Swedbanki hinnatõus lajatab pensionäri rahakoti pihta (16)

Swedbanki hinnatõus lajatab pensionäri rahakoti pihta

PANGATÖÖTAJA ABIKS: Swedbanki administraator Ruth Saapar juhendab Kuressaare elanikku Ly Oolmat pangatoimingute tegemisel makseautomaadis. Oolma sõnul on pangakaardi miinuseks väike sularahalimiit. Foto: Tõnu Veldre

Alates 1. detsembrist tõstab Swedbank oluliselt pangakontorites tehtavate tehingute hinda, tuues põhjenduseks soovi ühtlustada hinnad teiste turuosalistega. Samas kallinevad Swedbankis ka nende teenuste hinnad, mis panga Rootsis asuvas emafirmas on hoopis tasuta.

Eriti mõjutab tehtav muudatus vanemaid inimesi. Pensionär, kes soovib oma raha pangakontoris välja võtta, peab tasuma selle eest minimaalselt 3 eurot ehk endises rahas 47 krooni.

Arvestades seda, et mitmed teenuseosutajad, nagu ka riigiettevõte Eesti Energia, on lõpetanud oma esindustes arvete sularahas tasumise võimaluse, tähendab uus 1,25 euro suurune ülekandetasu vähemalt 5 euro suurust lisakulu kuus.

Kui eramaja omanik peab tasuma lisaks elektrile veel vee ja kanalisatsiooni, prügiveo ning sideteenuste eest, teeb see aastas kokku 60 eurot, mis Eesti kroonidesse ümberarvutatult on peaaegu 1000 krooni. Ning kui klient tahab teada, mis ta hoiuarvel toimub, tuleb tal konto väljavõtte eest pangale loovutada 2 eurot.

Müntide paberrahaks vahetamise eest tuleb maksta 1% summast, kui see ületab 20 eurot. Alaealistele on müntide vahetamine siiski tasuta, nii et laste hoiupõrsaste tühjendamisega kiirustama vanemad veel ei pea.

Saaremaa pensionäride ühenduse juhi Helga Nurmekannu hinnangul on tegemist uskumatu uudisega.

“Kui pensionite kojukanne lõpetati, lubati, et pangast saab raha tasuta,” meenutas Nurmekann. “Kui iga liigutus maksab, siis taastagu endine olukord ja toogu pension koju.” Neid eakaid, kes internetis hakkama saavad, on võib-
olla veerand. “Ning elekter läheb ju ka kallimaks,” ohkas Nurmekann.

Swedbanki suhtekorraldaja Mart Siilivask hinnatõusus suurt probleemi ei näe. Siilivask ütles, et enamikule tehingutest, mille hinnad muutuvad, on olemas tasuta või odavamad alternatiivkanalid.

Näiteks saab makseid teha interneti-, telefoni- või mobiilipangas ning automaadis, soovitas ta. Sularaha saab tasuta võtta ja kontojääki vaadata samuti sularahaautomaadist.

Siilivaski sõnul puudutab muudatus ennekõike seeniorkliente, kellel ei ole või kes ei julge kasutada elektroonilisi pangakanaleid. Nende aitamiseks on pangal hästi toimiv abistajate süsteem pangakontorites olemas. Seega kutsub Siilivask kliente, kes arvutit või automaati kardavad, üles julgemalt paluma abi ja juhendamist panga telleritelt.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 503 korda, sh täna 1)