekib tunne, et kannan karistust selle eest, et olen saarlane ja tahan mandril käia ja tagasi koju tulla. See Leedo ei ole ka mingisugune jumala asemik, kellele kõik ohvriande toovad- nii riik kui saarlased, topelt.
Pangu saarlastele tasuta see sõitmine, muidu varsti keegi enam saarelt jalga välja ei tõsta, teeme hoopis oma riigi :) Saare riigi :) Nali naljaks, kuid üheks korralikus riigis, mis kodanike huve kaitseb, peaks selline liiklemine saare ja mandri vahet olema pm tasuta või töötama vähemalt märkamatult, hetkel on see aga ilmselge äritsemine! mingu p*e!
Täpselt nii!
ministid tulevad meediasse kaklema, sest nii on mäng ilusam – paha min ja hea min., lõpuks ikka piletihind 15-20% kõrgem, ehk see, mis plaanis oligi. Rahvas jummala õnnelik.
..on tunne,et meie riigis lihtsalt on kõik võimalik,puudub igasugune inimese kaitse,siin on tihti üle kiidetud seda parvlaeva ühendust.Pole selles mitte midagi positiivset,Tihti on saarlased ööbima jäänud Virtsu poolele(ja ööbivad autos)kuna igat minutit pole võimalik ette arvestada,et praamile jõuda Ja tõesti,kus riigis oleks see veel võimalik,et oled karistatud selle eest,et elad saarel ja usun,et see on isegi seadusega kooskõlas,et meie väina ületamine saab olla —ainult teepikendusena võetud.EI teise inimese raha teenimise võimaluseks- teise inimese arvelt nagu praeguel juhul.See on täiesti ebanormaalne aga kas meie riigis on üldse midagi normaalset,palgad on minimaalsed,maksud aga pannakse maksimaalsed(mõtlen oma inimeste hoolimisest,see lihtsalt puudub)
Olen aru saanud, et hinnatõus pidi eelkõige olema tingitud kütuse hinna tõusust.
Kui uued laevad tehti oli ju esimene argument, et need laevad on palju väiksemate kuludega. Need töötavad ju kõik elektrimootoritega ja elektrit toodavad palju väiksemad peamasinad, mis võtavad kütust 50-70% vähem, kui vanade laevade suured peamasinad. Seega kütuse kallinemist ei saa mingil juhul nüüd põhjuseks tuua. Arvatavsti EI SOOVI RIIK niipalju totatsiooni maksta, kuna on vaja ESMi toita ja asi selge. MIKS PEAB NII HÄMAMA JA RAHVALE VALETAMA?????
Preagune valitsus katsub teha kõik nii, et saarlased suunduksid elama mandrile, mis ongi õige, sest siin saarel muutub elu iga aastaga aina kallimaks. Kallinemine toimub tänu sellele, et igasugune tarbimine väheneb ning kus on tarbimine väiksem seal on ka hinnad kallimad. Isegi praegu saaremaal toodetud toiduaineid saab osta mandril odavamalt.
Noored, kes siin gümnaasiumid lõpetavad ja suunduvad õppima mandrile, siis sinna nad ka jäävad, sest palgatase on kõrgem ja töökahtade valik on hoopis suurem kui siin Saaremaal. Ise ei tea mitte ühtegi noort oma tutvusringkonnast, kes siia saarele on tagasi tulnud peale kõrgkooli lõpetamist ja õieti teevad.
Siit lahkumist suurendab ka see tobe praamiliiklus ja muidugi vajutab pitseri kõige sellele jamale 25-30 protsendine praamipileti hinnatõus.
Kui preagu nähakse praamisõitjate arvu kasvu, siis see on suurelt tänu mandril töötavatele saarlastele, mis hakkab lähiaastatel vähenema, sest rahvas kolib sinna kus tal elamine soodsam ja odavam on.
Regionaal poliitika on lihtne, seda lihtsalt ei ole, vähemalt siin Saaremaal.
aga mis sellest avaldusest kasu on kui ministeerium on nii otsustanud, regionaalonu lalin ei aita hinnatõusu vastu midagi
..ministeerium on nii otsustanud.. lollakad on või?!
ära sa märgi
soomes on saarte vahekine praamiühendus tasuta ,vot nii !