Saarlased andsid Saaremaa viina tootjale Saare Sohkija tiitli (5)

Juba kolmandat aastat tunnustasid Saaremaa arenduskeskus (SAK) ja Saaremaa ettevõtjate liit (SEL) SaareMaaPäevade raames ühiselt maakonna ettevõtlusvaldkonnas silmapaistvaid tegijaid. Teistmoodi kui varem oli sel korral see, et tiitliga pärjati ka mandril tegutsevat ettevõtet.

Nimelt andsid SAK ja SEL esmakordselt välja Saare Sohkija 2012 tiitli Altia Eesti AS-ile, kes üliedukalt on Saaremaad ära kasutanud oma viina nimes.

“Statuudi järgi tunnustatakse selle auhinna vääriliseks mandri ettevõte, kes oskuslikult ehib end võõraste sulgedega, saades seeläbi kasumit,” ütles SAK-i juhataja Piret Pihel eile Kuressaare kultuurikeskuses Saaremaa ettevõtluspäeval toimunud auhindade üleandmisel.

Altia Eesti tähtsaim kaubamärk on Saaremaa Vodka, mida toodetakse alates 1996. aastast. Toode on Piheli sõnul ühtlasi ettevõtte suurim ekspordiartikkel, kuuludes Soomes kõige enam müüdud viinade TOP 10-sse. Uudistootena on tulnud turule Saaremaa rabarberi vodka – esimene nn maitseviin selles tooteperekonnas. Piret Pihel nentis, et Saaremaa viin on tuntud kaubamärk.

“Vötame mönuga! Nii tugevat turundust ei ole ilmselt ühelgi teisel Saaremaa nime kandval tootel. Vötame siis seda mönuga ja proovime ka ise sellest veidi kasu lõigata,” naljatas SAK-i juhataja.

Koos välja antud tunnustusega kutsusid SEL ja SAK Altia Eestit ka koostööle. “Kui juba meie suled on ehteks, siis oleks tore, kui ka Saaremaa midagi vastu saaks,” tõdes Piret Pihel. Ta tõi näiteks, et Saaremaa viina pudelit on kaunistamas tuulik. Saaremaa tuulikud vajavad aga korrastamist ja taastamist. “Sellise koostööpakkumisega me oma auhinna ka saajale läkitame,” märkis Pihel, lisades naljaga pooleks, et eks SEL loodab tunnustust Altiale andes ilmselt, et liit saab seeläbi oma ridadesse uue liikme.

Kes Saaremaa ettevõtetest ülejäänud tänavused tiitlid noppisid, saab lugeda tuleva nädala majandusküljelt.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 922 korda, sh täna 1)